  • 1. Data: 2005-05-10 12:32:16
    Temat: Legalność shareware
    Od: Steffen Raab <r...@d...de>

    witam,
    Napisałem program przy użyciu narzedzia shareware. Po zapłaceniu
    autorowi przez internet otrzymuję klucz odblokowujący - nic mi jednak
    nie wiadomo czy dostaję jakiekolwiek potwierdzenie dokonania wplaty. Jak
    zatem udowodnic odpowiednim organom ze program, na którym zarabiam,
    został napisany przy uzyciu legalnych narzędzi?

    mit szyne grusse

    Steffen

  • 2. Data: 2005-05-10 13:05:07
    Temat: Re: Legalność shareware
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Steffen Raab wrote:
> [...]
    > zatem udowodnic odpowiednim organom ze program, na którym zarabiam,
    > został napisany przy uzyciu legalnych narzędzi?

    A kto niby ma o to pytać?
    To nie jest ścigane z urzędu, więc dopóki autor shareware nie będzie
    zainteresowany (a nie będzie) to nic ci zrobić nie mogą).

  • 3. Data: 2005-05-10 13:18:43
    Od: Steffen Raab <r...@d...de>

    witek napisał(a):

    > A kto niby ma o to pytać?
    > To nie jest ścigane z urzędu, więc dopóki autor shareware nie będzie
    > zainteresowany (a nie będzie) to nic ci zrobić nie mogą).

    Nie wiem. Ale jesli zalozylbym DG i sprzedawał ten program, to chyba
    ktos moze mnie skontrolować i sprawdzic legalnosc oprogramowania,
    którego uzywam.

    Steffen

  • 4. Data: 2005-05-10 13:25:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Steffen Raab wrote:

    > Nie wiem. Ale jesli zalozylbym DG i sprzedawał ten program, to chyba
    > ktos moze mnie skontrolować i sprawdzic legalnosc oprogramowania,
    > którego uzywam.

    Chyba bardziej od strony księgowej.
    Nie ma czegoś takiego jak ściganie nielegalnego oprogramowania z urzędu.
    Jeśli policja robi naloty to w uzasadnionych przypadkach i to na dodatek
    szuka tylko tego na co ma "zlecenie".

  • 5. Data: 2005-05-10 13:37:08
    Od: Steffen Raab <r...@d...de>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Nie ma czegoś takiego jak ściganie nielegalnego oprogramowania z urzędu.
    > Jeśli policja robi naloty to w uzasadnionych przypadkach i to na dodatek

    Niewazne. Ktos moze doniesc, nawet nieslusznie, ze nie mam licencji.
    Policja do mnie przychodzi i kaze sobie pokazac dowod. Co mam pokazac?
    Maila od autora z kluczem? Czy potwierdzenie przelewu z mojej karty na
    konto autora?

    Steffen

  • 6. Data: 2005-05-10 14:24:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Chyba bardziej od strony księgowej.
    > Nie ma czegoś takiego jak ściganie nielegalnego oprogramowania z urzędu.

    inaczej, nie ma czegos takiego jak sciganie osob uzywajacych oprogramowania
    niezgodnie z licencja/umowa.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 7. Data: 2005-05-10 14:53:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Steffen Raab wrote:

    > Niewazne. Ktos moze doniesc, nawet nieslusznie, ze nie mam licencji.
    > Policja do mnie przychodzi i kaze sobie pokazac dowod. Co mam pokazac?

    Jeśli przyjdzie to zapyta o licencje na windows, office i inne programy,
    których firmy ścigają tego typu sprawy.
    Inne programy ich nie interesują.

  • 8. Data: 2005-05-10 18:12:22
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 10 May 2005 14:32:16 +0200, na pl.soc.prawo, Steffen Raab napisał(a):

> [...]
    > zatem udowodnic odpowiednim organom ze program, na którym zarabiam,
    > został napisany przy uzyciu legalnych narzędzi?

    na ale jakiś kwit masz i np nr konta ,co dałeś mu " do łapki" ?
    Ponadto najczęściej klucze do tych programów generowane są w oparciu o
    twoje dane któóóre podałeś przy zapłacie np. nazwisko i ime ,nr telefonu
    adrs pocztu itp.:- to chyba wiesz skoro piszesz programy
    JanuszHr

  • 9. Data: 2005-05-10 18:57:59
    Od: Steffen Raab <r...@d...de>

    JanuszHr napisał(a):

> [...]
    > twoje dane któóóre podałeś przy zapłacie np. nazwisko i ime ,nr telefonu
    > adrs pocztu itp.:- to chyba wiesz skoro piszesz programy

    Wlasnie z tym jest problem.
    Kwitu nie mam, płacę kartą przez regsoft.com a nie bezpośrednio
    autorowi. Jedyne co może mi pozostać to wyciąg bankowy z odnotowanym
    przelewem, pod warunkiem że mi nie zginie. Klucz zaś generowany jest na
    podstawie emaila, który jak wiadomo jest żadnym dowodem tożsamości.

    Steffen

  • 10. Data: 2005-05-10 19:09:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Steffen Raab wrote:

> [...]
    > przelewem, pod warunkiem że mi nie zginie. Klucz zaś generowany jest na
    > podstawie emaila, który jak wiadomo jest żadnym dowodem tożsamości.

    ty naprawde mie masz wiekszych problemow?