  • 1. Data: 2005-03-10 10:15:01
    Temat: Wezwanie do zapłaty bez podpisu !?!?!
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    Witam!

    otrzymałem wezwanie do zapłaty zadłużenia z pieczątką imienną Pani mecenas ale
    bez jej podpisu. Czy takie wezwanie jest dla mnie wiążące??

    Pozdrawiam i życzę ładnej pogody na święta :)
    Bartek

  • 2. Data: 2005-03-10 10:20:30
    Temat: Re: Wezwanie do zapłaty bez podpisu !?!?!
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    e-gen napisał(a):
    Myślę, że nie. Podpis własnoręczny odzwierciedla wolę osoby podpisującej
    się. Nie można tego zastąpić pieczątka. Z drugiej strony wezwanie do
    zapłaty jest oświadczeniem wiedzy, a nie woli, bo jakież ono kreuje
    czynność prawną? Tak sobie mądrze dumam, bo za oknem ładna pogoda.
    Acha, zakładam, że chodzi o działalność gospodarczą, a tutaj są trochę
    ostrzejsze rygory w obrocie.
    Kończąc, wezwanie do zapłaty pochodzące nie wiadomo od kogo nie może
    wywołać skutków przewidzianych przez prawo.
    Jedna uwaga-obecnie siedzę w prawie karnym a nie cywilnym.

    Roman Gładysz
    ***************************
    roman.gladysz(anty-spam)idea.net.pl
    romangladysz(anty-spam)tlen.pl
    gg# 4729409
    http://www.pajacyk.pl/ kliknij obiad dla dziecka, co Ci szkodzi

  • 3. Data: 2005-03-10 10:34:09
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    nie, sprawa dotyczy jednak osoby fizycznej która ma zaległość czynszową.

    ps
    owocnego dumania:)

  • 4. Data: 2005-03-10 11:16:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Roman Gładysz" <r...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:d0p79m$gdo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Acha

    Jedna uwaga techniczna - lubię Cię czytać bo masz ładny styl wypowiedzi, ale
    taki błąd ortograficzny - nagminnie pojawiajacy sie w Twoich postach trochę
    Cię dyskredytuje:-( Piszemy "ach" "achać" ale "aHa"

    HaNkA

  • 5. Data: 2005-03-10 11:22:20
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    e-gen wrote:

    > Witam!
    >
    > otrzymałem wezwanie do zapłaty zadłużenia z pieczątką imienną Pani
    > mecenas ale bez jej podpisu. Czy takie wezwanie jest dla mnie
    > wiążące??

    domyslam sie, ze chodzi Ci o cos takiego jak "przedsadowe wezwanie do
    zaplaty" zaleglo zobowiazania??
    jezeli tak, to powiem, ze jego "waznosc" niema znaczenia, bo taki
    dokument wogole niejest wymagany.
    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 6. Data: 2005-03-10 11:30:31
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):

    > "aHa"

    To taki zespół ... dlaczego nie mamy pisać zamiast AHA nie
    piszemy ICH TROJE ???

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 7. Data: 2005-03-10 12:46:35
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d0pb5e$ght$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > dlaczego nie mamy pisać zamiast AHA nie
    piszemy ICH TROJE ???

    Jeszcze raz i powoli, proszę:-))

    HaNkA

  • 8. Data: 2005-03-10 13:39:28
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    AHA
    Dzięki...

    "aha
    aha <<wykrzyknik wyrażający potwierdzenie, zrozumienie, przypomnienie,
    zadowolenie, ironię itp.>>
    Aha, już rozumiem.
    Zjadłbyś coś? -- aha.
    Aha! Nareszcie cię przyłapałem."
    za sjp.pwn.pl czyli słownik języka polskiego

    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 9. Data: 2005-03-10 13:42:20
    Od: Roman Gładysz <r...@S...pl>

    xmarcel napisał(a):

    > jezeli tak, to powiem, ze jego "waznosc" niema znaczenia, bo taki
    > dokument wogole niejest wymagany.

    Tak myślisz. To spróbuj bez wezwania wnieść pozew o zapłatę, a wtedy
    możesz zostać obciążany kosztami procesu, gdy pozwany nie dał podstaw do
    wystąpienia z pozwem. Tyle
    --
    Roman Gładysz
    ***************************

  • 10. Data: 2005-03-10 14:49:17
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Roman Gładysz wrote:

    > Tak myślisz. To spróbuj bez wezwania wnieść pozew o zapłatę, a wtedy
    > możesz zostać obciążany kosztami procesu, gdy pozwany nie dał
    > podstaw do
    > wystąpienia z pozwem. Tyle

    pozwany chyba wiedzial w momencie powstania naleznosci, ze musi w
    okreslonym czasie ja uregulowac.

    mam ilestam razy zebrac, aby dluznik laskawie oddami mi _moje_
    pieniadze?
    z czego to wynika, pytam bo niejestem prawnikiem i moze cos
    przeoczylem?