  • 31. Data: 2019-08-22 21:42:53
    Temat: Re: Weksle na 2 mln franków
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2019 o 21:25, s...@g...com pisze:

    > Bez umowy? Wystarczy nawet kiepska papuga i in blanco będzie wart
    > tyle co papier.

    A jak go ktoś wypełni? Bo zakładam, że mało idiotów, którzy sądowi in
    blanco przedstawią
> [...]
    > powoda nie jest wekslem in blanco, ponieważ ten wymaga udzielenia
    > upoważnienia do wypełnienia go w określony sposób (art. 10 pr.
    > weksl.). Porozumienie takie nie wymaga formy szczególnej (art. 60
    > kc), ale też nie może być dorozumianej zgodzie -- toteż nabywca ma
    > prawo do żądania zapłacenia weksla, pod warunkiem, że wypełni go w
    > sposób zgodny z porozumieniem. Weksel in blanco bez porozumienia nie
    > jest wekslem (art. 2 pr. weksl.). Co więcej weksel został wypełniony
    > po upływie przedawnienia roszczenia podstawowego, zatem roszczenie to

    Ale tylko, jesli da sie ustalić kiedy go wypełniono i z jakiego powodu.

    > Prawo wekslowe, aj kiedy to była ostatnia jego zmiana:) Przed 2WW.

    Bo to wynika z międzynarodowej konwencji. Na całym świecie jest jednakowe.

  • 32. Data: 2019-08-23 00:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Czyli na wekslu jest "poręczam i podpis(Kowalska Maria)
    > Z czego wynika jaka to "Kowalska" poręczyła?

    A skad wiesz ze nie jest poreczkam Kowalska Podpis, pesel, nr dowodu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 33. Data: 2019-08-23 01:41:29
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Weksel, który zgubili, a powinni zwrócić.

    Powinieneś prosić o zaświadczenie, że pożyczkę spłacileś, ale weksla Ci
    nie zwrócono, bo gdzieś im się zagubił.

    --
    animka

  • 34. Data: 2019-08-23 07:22:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2019 o 01:41, Animka pisze:

    > Powinieneś prosić o zaświadczenie, że pożyczkę spłacileś, ale weksla Ci
    > nie zwrócono, bo gdzieś im się zagubił.

    Nie masz racji. Ustawa - do której lektury zachęcam - przewiduje inną
    procedurę. Weksel in blanko nie byłby opisany, więc w razie pojawienia
    się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od tego
    kredytu.

  • 35. Data: 2019-08-23 08:00:00
    Temat: Nieoplacona spedycja a zastaw na przesyłce
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam pytanie z zupełnie innej beczki:
    Klient zleca spedytorowi przesłanie kontenera, dla przykładu z Hamburga do Gdyni.
    Klient nie opłaca usługi (powiedzmy 300 EUR) i po bezskutecznym wezwaniu do zapłaty
    spedytor rozładowuje towar z kontenera do
    magazynu zewnętrznego dla wykonania prawa zastawu, rozpoczynając naliczanie
    składowego.
    Pytania:
    Czy roszczenie o należność z tytułu spedycji za przesłanie kontenera przedawnia się
    po roku?
    Przez jak długi czas spedytor może skutecznie naliczać składowe za zastawiony towar?
    Też rok (zgodnie z terminem przedawnienia
    roszczenia podstawowego) czy bez końca? Czy jakaś relacja wartości towaru (niskiej
    czy wysokiej) do opłat składowych ma jakiekolwiek
    znaczenie?

    -----

  • 36. Data: 2019-08-23 08:58:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > procedurę. Weksel in blanko nie byłby opisany, więc w razie pojawienia
    > się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od tego

    Ale w Twoim przypadku in blanko nie był.

    Robert

  • 37. Data: 2019-08-23 09:07:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > procedurę. Weksel in blanko nie byłby opisany, więc w razie pojawienia
    > się go w obrocie trudno byłoby stwierdzić, że to weksel akurat od tego
    > kredytu.

    Zatem równie trudno będzie stwierdzić, że to akurat weksel, który umorzono.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2019-08-23 09:12:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale w Twoim przypadku in blanko nie był.

    Z tego, co pisał, to był.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2019-08-23 09:33:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 09:12, Liwiusz pisze:

    > Z tego, co pisał, to był.

    Ale był mniej in blanko niż przedstawili na początku. :-)

    Robert

  • 40. Data: 2019-08-23 09:42:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale był mniej in blanko niż przedstawili na początku. :-)

    No tak, to było trochę mniej w ciąży :)

    --
    Liwiusz