  • 1. Data: 2002-07-13 11:18:04
    Temat: Weksel - co z nim zrobić
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    Witajcie,
    mam weksel wystawiony w grudniu 1995 r. i dwa pytania:
    a) czy jest prawnie ważny?
    b) jak mogę go sprzedać?
    Pozdr

  • 2. Data: 2002-07-13 11:59:12
    Temat: Re: Weksel - co z nim zrobić
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Witajcie,
    > mam weksel wystawiony w grudniu 1995 r. i dwa pytania:
    > a) czy jest prawnie ważny?
    > b) jak mogę go sprzedać?
    > Pozdr

    Też miałam weksel na 1000 zł i poszłam z nim do banku, gdzie wystawca weksla
    miał konto. Kupili odemnie ten weksel od ręki, ale zapłacili tylko 660 zł. Cała
    procedura trwała 5 minut.

    Karolina

  • 3. Data: 2002-07-14 11:20:43
    Od: p...@T...TO.poczta.onet.pl (Pawel Baranowski)

    Możesz wnieść sprawę do Sądu. Taka sprawa zostanie rozpoznana w
    postępowaniu nakazowym, czyli szybko łatwo i przyjemnie. Koszty to 1/4
    wpisu stosunkowego, czyli do 2% pozostałej do zapłaty sumy wekslowej.
    Na dodatek nakaz zapłaty (na Twój wniosek) będzie zaopatrzony w klauzulę
    natychmiastowej wykonalności. Tylko uwaga na przedawnienie:

    - przedawnienie przeciwko akceptantowi (w wypadku traty) lub wystawcy (w
    wypadku w. własnego) następuje po 3 latach od daty płatności weksla (art.70
    w zw. z art. 103 i 104 Prawa wekslowego).

    PS. Jeśli jesteś z Łodzi lub okolic daj znać na [priv], zerknę na ten
    wekslel i powiem co i jak.

    --
    Przed odpowiedzia skasuj "TNIJ.TO."

    Before reply cut "TNIJ.TO."

  • 4. Data: 2002-07-14 11:39:54
    Od: "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Podczepiam się pod temat - chetnie dowiem sie czegos na temat weksli.
    Zamierzam pożyczyć osobie z dalszej rodziny sporą sumę. Czy moge się
    zabezpieczyć wekslem czy weksle wystawia tylko bank? Jesli tak, to czy są
    gotowe druki weksli, gdzie mozna je dostać?
    Proszę o infprmacje, pozdrawiam, Ewa.

  • 5. Data: 2002-07-14 15:45:34
    Temat: Re: Weksel - co z nim zrobi
    Od: "JackT" <j...@p...REMOVE.sos.com.pl>

    Użytkownik "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabezpieczyć wekslem czy weksle wystawia tylko bank? Jesli tak, to czy są
    > gotowe druki weksli, gdzie mozna je dostać?

    Kiedyś była (tzn może jeszcze jest, ale ja pisze off-line) taka stronka
    www.weksel.pl.
    Bardzo wygodny instrument. Powinien być stosowany przy każdej "prywatnej"
    pozyczce.

    --

    Dziekuje. Pozdrawiam. < < < JackT > > >
    ... "bo wicie, jest taki trynd..."

  • 6. Data: 2002-07-14 18:13:03
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabezpieczyć wekslem czy weksle wystawia tylko bank? Jesli tak, to czy są
    > gotowe druki weksli, gdzie mozna je dostać?

    Poczytaj:
    http://www.dlugi.info.pl/index.php?sid=ciekawostki
    - pod tekstem o wezwaniu do zapłaty ;-)

  • 7. Data: 2002-07-14 19:06:45
    Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > pozyczce.
    >

    > Sprawdziłam, jest. Bardzo przydatna stronka, dzięki za linka.
    Pozdr. Ewa.