  • 61. Data: 2023-12-29 17:58:37
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 17:41:12 +0100, Shrek wrote:

    > Ja wrzuciłem uzasadnienie starego wyroku. Nowego pewnie też znajdziesz -
    > jak znajdziesz to wrzuć.
    >
    > Jak dla mnie akurat słusznie - przestępstwa "urzędnicze" polegające na
    > wrabianiu innych albo celowemu nękaniu obywateli są jak dla mnie wręcz
    > okolicznościami zasługujacymi na szczególne potępienie.

    Zaraz zaraz - ale tu nie "wrabianie" ani "nekanie", tylko namawianie
    do łapownictwa.

    Posłance Sawickiej bardzo się oczka zapaliły do pomysłu przejęcia
    szpitala za grosze. Siedziec powinna, a nie siedzi.

    J.

  • 62. Data: 2023-12-29 18:48:32
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pokaż mi siedzącego naczelnika urzędu skarbowego, a to same łajdaki.

    -----

  • 63. Data: 2023-12-29 21:32:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 17:51, J.F pisze:
    > Nie wiem dlaczego przygotowania miałyby byc niekaralne
    Bo ustawa tak stanowi. Karalne z zasady jest dokonanie i usiłowanie, zaś
    przygotowanie, o ile ustawa tak stanowi. Przykładowo przestępstwem jest
    przygotowanie do fałszerstwa pieniędzy, czy zamachu terrorystycznego. W
    wypadku większości przestępstw nie jest.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 64. Data: 2023-12-29 21:51:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 21:32:09 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przygotowanie do fałszerstwa pieniędzy, czy zamachu terrorystycznego. W
    > wypadku większości przestępstw nie jest.

    No ale jak ktos obiecuje, że ziemie odrolni za drobną opłatą, to co to
    jest? Przygotowania czy usiłowanie?
    A Rywina za co skazali?

    Na plus ma zaliczone, ze CBA mu strasznie chciało te opłatę dać, a on
    nie wziął ... czyli się wycofał z przygotowań.

    Ciekawe, czemu nie wziął - naprawde przeciek, czy sie zorientował że
    nie ma dojść, czy urzednicy zaczeli sprawdzać i wyszło im, że to
    fałszywka jakaś.

    J.

  • 65. Data: 2023-12-29 21:53:37
    Temat: Re: Wąsik i kamiński [karalność PRZYGOTOWANIA do popełnienia przestępstwa]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > jest przygotowanie do fałszerstwa pieniędzy, czy zamachu
    > terrorystycznego. W wypadku większości przestępstw nie jest.

    AFAIR był przypadek ograniczenia zarzutów pod ekstradycję z RP3 do USA
    za czyny kryminalne które miały być popełnione. Zarzut popełnienie
    przestępstwa został a zarzut "spiskowania w celu" odpadł.
    Jakoś mi się zapamiętał z mediów bo AFAIR jeden sąd RP3 ograniczył
    podstawę ekstradycji a drugi w analogicznej sprawie "przyklepał jak leci".

    --
    A. Filip

  • 66. Data: 2023-12-29 22:27:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 21:51, J.F pisze:

    > No ale jak ktos obiecuje, że ziemie odrolni za drobną opłatą, to co to
    > jest? Przygotowania czy usiłowanie?
    > A Rywina za co skazali?

    Przypominam, że pytałeś: "Nie wiem dlaczego przygotowania miałyby być
    niekaralne" i na to pytanie odpowiadam. Nie chce mi się analizować, co
    oni tam dokąłdnie robili.

    > Na plus ma zaliczone, ze CBA mu strasznie chciało te opłatę dać, a on
    > nie wziął ... czyli się wycofał z przygotowań.

    Dobrowolne odstąpienie od ukarania też powoduje, że to nie jest
    przestępstwo.

    > Ciekawe, czemu nie wziął - naprawde przeciek, czy sie zorientował że
    > nie ma dojść, czy urzednicy zaczeli sprawdzać i wyszło im, że to
    > fałszywka jakaś.

    Może nie miał zamiaru od początku? Nie zapytamy go.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 67. Data: 2023-12-29 22:37:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 17:58, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz - ale tu nie "wrabianie" ani "nekanie", tylko namawianie
    > do łapownictwa.

    Ale wyrok był bardziej za fałszowanie dokumentów poza uprawnieniami niż
    za samo "namawianie". Za namawianie trochę też, bo namawiał bardziej niż
    mu prawo pozwalało.

    > Posłance Sawickiej bardzo się oczka zapaliły do pomysłu przejęcia
    > szpitala za grosze. Siedziec powinna, a nie siedzi.

    Być może. NIe wiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-12-29 22:57:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 17:47, J.F pisze:

    > Ale Sejm to nie praca.

    Trzeba by sądu zapytać:P

    > Wczoraj usiłowano im wręczyc na posiedzeniu komisji - nie przyjeli.

    Chyba nieprzyjęcie nic nie daje.

    > Jaki jest termin zatarcia? Bo jak sąd uzna, ze poprzednie ułaskawienie
    > obowiazuje, to moze juz nieskazani?

    No wyrok jest, więc jednak skazani.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2024-01-03 17:57:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 19:52:20 +0100, Shrek wrote:
    > Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem na
    > celę (bez zawieszenia).
    >
    > Było pewną zagadką co zrobi p.o.rezydent - albo podpisze nowe
    > ułaskawienie, albo (co wybrał) twierdzi, że stare obowiązuje.

    no i bedzie jeszcze długi ciąg dalszy

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-decyzje-ws-ma
    ndatow-kaminskiego-i-wasika-podano-date,nId,7246854#
    crp_state=1

    "Marszałek Sejmu przekazał do Sądu Najwyższego odwołanie od swojego
    postanowienia o wygaszeniu ich mandatów poselskich. Szymon Hołownia
    skierował jednak pismo nie do Izby Kontroli Nadzwyczajnej, ale Izby
    Pracy tego sądu. Co więcej, w Izbie Pracy niemal natychmiast po
    zarejestrowaniu spraw Kamińskiego i Wąsika wyznaczono terminy ich
    rozpraw - obie na 10:00 w środę, 10 stycznia.

    Kiedy w ostatni piątek odwołania od postanowienia Marszałka złożył w
    Sądzie Najwyższym pełnomocnik Kamińskiego i Wąsika, oba zostały
    zarejestrowane w Izbie Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych. To
    do tej izby z mocy prawa powinny trafiać podobne odwołania, bo w jej
    kompetencjach znajdują się zarówno sprawy związane z Kodeksem
    wyborczym, jak sprawy publiczne.

    Prawnicy Marszałka podzielają jednak zastrzeżenia do niezawisłości jej
    sędziów - cały skład tej Izby stworzonej równocześnie ze zniesioną już
    Izbą Dyscyplinarną został powołany z udziałem tzw. neo-KRS. Dla
    pozostałych izb SN a także Europejskiego Trybunału Praw Człowieka i
    TSUE Izba Kontroli Nadzwyczajnej nie jest prawidłowo powołanym sądem
    europejskim."

    I co teraz?
    Będą dwa orzeczenia?

    > I co teraz - dla wąsika i kamińskiego lepiej by było jakby prezydent
    > proforma podpisał nowe "żeby się znów wymiar sprawiedliwości nie musiał
    > kłopotać". Ale wybrał wersję "ja się nie myliłem, powiedziałem
    > (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    > prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)

    A jest gdzies opublikowane to pierwsze ułaskawienie?
    Bo jak tam zapisano ze stosuje sie do wyroku nr ... z dnia ...,
    to teraz jest inny.

    Logicznie rozumując - wyrok po apelacji może być inny, ustalenia sądu
    inne, uzasadnienie inne - to prezydent powinien rozważyć nową treść.
    Ale widac wie lepiej :-)

    Za to ciągle mnie interesuje, jak to jest z zatarciem - moze tu jest
    haczyk?

    J.