  • 11. Data: 2023-12-20 22:48:30
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.12.2023 o 22:37, Shrek pisze:
    > No ale mamy nowy. Sejm ma głosować czy ważniejsze zdanie prezydenta czy
    > prawomocny wyrok?

    Moim zdaniem Sejm dowie się formalnie o prawomocnym skazaniu z chwilą
    wpisania do Krajowego Rejestru Karnego i tu nie ma nad czym dyskutować,m
    czy głosować. Nie wiem, ale Sąd chyba nie wysyła Marszałkowi Sejmu
    odpisu wyroku, ale mogę się mylić. Co do zasady przecież Sąd nie wysyła
    wszystkich wyroków do Sejmu. Znany mi jest przypadek jak prawomocnie
    skazane osoby zajmowały stanowiska, do których niekaralność jest
    wymagana, bo przynajmniej formalnie nikt nie wiedział, że zostały ukarane.

    Skorzystanie przez Prezydenta RP z prawa łaski niewiele w kontekście
    wygaśnięcia mandatu Posła RP, czy formalnej niemożności sprawowania
    funkcji urzędnika przez osobę karaną zmienia, bo ułaskawienie dotyczy
    nie wykonania kary, nie zaś stwierdzenia, że dana osoba nie jest winna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2023-12-20 23:49:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-20, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem na
    > celę (bez zawieszenia).

    Tak na marginesie bo mi umknęło... co to się stało że rzecz nagle teraz
    się realizuje? Przerwa pomiędzy kadnecjami sejmu z nieciągłością
    imunitetów, pozbawienie immunitetu czy jeszcze coś innego?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-12-21 07:03:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > funkcji urzędnika przez osobę karaną zmienia, bo ułaskawienie dotyczy
    > nie wykonania kary, nie zaś stwierdzenia, że dana osoba nie jest winna.

    Jest dokładnie tak jak piszesz - sejm nie ma to nic do zastanawiania się.

    Swiat się kończy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-12-21 08:07:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

> [...]
    > skazane osoby zajmowały stanowiska, do których niekaralność jest
    > wymagana, bo przynajmniej formalnie nikt nie wiedział, że zostały ukarane.

    Co do zasady Sąd nie informuje, ale aby poinformował, to powinien być
    jakiś przepis w tej czy innej ustawie... Sąd to czego nie musi to nie robi.

  • 15. Data: 2023-12-21 11:13:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Dec 2023 22:49:53 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Tak na marginesie bo mi umknęło... co to się stało że rzecz nagle teraz
    > się realizuje? Przerwa pomiędzy kadnecjami sejmu z nieciągłością
    > imunitetów, pozbawienie immunitetu czy jeszcze coś innego?

    "Sprawa wróciła na wokandę po ponad ośmiu latach w związku z czerwcowym
    orzeczeniem Sądu Najwyższego. Na początku czerwca br. SN w Izbie Karnej
    uchylił umorzenie sprawy b. szefów CBA dokonane jeszcze w marcu 2016 r.
    przez Sąd Okręgowy w Warszawie w związku z zastosowanym przez prezydenta
    Andrzeja Dudę prawem łaski wobec nieprawomocnie skazanych b. szefów CBA i
    przekazał sprawę SO do ponownego rozpoznania."

    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9386192,kaminski-i-wasik-prawomocnie-skazani-za-afe
    re-gruntowa.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2023-12-21 14:06:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 19:52:20 +0100, Shrek wrote:
    > Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem na
    > celę (bez zawieszenia).

    A propos - jak ktos znajdzie nowe uzasadnienie, to niech sie pochwali,
    a i starym bym nie pogardził.
    Bo cos mi się wydaje, że sąd grubo przesadził, ale moze im się po
    prostu należało.

    > Było pewną zagadką co zrobi p.o.rezydent - albo podpisze nowe
    > ułaskawienie, albo (co wybrał) twierdzi, że stare obowiązuje.
    >
    > I co teraz - dla wąsika i kamińskiego lepiej by było jakby prezydent
    > proforma podpisał nowe "żeby się znów wymiar sprawiedliwości nie musiał
    > kłopotać". Ale wybrał wersję "ja się nie myliłem, powiedziałem
    > (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie się". No i co teraz zrobić z
    > prawomocnym wyrokiem - do pierdla chyba;)

    No wlasnie. Stare ułaskawienie jest do jakiegoś wyroku, teraz mamy
    nowy. Chyba bezpieczniej byłoby nowe, choc chyba ich nie ruszy ...
    no ale kto ma ruszyć - pójdzie chyba przez sekretariat sądu,
    jak nikt nie wpisze ułaskawienia, to jeszcze przyjdzie wezwanie do
    stawienia się.
    Czy to jednak kontynuacja starego postępowania ... więc ułaskawienie
    jakby w mocy ...

    Przy okazji którys z nich powiedział, ze prezydent im zatarł wyrok ...
    może tak?
    Czy stary nie był prawomocny, ale termin zatarcia i tak upłynął.

    A nowy wyrok?

    J.

  • 17. Data: 2023-12-21 14:08:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 21:17:16 +0100, A. Filip wrote:

    > To pierdolą bez _proceduralnego_ sensu IMHO.
    > Minimum przyzwoitości prawnej to ze dwa tygodnie na przesyłanie i
    > sprawdzenie papierków chociażby przez Sejm przed formalnym
    > potwierdzeniem *przez Sejm* "przyjęcia do wiadomości z potwierdzeniem
    > skutku prawnego". Nawet jeśli założyć że nie jest to wymóg _konieczny_
    > to dopóki strona nie stosuje obstrukcji wypada zachować _troszkę_
    > "proceduralnej kurtuazji".

    Wypada, ale nawet jak ich prezydent ułaskawi, to "byli skazani".
    I co z mandatem?

    J.

  • 18. Data: 2023-12-21 14:13:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 22:48:30 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem Sejm dowie się formalnie o prawomocnym skazaniu z chwilą
    > wpisania do Krajowego Rejestru Karnego i tu nie ma nad czym dyskutować,m
    > czy głosować.

    Z automatu się dowie?

    > Nie wiem, ale Sąd chyba nie wysyła Marszałkowi Sejmu
    > odpisu wyroku, ale mogę się mylić. Co do zasady przecież Sąd nie wysyła
    > wszystkich wyroków do Sejmu.

    Glupie by to było.
    Ale może i wyśle, jesli oskarżony podał, ze jest posłem.

    Przy rozpoczęciu sprawy mógł nie być (akurat oni byli),
    pod koniec sąd się raczej nie pyta, czy nastąpiła jakaś zmiana -
    niby wszyscy wiedzą, ale nieoficjalnie :-)

    > Znany mi jest przypadek jak prawomocnie
    > skazane osoby zajmowały stanowiska, do których niekaralność jest
    > wymagana, bo przynajmniej formalnie nikt nie wiedział, że zostały ukarane.

    Bo zaswiadczenie się przed powołoaniem składa :-)

  • 19. Data: 2023-12-21 16:16:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.12.2023 o 08:07, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Co do zasady Sąd nie informuje, ale aby poinformował, to powinien być
    > jakiś przepis w tej czy innej ustawie... Sąd to czego nie musi to nie robi.
    Może gdzieś jest zapis mówiący o obowiązku poinformowania Marszała Sejmu
    RP o prawomocnym skazaniu Posła.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-12-21 18:37:16
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Może gdzieś jest zapis mówiący o obowiązku poinformowania Marszała Sejmu
    > RP o prawomocnym skazaniu Posła.

    Teraz najnowsze rozważania prawniczych mózgów twierdzą, że Panowie
    odwołali się do SN a ich sprawę rozstrzygnie Izby Kontroli Nadzwyczajnej SN.

    TSUE podważa status Izby Kontroli Nadzwyczajnej, tak więc w Sądzie jest
    Izba, która nie jest Sądem ponieważ składa się z neo-sędziów.
    List do Marszałka Sejmu wyśle zatem podmiot który nie jest Sądem.

    Wąsik i Kamiński i cały PiS uważa, że Izba Kontroli Nadzwyczajnej jest
    prawidłowa.
    Prawnicze mózgi twierdzą, że Marszałka Sejmu wiążą decyzje TSUE,
    wszystko wskazuje że w sprawie Panów, marszałek Sejmu Hołownia dostanie
    list z nie-Sądu.