  • 21. Data: 2023-12-21 20:04:30
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Dec 2023 18:37:16 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Teraz najnowsze rozważania prawniczych mózgów twierdzą, że Panowie
    > odwołali się do SN a ich sprawę rozstrzygnie Izby Kontroli Nadzwyczajnej SN.

    Kasacja?
    Bo ten wyrok podobno "prawomocny", a kasacja nie wstrzymuje wykonania
    kary (?) ...

    > TSUE podważa status Izby Kontroli Nadzwyczajnej, tak więc w Sądzie jest
    > Izba, która nie jest Sądem ponieważ składa się z neo-sędziów.
    > List do Marszałka Sejmu wyśle zatem podmiot który nie jest Sądem.

    Ale list do Marszałka moze wysłać Sąd Apelacyjny, który wydał wyrok.

    > Wąsik i Kamiński i cały PiS uważa, że Izba Kontroli Nadzwyczajnej jest
    > prawidłowa.
    > Prawnicze mózgi twierdzą, że Marszałka Sejmu wiążą decyzje TSUE,
    > wszystko wskazuje że w sprawie Panów, marszałek Sejmu Hołownia dostanie
    > list z nie-Sądu.

    Ogolnie wydaje mi się, ze chęci politycznej na ich wsadzenie nie ma,
    tzn nie za to, no ale Dura lex etc :-)
    Rożni tacy mogą się nie spieszyć z wykonaniem różnych działań.

    J.

  • 22. Data: 2023-12-21 20:19:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.12.2023 o 20:04, J.F pisze:

    > Kasacja?
    > Bo ten wyrok podobno "prawomocny", a kasacja nie wstrzymuje wykonania
    > kary (?) ...

    No z tego co mi wiadomo kasacja nie wstrzymuje wykonania wyroku.

    > Ale list do Marszałka moze wysłać Sąd Apelacyjny, który wydał wyrok.

    Ministerstwo sprawiedliwości wysłało.
    > Ogolnie wydaje mi się, ze chęci politycznej na ich wsadzenie nie ma,
    > tzn nie za to, no ale Dura lex etc :-)

    Myślę, że jest. No ale jeszcze po drodze jest p.o.rezydent, który siedzi
    teraz zapędzony w rog i nie wie co w sumie zrobić - patrzeć jak jego
    usłaskawienie ma wartość papieru toaletowego i w telewizji pokazują jak
    jego podpis jest deptany, albo pójść i powiedzieć "a chuj wam w dupę,
    podpiszę jeszcze raz" ale wtedy zostanie to pokazane jako przyznanie się
    do błedu za pierwszym razem. Gdzie się nie odwrócić duda z tyłu;) I ta
    część teatrzyku jest w sumie bardziej oczekiwana przez polityków niż
    wąsik i kamiński za kratami (choć elektorat chciałby inaczej).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-12-22 02:28:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-21, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > "Sprawa wróciła na wokandę po ponad ośmiu latach w związku z czerwcowym
    > orzeczeniem Sądu Najwyższego. Na początku czerwca br. SN w Izbie Karnej
    > uchylił umorzenie sprawy b. szefów CBA dokonane jeszcze w marcu 2016 r.
    > przez Sąd Okręgowy w Warszawie w związku z zastosowanym przez prezydenta
    > Andrzeja Dudę prawem łaski wobec nieprawomocnie skazanych b. szefów CBA i
    > przekazał sprawę SO do ponownego rozpoznania."
    >
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9386192,kaminski-i-wasik-prawomocnie-skazani-za-afe
    re-gruntowa.html

    Nadal do końca nie ogarniam sekwencję, a przede wszystkim kwestie
    immunitetów. Oni nie mieli imunitetu przed 2015? Chyba nie. Ale obecnie
    w końcu mają? To jak zostali skazani 20 grudnia?

    Tu jest materiał sprzed miesiąca:
    https://wiadomosci.wp.pl/mariusz-kaminski-i-maciej-w
    asik-poczekaja-na-rozprawe-zwrot-w-sprawie-696592160
    8268576a

    "Przepisy zakładają trzy możliwości rozstrzygnięcia sprawy immunitetu
    posłów, przeciwko którym toczą się postępowania. Pierwszy to zawieszenie
    toczącej się sprawy do czasu zakończenia pełnienia mandatu - wówczas
    prawa dwójki ministrów przeciągnęłaby się o cztery lata.

    Drugi to skierowanie wniosku o wyrażenie zgody przez Sejm na
    pociągnięcie do odpowiedzialności karnej. Zgoda może być udzielona
    większością bezwzględną, czyli głosujących "za" musi być więcej niż
    "przeciw" oraz "wstrzymujących się". W skrajnym przypadku potrzeba 231
    głosów poparcia.

    Trzecia możliwość: posłowie sami mogą wyrazić zgodę do kontynuowanie
    postępowania. Do czasu publikacji nie otrzymaliśmy stanowiska od
    ministrów Kamińskiego i Wąsika."

    To który scenariusz się realizuje?

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-12-22 11:43:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Dec 2023 20:04:30 +0100, J.F napisał(a):

    > wydaje mi się, ze chęci politycznej na ich wsadzenie nie ma

    Generalnie nie jestem w temacie, ale Mniej niż Zero zrobił jakieś zmiany w
    prawie i skazanego nie wzywa się do odbycia kary z więźniu, tylko można go
    zwinąć w dowolnym momencie.
    Kamiński i Wąsik powinni mieć przy sobie szczoteczki do zębów, chyba że nie
    używają.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2023-12-22 18:01:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Dec 2023 11:43:45 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > zwinąć w dowolnym momencie.
    > Kamiński i Wąsik powinni mieć przy sobie szczoteczki do zębów, chyba że nie

    Giertych ponoc domaga sie ich osadzenia,
    na co mu (i kazdemu) pozwala przepis, który PiS wprowadził.

    Hołownia jak sie okazuje nie czekał, tylko już mandat zakończył,
    ale mogą sie odwołać do SN.

    Tylko podobno sie pomylił w dacie wyroku
    https://www.fakt.pl/pieniadze/wasik-i-kaminski-ocala
    -mandaty-marszalek-sie-pomylil-we-wniosku/844thsb

    co otwiera kolejne dni :-)

    A na koniec ... odbedzie sie uroczyste pożegnanie obu, gdzie pół sali
    pokaże im Kozakiewicza gest? :-)

    J.

  • 26. Data: 2023-12-22 21:31:42
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Sądy to są w ogóle ciekawe instytucje, np. za chwilę jakiś pryszczaty referendarz
    sądowy w wydziale rejestrowym sądu *rejonowego*
    przy Czerniakowskiej jednoosobowo coś podejmie w sprawie nielegalnego powołania
    pezerowskich władz TVP i radia.

    -----

  • 27. Data: 2023-12-24 16:52:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Dwa sepece od służb zostały skaznane tym rzem prawomocnym wyrokiem
    > na celę (bez zawieszenia).
    >
    > Było pewną zagadką co zrobi p.o.rezydent - albo podpisze nowe
    > ułaskawienie, albo (co wybrał) twierdzi, że stare obowiązuje.
    >
    > I co teraz - dla wąsika i kamińskiego lepiej by było jakby
    > prezydent proforma podpisał nowe "żeby się znów wymiar
    > sprawiedliwości nie musiał kłopotać". Ale wybrał wersję "ja się
    > nie myliłem, powiedziałem (podpisałem) swoje lata temu, bujajcie
    > się". No i co teraz zrobić z prawomocnym wyrokiem - do pierdla
    > chyba;)

    Pamietaj ze jakby prezydent podpisał nowe to znaczy ze sa skazani i nie
    moga pełnic funkcji publicznych.
    A teraz to chuj wie - jak zawsze po rzadach prawnych burdelarzy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 28. Data: 2023-12-24 19:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 16:52, Budzik pisze:

    > Pamietaj ze jakby prezydent podpisał nowe to znaczy ze sa skazani i nie
    > moga pełnic funkcji publicznych.
    > A teraz to chuj wie - jak zawsze po rzadach prawnych burdelarzy.

    Tak samo. Sąd się wypowiedział. Chyba że przysługuje kasacja
    nadzwyczajna do sądu, ale się pechowo prokurtor generalny zmienił:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-12-24 22:40:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pamietaj ze jakby prezydent podpisał nowe to znaczy ze sa skazani i nie
    > moga pełnic funkcji publicznych.
    > A teraz to chuj wie - jak zawsze po rzadach prawnych burdelarzy.

    Też wiadomo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2023-12-25 11:24:48
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Mamy tajną instrukcję do operacji ,,Wejście" - siłowego przejmowania
    mediów publicznych

    https://wpolityce.pl/polityka/675792-ujawniamy-mamy-
    tajna-instrukcje-do-operacji-wejscie