  • 1. Data: 2004-11-17 11:27:49
    Temat: Wady wykonywanej pracy
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Czy bedac w stosunku pracy : umowa o prace, pracodawca moze zlecac
    wykonanie blednie wykonanej pracy poza godzinami pracy ?
    Jak kwalifikuja sie te godziny pracy ? (czy obowiazuja limity godzinowe)
    Czy moga ona byc bezplatne ?

    Dzieki z gory

    VG

  • 2. Data: 2004-11-17 20:44:05
    Temat: Re: Wady wykonywanej pracy
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Van Gogush napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > wykonanie blednie wykonanej pracy poza godzinami pracy ?
    > Jak kwalifikuja sie te godziny pracy ? (czy obowiazuja limity godzinowe)

    Art. 82 kp.
    Czyli według mnie:
    - nie przysługuje wynagrodzenie za czas kiedy pracownik ze swojej winy wadliwie
    wykonywał pracę (ewentualnie przysługuje wynagrodzenie odpowiednio zmniejszone);
    - poprawki po za godzinami pracy winny być traktowane jak nadgodziny -
    wynagrodzenie plus dodatek.
    Można by rozważać, jedna czy żądanie w takie sytuacji dodatku za godziny
    nadliczbowe nie jest nadużyciem prawa podmiotowego przez pracownika.
    Natomiast według SA w Warszawie:
    "Usuwanie następstw wadliwie wykonanej pracy, usterek nie należy do czasu pracy
    pracownika. Praca tego rodzaju nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych" -
    wyrok SA w W-wie z dnia 20-11-1997; III Pa 63/97; PZiS 1999/4/44.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-17 22:43:59
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wykonanie blednie wykonanej pracy poza godzinami pracy ?
    > Jak kwalifikuja sie te godziny pracy ? (czy obowiazuja limity godzinowe)

    Za złe wykonanie pracy pracodawca może zwolnić w trybie natychmiastowym z winy
    pracownika. Przynajmniej tak mi sie wydaje. Kiedys to nawet można było za coś
    takiego iść do ciupy. Jeśli pracodawca chce tylko żeby poprawić to co się
    spartoliło to znaczy że to ludzki pan. Tomek

  • 4. Data: 2004-11-18 06:59:34
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracownika. Praca tego rodzaju nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych" -
    > wyrok SA w W-wie z dnia 20-11-1997; III Pa 63/97; PZiS 1999/4/44.

    Nawet jesli dolozyl wszelkich staran aby wykonac dana prace ?
    Np. programista ktory wytorzyl oprogramiowanie zawierajace bledy
    Jak ustalic sie ze to jest "swoja wina" rozumiem ze nie musi byc swiadoma ?

    VG

  • 5. Data: 2004-11-18 07:47:40
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > Np. programista ktory wytorzyl oprogramiowanie zawierajace bledy
    > Jak ustalic sie ze to jest "swoja wina" rozumiem ze nie musi byc swiadoma ?

    To już kwestia ustaleń faktycznych, a nie prawa. W razie sporu rozstrzygnie to
    sąd.
    Nie ma winy "nieświadomej". Jest wina umyślna (pracownik chcę źle wykonać pracę)
    i nieumyślna (pracownik chcę dobrze, ale na skutek swojego błędu robi źle).
    Wystarczy wina nieumyślna do niezapłacenia pracownikowi.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-11-19 08:09:12
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Wystarczy wina nieumyślna do niezapłacenia pracownikowi.

    Czyli niezapłacenie za wykonywana prace + usuniecie wady ??

    VG