  • 1. Data: 2004-03-02 20:31:51
    Temat: Wada fabryczna baterii i zalanie mieszkania :(
    Od: "@d@m" <a...@F...net>

    Jak mozna od fabryki baterii kranowej uzyskac pokrycie strat, ktore
    wyniknely z powodu wady fabrycznej baterii (na gwarancji). Przez ta wade
    zostalo zalane mieszkanie.

  • 2. Data: 2004-03-02 22:16:33
    Temat: Re: Wada fabryczna baterii i zalanie mieszkania :(
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Jak mozna od fabryki baterii kranowej uzyskac pokrycie strat, ktore
    > wyniknely z powodu wady fabrycznej baterii (na gwarancji). Przez ta wade
    > zostalo zalane mieszkanie.

    hej!

    najpierw sie do nich zglos i przedstaw problem i kwote odszkodowania, ktora
    uwazasz za stosowna tzn. raczej odpowiadajaca twoim stratom. moze beda
    sklonni zaplacic :)

    ...jezeli nie to odpowiedzialnosc za produkt niebezpieczny (kodeks cywilny,
    jest taki rozdzial tam...) i pozew sadowy :)

    pozdrawiam,
    konrad

  • 3. Data: 2004-03-03 11:13:00
    Od: s...@g...pl

    On Tue, 2 Mar 2004 21:31:51 +0100, "@d@m" <a...@F...net>
    wrote:

    >Jak mozna od fabryki baterii kranowej uzyskac pokrycie strat, ktore
    >wyniknely z powodu wady fabrycznej baterii (na gwarancji). Przez ta wade
    >zostalo zalane mieszkanie.

    Normalnie odpowiada się tylko za normalne następstwa danej szkody
    (chyba że gwarant czego innego się podejmie w umowie). Musiałbyś
    udowodnić, że taka wada baterii zawsze i w każdym przypadku powoduje
    takie właśnie straty.

    Poza tym jeśli była to wada fabryczna (tkwiąca w rzeczy), to
    przysługuje ci rękojmia a nie gwarancja.

    silvermane

  • 4. Data: 2004-03-04 01:52:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <f...@4...com>, s...@g...pl wrote:
    > On Tue, 2 Mar 2004 21:31:51 +0100, "@d@m" <a...@F...net>
    > Poza tym jeśli była to wada fabryczna (tkwiąca w rzeczy), to
    > przysługuje ci rękojmia a nie gwarancja.

    E, jak już to nie rękojmia a roszczenie z tyt. niezgodności z umową :)
    /chyba że to przedsiębiorca/

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-04 08:46:49
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > E, jak już to nie rękojmia a roszczenie z tyt. niezgodności z umową :)
    > /chyba że to przedsiębiorca/

    a odpowiedzialnosc za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny?

    konrad

  • 6. Data: 2004-03-04 19:47:18
    Od: "@d@m" <a...@F...net>

    > a odpowiedzialnosc za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny?
    >
    > konrad

    Okazuje sie, ze firma ubezpieczona jest od odpowiedzialnosci cywilne. Ma
    przyjechac rzecoznawca z PZU i okreslkic straty :) Poinformije jak sie to
    skonczylo :)

  • 8. Data: 2004-03-05 01:30:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c26qd2$hjf$1@helios.nd.e-wro.pl>, Konrad vel Legislator wrote:

    > a odpowiedzialnosc za szkode wyrzadzona przez produkt niebezpieczny?

    MZ jak najbardziej, ale akurat tu polimeryzowałem z niewłaściwym w tym
    wypadku roszczeniem :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-03-05 01:30:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

  • 10. Data: 2004-03-05 08:33:50
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:tq1lh1-tn3.ln1@ziutka.router...

    > MZ jak najbardziej, ale akurat tu polimeryzowałem z niewłaściwym w tym
    > wypadku roszczeniem :)

    a moim nie - żeby produkt został uznany za niebezpieczny musi sie znaleźć w
    rejestrze produktów niebezpiecznych (prowadzony przez UOKiK) - i nie widze
    mozliwości umieszczenia tam tylko JEDNEJ baterii (co inengo partia lub cała
    seria produkcyjna pod warunkiem że wszystkie będą miały TĄ samą wadę);
    bo jesli bierzemy (bez urazy) Twoje zdanie za pewnik to mógłbym żadać
    odszkodowania za zatrucie się gazetą (lub) czasopismem po zjedzeniu tegoż -
    nigdzie nie stoi napisane że jest to produkt szkodliwy w przypadku spożycia
    i na przykład tylko do użytku zewnetrznego; na tej zasadzie możnaby żądać od
    producenta sztyli do łopat zadośćuczynienia za utrate zdrowia po tym jak po
    machaniu łopatą osadzoną na tym sztylu wyskoczyły mi bąble a w instrukcji
    nei było że trzeba zakładac rękawice i nie było określonego bezpiecznego
    czasu pracy;

    pozdr

    opyros

  • 9. Data: 2004-03-05 08:33:50