    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WKU a pielegniarki
    Date: Tue, 25 Mar 2003 17:14:43 +0800

    In article <b5p2pl$d2s$1@nemesis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Dobre, dobre. Lada moment ląduje na porodówce a spróbuj sobie wyobrazić jaka
    > tam będzie "poniżająca" sytuacja. Będę leżec pólnaga a dziesiątki lekarzy,
    > położnych, stażystów będą sobie zaglądać między moje rozłożone nogi. Nic
    > tylko się zabić ze wstydu, czyż nie? Nie wiem czemu ludziom jest trudno
    > zrozumiec ze lekarz to lekarz i nie podniecają go setne cycki, które musi

    Nie wiem czemu ludziom trudno zrozumieć, że nie wszystkim to zwisa i jeśli
    da się tego uniknąć to by chcieli. Ciekawe też że to kobieta twierdzi że
    rodzenie w niekameralnych warunka powinno być społeczną normą. I pózniej
    się dziwić że lekarze traktują pacjentów jak przedmioty skoro sami
    pacjenci uważają to za normę. Zwisa Ci to, Twoja sprawa, ale są tacy
    którym nie zwisa. Inny poziom wrażliwości. Poza tym rodząc znajdujesz się
    w sytuacji gdzie potecjalnie zagrożone jest życie Twoje i Twojego dziecka,
    godzisz się więc na pewne ustępstwa. Nijak nie widzę takiej potrzeby przed
    wojskową komisją lekarską.
    Tak z ciekawości - wolałabyś aby kontrolę osobistą na granicy robił
    Ci mężczyzna czy kobieta?

    > zbadac w celu wykrycia zmian nowotworowych ani rozłozona na fotelu
    > ginekologicznym pacjentka, chocby wczesniej pozowala jako kociaczek
    > Playboya. Po prostu trochę normalności, ludzie i bez zbędnej histerii. Idąc
    > dalej w tej paranoji moze okazac sie, ze np technikami od robienia RtG tez
    > powinny byc tylko kobiety, bo przeciez dziewczyna WI moze potrzebowac RtG
    > piersi i o zgrozo będzie musiala ściągnąc stanik przed obcym facetem.

    Pisałem o tym już wcześnie i zakładam że to przeczytałaś, może więc
    problem tkwi gdzie indziej tak że pozwolę sobie zapytać: widzisz różnice
    pomiędzy sytuacją zagrożenia zdrowia, a sytuacją gdy czegoś takiego nie
    ma?

    --
    Marcin