  • 171. Data: 2021-09-20 16:59:47
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 16:42, J.F pisze:

    > "Podczas konferencji prasowej premiera, szefa MSWiA i szefa SG,
    > Mariusz Kamiński ujawnił, że najwięcej wiemy o śmierci jednego z
    > mężczyzn z tej grupy. Miał on przed śmiercią zachowywać się
    > podejrzanie, co sugerowało, że być może zażył środki psychoaktywne.

    Taka u nas tradycja, że jak jest jest konferencja mundurowych na temat
    śmierci kogoś, kto wcześniej spotkał się z funkcjonariuszami to zawsze
    okazuje się że narkotyki. Pewnie z rozpędu tak powiedział;) Dobrze że
    strażacy jeszcze poziom trzymają - chociaż ostatnio tłumaczyłem jednemu
    czemu nie należy wpisywać w protokole "przyczyną pożaru było zwarcie w
    instalcji elektrycznej" i nie przekonałem - "od zawsze tak wpisujemy i
    już";)

    > No i co - tak doskonale wszystko widzieli, a nielegalnemu
    > przekroczeniu granicy nie zapobiegli?

    Tak to z mundurowymi - niby ich kupa i mają pały ale potem okazuje się,
    że włodek przypadkiem jednemu wpierdolił jak do pracy szedł, a reszta
    tylko widziała. i tak dobrze - zwykle widzą jakieś zwidy.

    > A jak sie jeszcze okaze, to jedni z tych, co ich nasze dzielne sluzby
    > "zawrocily" ...

    Obecność narkotyków wskazuje na wcześniejszy kontakt z naszymi
    funkcjonariuszami.

    --
    Shrek

  • 172. Data: 2021-09-20 17:01:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szczerze mówiąc z góry było wiadomo, ze musi niestety ktoś zginąć, żeby
    > Białorusini się opanowali.

    Ty to nieogar jesteś. Przecież im to na rękę.

    --
    Shrek

  • 173. Data: 2021-09-20 17:12:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ty to nieogar jesteś. Przecież im to na rękę.

    Do ilu trupów?
    Przy paru/parunastu to raczej masz rację. Przy parudziesięciu "legalnie
    wlatujących na Białoruś" do wiosny możesz mieć rację ale "niekoniecznie++".
    Ktoś "Niemcom" zabrania postarać się przyjmować uchodźców *do Niemiec* na
    zewnętrznych granicach UE?

    Jak chcesz politycznego cynizmu: 1. PiS się już tak wkopał że kilku
    trupów raczej+ nie wystarczy by się mocno cofnął. 2. _Na razie_ wygląda
    że jak jełopozycja nawet coś na tym ugra/zyska to raczej+ "niewiele".

    --
    A. Filip

  • 174. Data: 2021-09-20 17:17:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 17:12, A. Filip pisze:

    > Do ilu trupów?

    Do więcej niż my jesteśmy sobie w stanie pozwolić.

    > Przy paru/parunastu to raczej masz rację.

    No widzisz. Z robert myśli, że się opanują jak ktoś zginie.

    > Jak chcesz politycznego cynizmu:

    W dumie mam twój cynizm - pisz normalnie i nie pajacuj:P

    --
    Shrek

  • 175. Data: 2021-09-20 17:22:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2021 13:58:15 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Tylko bez wycinania!! (Będziesz sprawdzany)

    Dopóki nie odpowiesz, jesteś dla mnie zwykłym bałwanem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 176. Data: 2021-09-20 17:32:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 16:54:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Szczerze mówiąc z góry było wiadomo, ze musi niestety ktoś zginąć, żeby
    > Białorusini się opanowali. Sprowadzić sobie uchodźców na swój teren mają
    > prawo, ale muszą im pomagać, a nie wypychać do sąsiedniego kraju.

    A co tu niby jeden trup zmieni?

    Moze jak ich bedzie jeszcze troche, to im naslesz jakiegos Komisarza
    d/s Uchodzcow, ktory sankcje zaproponuje za nieprzestrzeganie praw
    migrantow, a moze jeszcze miedzynarodowa pomoc finansowa.

    Ale do tego, to musza umierac po ich stronie granicy, nie po naszej.
    Bo jeszcze nam ktos nasle :-)

    J.

  • 177. Data: 2021-09-20 18:27:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 17:12, A. Filip pisze:
    > Ktoś "Niemcom" zabrania postarać się przyjmować uchodźców *do Niemiec* na
    > zewnętrznych granicach UE?

    Problemem nie jest Unia Europejska, a Schengen. Nie zajmuję się tym i
    orientuję dość pobieżnie, tym nie mniej jeśli którekolwiek państwo w
    Schengen wpisze daną osobą na listę niepożądanych, to inne państwa
    wpuścić takiej osoby nie mogą. Dlatego właśnie "uchodźcy" tak bardzo
    protestowali przeciwko ich identyfikacji na granicach.

    --
    Robert Tomasik

  • 178. Data: 2021-09-20 18:32:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wpuścić takiej osoby nie mogą. Dlatego właśnie "uchodźcy" tak bardzo
    > protestowali przeciwko ich identyfikacji na granicach.

    Wydaje mi się że Niemcy to raz ominęły wydając zamiast wizy Schengen
    wizę do Niemiec (w jakiejś średnio głośnej sprawie).

    --
    A. Filip

  • 179. Data: 2021-09-20 18:45:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 17:32, J.F pisze:
    > A co tu niby jeden trup zmieni?

    O ile dobrze ogarniam, to już mamy znalezione cztery trupy.

    > Moze jak ich bedzie jeszcze trochę, to im naślesz jakiegoś Komisarza
    > d/s Uchodzcow, który sankcje zaproponuje za nieprzestrzeganie praw
    > migrantow, a moze jeszcze miedzynarodowa pomoc finansowa.

    Polska ich praw przestrzega. To, że dziennikarze czytają wybiórczo
    Konwencję i na siłę kręcą aferę tego faktu nie zmienia. Idzie zima i jak
    Białoruś będzie pompować do siebie "uchodźców", a Unia Europejska
    przyblokuje granicę, to niestety ofiar może być znacznie więcej. Już
    teraz bez odpowiedniego sprzętu i umiejętności przetrwanie nocy w lesie
    może być problemem, a cieplej nie będzie.

    > Ale do tego, to musza umierac po ich stronie granicy, nie po naszej.
    > Bo jeszcze nam ktos nasle :-)

    Gdyby to były osoby legalnie w Polsce przebywające, to byłby to problem
    Polski. W opisanym stanie rzeczy mamy sytuację, w której białoruskie
    służby specjalne realizują operacje specjalną polegająca na przerzucie
    za pieniądze ludzi przez granicę. Nie wiem - przykładowo - na ile
    wszelkiej maści działacze zdają sobie z tego sprawę oraz ze swojej roli
    w całej tej sprawie. Bez wątpienia jest to problem ludzkości, ale nie
    widzę powodu, by obarczać nim naszą Straż Graniczną.

    Ten odcinek naszej granicy po prostu sprzyjał nielegalnemu
    przekraczaniu. Nie wiem, na ile to zjawisko było problemem wcześniej,
    ale wydaje mi się, że pewnie takie nielegalne przekroczenia były na tyle
    łatwe w realizacji, że Białorusini uznali, że da się na tym zarobić. Aż
    tu nagle nasza Straż Graniczna przyblokowała ten nielegalny od samego
    początku proceder.

    Wydaje mi się, że teraz Białoruś ma po prostu "nóż na gardle", bo z
    jednej strony taki przywóz ludzi wymaga pewnie zaplanowania i
    zorganizowania i oni mają "w drodze" cały szereg "uchodźców", których
    zapewnili, że za odpowiednią opłatą znajdą się w Niemczech. Aż tu nagle
    powstał problem. Białorusini na siłę próbują za pośrednictwem mediów
    przekonać społeczność, że to zamknięcie granicy jest problemem,
    zapominając, że problemem jest zorganizowanie nielegalnego przekraczania
    granicy przez służby tego kraju, a reszta skutkiem tego.

    --
    Robert Tomasik

  • 180. Data: 2021-09-20 18:51:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 18:32, A. Filip pisze:
    > Wydaje mi się że Niemcy to raz ominęły wydając zamiast wizy Schengen
    > wizę do Niemiec (w jakiejś średnio głośnej sprawie).

    Ale sprawa została ujawniona i tak się teraz nie za bardzo da. Nie wiem
    jak obecnie, ale wcześniej Niemcy byli zainteresowani przyjęciem
    uchodźców i rożnie kombinowali. Mówiło się o tym, że ich służby
    specjalne organizowały właśnie te kryzysy na południowej granicy, by pod
    płaszczykiem ratowania całej UE zająć się uchodźcami. Chodziło właśnie o
    to, że nie mogą sobie sami polityki imigracyjnej organizować, bowiem są
    w Schengen.

    Część tych Imigrantów, których Niemcy przyjęli później przedzierała się
    do Wielkiej Brytanii powodując problemy w północnej Francji, gdy Wielka
    Brytania przyblokowała granicę. Jakoś nikt nie wpadł na pomysł pretensji
    do Wielkiej Brytanii, ze tych uchodźców przez Kanał La Manche nie chce
    wpuszczać. Tylko zablokowanie kilkudziesięciokilometrowej przeszkody
    wodnej było prostsze, niż potoku.

    --
    Robert Tomasik