  • 151. Data: 2021-09-20 13:33:30
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.09.2021 o 11:56, Olin pisze:
    > Normalnie powiedziałbym, że to kolejne kłamstwo Łukaszenki, ale tym razem
    > trafił swój na swego i nie będę zdziwiony, jeśli okaże się, że to kolejny
    > etap upodabniania się naszych służb do standardów ciepłego człowieka.

    W artykule napisano, że ciała znaleziono w trzech różnych lokalizacjach.
    Żeby na raz zmarli w ten sposób, to uważam to za nieprawdopodobne. Moze
    sprowadzono psy i zrobiono w pasie akcje? Po za tym teraz temperatury
    spadają.

    --
    Robert Tomasik

  • 152. Data: 2021-09-20 13:44:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Sep 2021 13:30:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko wszyscy się uparli mieszkać tu koło polskiej granicy.

    Bardzo ciekawe. Jesteś, można rzec, niewyczerpanym źródłem zadziwiających
    wiadomości o świecie.

    Romskie slumsy widziałem w Krásnohorskim Podhradiu koło Rożniawy, która
    złośliwie leży niedaleko granicy węgierskiej.

    Tutaj akurat mamy ciekawy skład etniczny:
    Słowacy - 23,36%
    Czesi - 0,34%
    Romowie - 28,06%
    Węgrzy - 47,18%

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%A1snohorsk%C3%A9
    _Podhradie

    Inny przykład to Letanovce, gdzie "w 2001 roku pod względem narodowości i
    przynależności etnicznej 76,56% mieszkańców stanowili Słowacy, a 20,54%
    Romowie."

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Letanovce

    Ze Słowackiego Raju bliżej do Polski, ale jakoś nie powiedziałbym, że to
    granica.

    > Pewnie, jak
    > sie weźmie duże miasta, to może i 2% wyjdzie, choć część romów może się
    > ukrywac pod innymi narodowościami - przykładowo węgierską.

    Masz jakieś argumenty na poparcie tej śmiałej tezy, czy tylko głośno
    rozmyślasz?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 153. Data: 2021-09-20 13:51:54
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (Kiedy Łukaszka przestanie przyjmować "zwroty"?)
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Zadałem ci pytanie, odpowiedz.

    Pomyliłeś się -- to ja zadałem. W jaki sposób 100 tys. Czeczenów zmieniło twoje
    życie i Polaków?

    (Następnym razem proszę nie wycinaj pytań, bo pomyślę, że oprócz braku
    wykształcenia i i wiedzy, jesteś także tanim manipulantem)

  • 154. Data: 2021-09-20 13:53:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > Żeby na raz zmarli w ten sposób, to uważam to za nieprawdopodobne. Moze
    > sprowadzono psy i zrobiono w pasie akcje? Po za tym teraz temperatury

    https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,2759
    1060,cialo-kobiety-znalezione-przy-granicy-bialorusi
    ni-sa-slady.htm

    ,,Dziś, 19 września, we wsi Lesnoje niedaleko granicy białorusko-polskiej
    w obwodzie grodzieńskim [w okolicach Kanału Augustowskiego nieopodal
    śluzy Kurzyniec -red.] znaleziono ciało kobiety o niesłowiańskim
    wyglądzie, nie dające oznak życia. Na linii kontrolnej na terytorium
    Polski w pobliżu miejsca wykrycia istniały wyraźne ślady przeciągania
    zwłok z Polski na Białoruś". Opisano: ,,Przy ciele znajdowała się trójka
    dzieci w wieku od 7 do 15 lat, a także mężczyzna i starsza kobieta.
    Powiedzieli, że zostali zmuszeni do przejścia pieszo do granicy, a
    następnie do przekroczenia granicy polsko-białoruskiej pod groźbą użycia
    broni"."

    Skąd tam się wzięły dzieci i kobiety, skoro prawactwo twierdzi, że
    granicę nielegalnie próbują przekraczać sami zdrowi mężczyźni, którym
    nie chce się bronić własnego kraju?
    Kolejne kłamstwo ciepłego człowieka?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 155. Data: 2021-09-20 13:56:11
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Proponuję przeczytać Konwencję, na którą tu się ciągle powołujesz. To
    > jest wycięty z niej fragment definiujący uchodźcę.
    > Możesz nie wracać.

    Nie kłam.

    https://amnesty.org.pl/wp-content/uploads/2016/04/Ko
    nwencja_Dotyczaca_Uchodzcow.pdf
    z powiązaniu z:
    https://www.unhcr.org/pl/wp-content/uploads/sites/22
    /2016/12/konwencja_genewska.pdf

    Określenie terminu "uchodźca"
    A. W rozumieniu niniejszej Konwencji termin "uchodźca" stosuje się do osoby,
    która:
    1. była uważana za uchodźcę stosownie do Porozumień z dnia 12 maja 1926 r. i
    dnia 30 czerwca 1928
    r. lub stosownie do Konwencji z dnia 28 października 1933 r. i dnia 10 lutego
    1938 r., Protokołu z dnia
    14 września 1939 r. lub też Konstytucji Międzynarodowej Organizacji do spraw
    Uchodźców.
    2. Decyzję o nieuznawaniu za uchodźcę podjęte przez Międzynarodową Organizację
    do spraw
    Uchodźców w okresie jej działalności nie stanowią przeszkody do przyznania
    statusu uchodźcy
    osobom, które spełniają warunki przewidziane w punkcie 2 niniejszego ustępu;
    3. w rezultacie zdarzeń, jakie nastąpiły przed dniem 1 stycznia 1951 r., oraz
    na skutek uzasadnionej
    obawy przed prześladowaniem z powodu swojej rasy, religii, narodowości,
    przynależności do
    określonej grupy społecznej lub z powodu przekonań politycznych przebywa poza
    granicami państwa,
    którego jest obywatelem, i nie może lub nie chce z powodu tych obaw korzystać z
    ochrony tego
    państwa, albo która nie ma żadnego obywatelstwa i znajdując się na skutek
    podobnych zdarzeń,
    poza państwem swojego dawnego stałego zamieszkania nie może lub nie chce z
    powodu tych obaw
    powrócić do tego państwa.
    4. W przypadku osoby posiadającej więcej niż jedno obywatelstwo określenie
    "państwo jej
    obywatelstwa" oznacza każde z państw, którego obywatelstwo ona posiada; fakt
    nieskorzystania,
    bez istotnej przyczyny wynikłej z uzasadnionej obawy, przez taką osobę z
    ochrony jednego z państw,
    którego jest ona obywatelem, nie stanowi podstawy do odmowy ochrony przez
    państwo, z którego
    ona pochodzi.
    B. 1) W rozumieniu niniejszej Konwencji wyrazy: "wydarzenia, które miały
    miejsce przed dniem 1
    stycznia 1951 r.", znajdujące się w artykule 1 ustęp A oznaczają:
    a) "wydarzenia, które nastąpiły w Europie przed dniem 1 stycznia 1951 r.", lub
    b) "wydarzenia, które miały miejsce w Europie lub gdziekolwiek indziej przed
    dniem 1 stycznia 1951
    r."; każde z Umawiających się Państw, w momencie podpisywania, ratyfikacji lub
    przystąpienia,
    złoży oświadczenie, które z tych określeń zamierza stosować, realizując
    zobowiązania przyjęte
    przez siebie na podstawie niniejszej Konwencji.
    2. Każde Umawiające się Państwo, które przyjęło wariant a), może w każdej
    chwili rozszerzyć swoje
    zobowiązania, przyjmując, w drodze zawiadomienia skierowanego do Sekretarza
    Generalnego
    Narodów Zjednoczonych, wariant b).
    C. Niniejsza Konwencja przestaje obowiązywać w stosunku do każdej osoby
    określonej przez
    postanowienia ustępu A, jeżeli:
    1. dobrowolnie zwróciła się ona ponownie o ochronę państwa, którego jest
    obywatelem, lub
    2. utraciwszy swoje obywatelstwo ponownie dobrowolnie je przyjęła, lub
    3. przyjęła nowe obywatelstwo i korzysta z ochrony państwa, którego
    obywatelstwo przyjęła, lub
    4. ponownie dobrowolnie osiedliła się w państwie, które opuściła lub poza
    którego granicami
    przebywała z powodu obawy przed prześladowaniem, lub
    5. nie może dłużej odmawiać korzystania z ochrony państwa swojego obywatelstwa,
    albowiem
    ustały warunki, w związku z którymi została uznana za uchodźcę.
    Zastrzega się, że postanowień niniejszego punktu nie stosuje się do uchodźcy
    określonego w
    punkcie 1 ustępu A niniejszego artykułu, który może powołać się na
    przekonywające powody
    związane z poprzednimi prześladowaniami, uzasadniające jego odmowę z
    korzystania z ochrony
    państwa, którego obywatelstwo posiada;
    6. jest osobą, która nie mając żadnego obywatelstwa może powrócić do państwa, w
    którym miała
    poprzednio stałe miejsce zamieszkania, ponieważ przestały istnieć okoliczności,
[...]
    związane z poprzednimi prześladowaniami, uzasadniające jego odmowę powrotu do
    państwa, w
    którym miał poprzednio swoje stałe miejsce zamieszkania.
    D. Niniejsza Konwencja nie ma zastosowania do osób, które aktualnie korzystają
    z ochrony lub pomocy
    organów lub agencji Narodów Zjednoczonych innych niż Wysoki Komisarz Narodów
    Zjednoczonych
    do spraw Uchodźców.
    Z chwilą gdy taka ochrona lub pomoc zostanie z jakiejkolwiek przyczyny
    wstrzymana, osoby te ipso facto
    będą korzystały z dobrodziejstw niniejszej Konwencji, mimo że ich położenie nie
    zostało ostatecznie
    uregulowane zgodnie ze stosownymi rezolucjami przyjętymi przez Zgromadzenie
    Ogólne Narodów
    Zjednoczonych.
    E. Niniejsza Konwencja nie ma zastosowania do osoby uważanej przez właściwe
    władze państwa, w
    którym ta osoba się osiedliła, za mającą prawa i obowiązki związane z
    posiadaniem obywatelstwa
    tego państwa.
    F. Postanowienia niniejszej Konwencji nie mają zastosowania do osoby, w
    stosunku do której istnieją
    poważne podstawy, aby sądzić, że:
    a) dokonała zbrodni przeciwko pokojowi, zbrodni wojennej lub zbrodni przeciwko
    ludzkości w
    rozumieniu aktów międzynarodowych opracowanych dla ustanowienia przepisów
    odnoszących
    się do tych zbrodni:
    b) dokonała poważnej zbrodni o charakterze niepolitycznym poza państwem, które
    ją przyjęło,
    przed uznaniem jej za uchodźcę;
    c) jest winną czynów sprzecznych z celami i zasadami Narodów Zjednoczonych.

  • 156. Data: 2021-09-20 13:58:15
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Po raz 4 proszę o odpowiedź na pytanie - ilu uchodźców Polska może
    > przyjąć aby twoja tolerancja została wyczerpana?
    > Dopóki nie odpowiesz, jesteś dla mnie zwykłym bałwanem.

    A to ty jesteś z tych głąbów internetowych co to po udowodnieniu im
    podstawowych braków wiedzy unikają odpowiedzi powtarzając jak dzieci w kółko
    jeden fragment.

    Więc ponawiam (już 3 raz!) pytanie o Czeczenów i ich zbrodnie w PL?

    Doczytałeś jakiego są wyznania?

    Tylko bez wycinania!! (Będziesz sprawdzany)

  • 157. Data: 2021-09-20 13:59:19
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Można i taki współczynnik przyjąć, ale pod warunkiem, że będzie to się
    > równo rozkładało między kobiety i dzieci, nawet całe rodziny. Bo to co
    > teraz czeka nad granicą wschodnią i jest wyłapywane nad zachodnią to w
    > ponad 90 procentach zdrowe 20-30 letnie byczki, u których tolerancja
    > działa tylko w jedną stronę, tzn trzeba ich tolerować, oni już
    > cokolwiek/kogokolwiek niekoniecznie.

    Źródłem tych informacji są osobiste doświadczenia czy Instytut Danych z Dupy?

  • 158. Data: 2021-09-20 14:04:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Sep 2021 13:33:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po za tym teraz temperatury
    > spadają.

    Spadają również standardy służb mundurowych i nie wygląda, żeby to się
    miało zmienić. Ludzie nie żyją, ale po co się tym przyjmować, przecie jest
    coraz zimniej.
    W niedzielę będzie msza i większość tych zuchów pogna do kościółka, gdzie
    spotka się z innymi pobożnymi ludźmi, wśród których będą też konfederaści.

  • 159. Data: 2021-09-20 14:51:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2021 13:44:43 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > złośliwie leży niedaleko granicy węgierskiej.
    >
    > Tutaj akurat mamy ciekawy skład etniczny:

    A z kolei
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stara_Le%C5%9Bna

    11% Romow tuz przy granicy.
    W sasiedniej Nowej Lesnej tez IMO Cyganow sporo.
    Tylko ... slumsami to ja bym tego nie nazwal, wille mieli wieksze niz
    niejeden Polak.
    No ale co sie dziwic - 10 pokojow .. dla turystow.
    Nasi gorale tez tak maja :-)

    A tu jeszcze taki maly konflikt graniczny
    https://dziennikpolski24.pl/romowie-ze-slowacji-rusz
    yli-na-borowki-opanowali-juz-rejon-wierchomli-i-lomn
    icy/ar/3162342

    J.

  • 160. Data: 2021-09-20 15:04:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 20 Sep 2021 14:51:32 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    > W sasiedniej Nowej Lesnej tez IMO Cyganow sporo.
    > Tylko ... slumsami to ja bym tego nie nazwal, wille mieli wieksze niz

    Miałem okazję spać w Nowej Leśnej w domu mieszanego małżeństwa (mąż Rom),
    ale to zupełnie inne klimaty w slumsach.

    Robert Policmajster pisał, że Cyganie obsiedli granicę z Polską i nawet
    zastanawiałem się, po kija. Teraz już wiem, że chcą mieć bliżej na borówki.
    Niedawno twierdził, że Romowie obsiedli granicę z Ukrainą, ale widocznie
    się przenieśli, bo tam borówki już wyzbierane.