    From: WOJSAL <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jak windykacja.
    Date: Sat, 19 Aug 2006 21:37:42 +0200

    Użytkownik Alek napisał:
    > Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał

    > Jest droga odwoławcza.

    Tylko ze Jan Kowalski moze nie miec czasu i pieniedzy
    na udowadanianie przed sadem ze jest niewinny.
    A do tego trezba dodac klopoty wynikajace z zablokowania
    ruchomosci (komputer, samochod, tv itp)

    Slyszalem (z TV) o przypadku gdy ktos pobral kredyt
    na skradziony dowod osobisty. Wlasciciel skradzionego
    dowodu osbistego powiadomil odpwiednio wczesnie (przed
    wyludzeniem kredytu przez zlodzieja) policje.
    Bank z nieznanych powodow sciga owego wlasciciela.
    Jak ma sie tu odwolac taki czlowiek, skoro:
    1. powiadomil policje o kradziezy dowodu
    2. bank o zaistnialej sytuacji (wyludzenie kredytu
    po fakcie zgloszenia kradziezy dowodu)
    3. prokurature o popelnieniu przestepstwa (wyludzenie
    kredytu, przetwarzanie danych osobowych itp)
    Prokuratura ponoc odpowiedziala ze nic tu nie moze zrobic,
    powolujac sie na odpowiednie przepisy.

    > Z tego co wiem to nie.

    Dziwne ze czasami banki w ogole nie sprawdzaja sytuacji
    kredytobiorcy. Bywa ze "kredytobiorca" dowiaduje sie
    o wzieciu kredytu dopiero w momencie uruchomienia
    dzialan windykacyjnych. Jak to wytlumaczyc?

    Bo ja, udzielajac kredytu, zawsze poinformowalbym kredytobiorce
    pisemnie, ze kredyt zamierzam mu udzielic (zeby zabezpieczyc sie
    przed udzieleniem kredytu osobie ktora dowod komus ukradla).
    Proste? I jakie tanie. Tylko moze oplaca sie udzielic
    czasami zlego kredytu?

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL