  • 1. Data: 2003-02-01 11:56:29
    Temat: VAT 7: 3 dni spoznienia = 200 zl
    Od: "Kukuruźnik" <m...@N...gazeta.pl>

    Dostalem wezwanie do US, abym zaplacil 200 zl kary z ustawy karno-skarbowej
    za to, ze deklaracje VAT 7 wyslalem nie w piatek, 25-go, tylko w
    poniedzialek, 28-ego. Czy moge sie jakos wybronic?

    Kuk

  • 2. Data: 2003-02-01 15:10:30
    Temat: Re: VAT 7: 3 dni spoznienia = 200 zl
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, Kukuruźnik wrote:

    >+ Dostalem wezwanie do US, abym zaplacil 200 zl kary z ustawy karno-skarbowej
    >+ za to, ze deklaracje VAT 7 wyslalem nie w piatek, 25-go, tylko w
    >+ poniedzialek, 28-ego. Czy moge sie jakos wybronic?

    Wątpię :(
    Jeśli mandat został już wystawiony a podstawa jest...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-01 15:18:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kukuruźnik napisał:
    > Dostalem wezwanie do US, abym zaplacil 200 zl kary z ustawy karno-skarbowej
    > za to, ze deklaracje VAT 7 wyslalem nie w piatek, 25-go, tylko w
    > poniedzialek, 28-ego. Czy moge sie jakos wybronic?

    Nie wychodząc poza US? Nie sadzę. Może gdybys udowodnił że stało sie to
    nie z twojej winy, np. wypadek, pobyt w szpitalu, niemoznośc powrotu z
    zagranicy, zasypało zakopianke czy cos podobnego.

    Hmm.. znajomy dostał niedawno 250 z komentarzem że nie może dostac mniej
    bo to najnizszy możliwy mandat.
    Widać różne sa minima :-)

    Tak naprawde możesz sie odwołac do sądu. I masz szanse przed sądem sie
    wybronić.

    Tak z ciekawości - na który przepis (podejżewam że z KKS) sie powołali?
    Bo widziałam juz mandaty wystawione ze zlego artykułu :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-01 15:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Feb 2003, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Tak naprawde możesz sie odwołac do sądu. I masz szanse przed sądem sie

    No tak... Ale jeśli dostanie grzywnę - to będzie już "karany
    sądownie", prawda ?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-01 15:42:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No tak... Ale jeśli dostanie grzywnę - to będzie już "karany
    > sądownie", prawda ?

    No właśnie napisałam "szansę".
    Jakoś wydawało mi sie oczywiste że przed sądem może byc albo lepiej,
    albo gorzej, nic pośrodku.
    Ok... zapominam czasem że nie dla każdego oczywiste :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-02-01 18:15:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | No tak... Ale jeśli dostanie grzywnę - to będzie już "karany
    | sądownie", prawda ?

    Prawda. Ale w Polsce rejestruje się skazania za przestępstwa, a nie
    wykroczenia. Tak więc, choć będziesz karany sądownie, to rejestr karny
    będziesz miał czysty.

  • 7. Data: 2003-02-01 18:32:36
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###
    > Tak z ciekawości - na który przepis (podejżewam że z KKS) sie powołali?
    > Bo widziałam juz mandaty wystawione ze zlego artykułu :-)

    BTW: z których art. są kary za składanie deklaracji po terminie, a z
    których za spóźnioną wpłatę? (wiem, leniwy jestem, ale całego KKS nie
    chce mi się teraz przeglądać...)

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 8. Data: 2003-02-01 20:51:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Robert Tomasik -----###
    > Prawda. Ale w Polsce rejestruje się skazania za przestępstwa, a nie
    > wykroczenia. Tak więc, choć będziesz karany sądownie, to rejestr karny
    > będziesz miał czysty.

    chwila moment - sytuacja z życia:
    straż miejska chciała mnie ukarać za to, że znalazła śmieci za siedzibą
    mojej firmy (nie moje - do stwierdzenia bardzo łatwe, ale nie w tym
    rzecz). nie przyjąłem mandatu, sprawa trafiła do kolegium, odroczenie,
    kolejna sprawa - dostałem karę grzywny.
    odwołałem się jak Bóg przykazał, ale skończyły się czasy egzystencji
    kolegiów ds. wykroczeń i sprawa trafiła do sądu.
    Sędzia przed sprawą (ok. 2 mies. przed przedawnieniem a trzeba było
    dodatkowych świadków, żeby cokolwiek rozstrzygnąć) poinformował mnie, że
    jak przegram to mi wpiszą do rejestru skazanych wzmiankę o wyroku - na
    to sobie nie mogłem pozwolić - musze być 'czysty' żeby prowadzić
    działalność - wycofałem odwołanie i zapłaciłem, chociaż na 99% bym wygrał.
    *czyli wpisują wykroczenia, czy nie?*

  • 9. Data: 2003-02-02 13:46:00
    Temat: do Roberta Tomasika
    Od: andziania <a...@n...net.pl>

    Przepraszam ale chcialam sie skontaktowac na priva z Robertem
    Tomasikiem, niesety maile wrocily z odpowiedzia ze konto wogole nie
    istnieje...

    Robercie , mam pytanie czy mozna napisac do Cibie na priva?

    ania wilk

  • 10. Data: 2003-02-02 14:00:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zdradzić nas mogą tyko ci, którym zaufamy.

    USTAWA z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym. (Dz. U. z dnia 21
    czerwca 2000 r.)

    Art. 1. 1. Tworzy się Krajowy Rejestr Karny, zwany dalej "Rejestrem".
    2. W Rejestrze gromadzi się dane o osobach:
    1) prawomocnie skazanych za przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    2) przeciwko którym prawomocnie warunkowo umorzono postępowanie karne w
    sprawach o przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    3) przeciwko którym prawomocnie umorzono postępowanie karne w sprawach o
    przestępstwa lub przestępstwa skarbowe na podstawie amnestii,
    4) prawomocnie skazanych przez sądy państw obcych, wobec których kara lub
    środek karny wykonywane są w Rzeczypospolitej Polskiej,
    5) wobec których prawomocnie orzeczono środki zabezpieczające w sprawach o
    przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,
    6) nieletnich, wobec których prawomocnie orzeczono środki wychowawcze,
    poprawcze lub leczniczo-wychowawcze albo którym wymierzono karę na podstawie
    art. 13 lub art. 94 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w
    sprawach nieletnich (Dz. U. Nr 35, poz. 228, z 1992 r. Nr 24, poz. 101, z
    1995 r. Nr 89, poz. 443, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 83, poz.
    931 i z 2000 r. Nr 12, poz. 136), zwanej dalej "ustawą o postępowaniu w
    sprawach nieletnich",
    7) prawomocnie skazanych za wykroczenia na karę aresztu,
    8) poszukiwanych listem gończym,
    9) tymczasowo aresztowanych,
    10) nieletnich umieszczonych w schroniskach dla nieletnich.

    Wykroczeń tu nie widzę. Poprzednio był CRS. Nie mam pod ręką tamtej ustawy,
    ale zakres ewidencji był identyczny.