  • 1. Data: 2006-09-09 17:54:59
    Temat: Uwidacznianie cen w sklepie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Robiłem zakupy w niewielkim osiedlowym sklepie, na półkach poustawiane
    towary, kilka rodzajów kawy, napoje itd itd jak to w osiedlowym sklepie.
    Klient przedemną coś chciał kupić, chyba nie do końca wiedział czego
    chciał, ale pytał się ekpedientkę o ceny różnych czekolad, kaw,
    bombonierek. Kupił.
    Po wyjściu dość głośno rzucał refleksje pod adresem sklepowej, że nie ma
    cen i o cenę każdego artykułu trzeba się pytać. Ponieważ zachowywał się
    dość głośno zainteresował się nim patrol straży miejskiej, usłyszałem, że
    straż miejska stwierdziła, że Pan ma rację i zaraz tam wejdą i nałożą 50zł
    mandatu z artykułu kodeksu wykroczeń:
    Art. 137.
    § 1. Kto w przedsiębiorstwie handlowym lub usługowym narusza przepisy o
    obowiązku
    uwidaczniania cen lub ilości nominalnej,
    podlega karze grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.
    § 2. Kierownik punktu sprzedaży detalicznej lub zakładu gastronomicznego,
    który
    nie ma faktur albo innych dowodów dostawy lub przyjęcia na towary albo
    innych
    dowodów dostawy lub przyjęcia na towary przechowywane w punkcie
    sprzedaży detalicznej lub zakładzie gastronomicznym,
    podlega karze aresztu albo grzywny.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-09-09 21:36:46
    Temat: Re: Uwidacznianie cen w sklepie
    Od: "Piotr" <...@...pl>

    To jest blog czy jakaś forma wspomnień?

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2006-09-10 15:56:22
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Sep 2006 23:36:46 +0200, Piotr napisał(a):

    > To jest blog czy jakaś forma wspomnień?

    Przykro mi, ze nie widzisz tego, ze grupa ta ma za zadanie uświadamiać
    prawnie, ze są kodeksy i artykuły.
    To, ze niektóre są bzdurne to akurat ani moja ani twoja wina.

    Ot po prostu zetknąłem się z sytuacją, gdzie wystąpił paragraf i dzielę się
    tą informacją, ktoś kto ma zamiar otworzyć (lub już prowadzi) sklep i
    przypadkiem czyta tę grupę - wie, ze jest artykuł na nieumieszczanie cen.

  • 4. Data: 2006-09-10 16:51:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > tą informacją, ktoś kto ma zamiar otworzyć (lub już prowadzi) sklep i
    > przypadkiem czyta tę grupę - wie, ze jest artykuł na nieumieszczanie cen.

    Wystarczy poczytać rozporządzenie na temat cen.
    Dopiero się okaże co sprzedawca musi.
    Np., że muszą być czytniki kodów kreskowych i ile ich musi być.

  • 5. Data: 2006-09-10 18:14:12
    Od: "Piotr" <...@...pl>

    > grupa ta ma za zadanie uświadamiać
    > prawnie, ze są kodeksy i artykuły.

    Myślałem, że nie jest to trzymane w tajemnicy, ale jeżeli Ty właśnie się o
    tym dowiedziałeś to może faktycznie masz rację...

    > Ot po prostu zetknąłem się z sytuacją, gdzie wystąpił paragraf

    Dobrze, że każdy kto zetknął się z sytuacją, nie pisze o tym na grupę...

    Ale faktycznie, zaangażowanie obywatelskie godne podziwu :-)

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2006-09-10 20:42:31
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Wystarczy poczytać rozporządzenie na temat cen.
    > Dopiero się okaże co sprzedawca musi.
    > Np., że muszą być czytniki kodów kreskowych i ile ich musi być.

    No to pokaż ten przepis, miszczu.

    Piotr

  • 7. Data: 2006-09-11 06:37:12
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    witek napisał(a):

    > Np., że muszą być czytniki kodów kreskowych i ile ich musi być.

    Co musi być????????

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 8. Data: 2006-09-11 10:06:35
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 11 wrz o godzinie 08:37, na pl.soc.prawo, Markus Sprungk napisał(a):

    > Co musi być????????

    W sklepach wielkopowierzchniowych - na każde 400m2 musi byc co najmniej
    jeden czytnik. Wątek był poruszany parę miesięcy temu - pisął jakiś
    "właściciel hurtowni-sklepu" któremu klient zauważył że nei ma dostępu do
    cen które wstukuje ten sprzedawca - że ma mieć monitorek skierowany do
    klienta ... itp itd.

    --
    Herbi
    11-09-2006 12:06:34

  • 9. Data: 2006-09-11 10:30:19
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 11 wrz o godzinie 12:06, na pl.soc.prawo, Herbi napisał(a):

> [...]
    > "właściciel hurtowni-sklepu" któremu klient zauważył że nei ma dostępu do
    > cen które wstukuje ten sprzedawca - że ma mieć monitorek skierowany do

    Szczegóły:
    http://tiny.pl/7px2

    --
    Herbi
    11-09-2006 12:30:16

  • 10. Data: 2006-09-11 17:32:46
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > "właściciel hurtowni-sklepu" któremu klient zauważył że nei ma dostępu do
    > cen które wstukuje ten sprzedawca - że ma mieć monitorek skierowany do

    Czy my cały czas piszemy o niewielkim sklepie osiedlowym czy już się
    nieoczekiwanie wątek zmienił? :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098