  • 1. Data: 2006-09-09 16:08:50
    Temat: prowizja dla posrednika bez VAT'u
    Od: "cerrera" <c...@N...gazeta.pl>

    Wkrotce przyjdzie mi zaplacic posrednikowi sprzedazy nieruchomosci prowizje -
    magiczne 3% + VAT22%. Wiem, ze uda mi sie z nim dogadac i nie policzy mi vat'u
    czyli zalatwimy sprawe bez faktury. Pomyslalam, ze nie majac faktury w rekach
    nie mam na papierze udokumentowanego rozliczenia sie z posrednikiem. Jak to
    zalatwic? podsunac mu jakies pokwitowanie odbioru gotowki? Oswiadczenie o
    braku juz jakichkolwiek zobowiazan wobec niego ??

    jak to najladniej rozwiazac? :-)

    dziekuje

  • 2. Data: 2006-09-09 16:58:28
    Temat: Re: prowizja dla posrednika bez VAT'u
    Od: i...@w...pl

    cerrera napisał(a):
    > Wkrotce przyjdzie mi zaplacic posrednikowi sprzedazy nieruchomosci prowizje -
    > magiczne 3% + VAT22%. Wiem, ze uda mi sie z nim dogadac i nie policzy mi vat'u
    > czyli zalatwimy sprawe bez faktury.
    Twoje ryzyko - w całej rozciągłości i wachlarzu możliwych
    zagrożeń wliczając w nie także możliwość zgłoszenia się
    pośrednika powtórnie po prowizję - tym razem oficjalnie i z VAT-em
    :-/

  • 3. Data: 2006-09-09 17:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cerrera" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zalatwic? podsunac mu jakies pokwitowanie odbioru gotowki? Oswiadczenie o
    > braku juz jakichkolwiek zobowiazan wobec niego ??

    Oświadczenie pośrednika, ze zrzeka siew wobec Ciebie z roszczeń o prowizję w
    odniesieniu do umowy z dnia ... itd. Ale ja bym nie tylko VAT targował, ale i
    połowę podatku dochodowego. Jak kombinować, to kombinować. :-)

  • 4. Data: 2006-09-09 21:33:13
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zalatwic? podsunac mu jakies pokwitowanie odbioru gotowki? Oswiadczenie o
    > braku juz jakichkolwiek zobowiazan wobec niego ??

    A pomyślałeś o tym, że gdyby doszło do jakiś wad prawnych, to nie obejmie
    Cię ubezpieczenie pośrednika??

    Ile zaoszczędzisz na tym vacie, a ile możesz stracić??

  • 5. Data: 2006-09-10 08:24:43
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > A pomyślałeś o tym, że gdyby doszło do jakiś wad prawnych, to nie obejmie
    > Cię ubezpieczenie pośrednika??

    Taa, jasne. Że niby pośrednik za to odpowiada. Gdyby tak było to posłałbym
    niejednego pośrednika z torbami na tych wadach prawnych.

  • 6. Data: 2006-09-10 08:39:32
    Od: " cerrera" <c...@g...pl>

    Piciuf <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A pomyślałeś o tym, że gdyby doszło do jakiś wad prawnych, to nie obejmie
    > Cię ubezpieczenie pośrednika??
    >
    > Ile zaoszczędzisz na tym vacie, a ile możesz stracić??

    w tym przypadku sprawa jest klarowna, nie kupuje jakiegos kota w worku, mam
    komplet dokumentow, sprzedajacy to tez uczciwi ludzie.
    Mysle ze moge tu bardziej zyskac niz stracic, a dodatkowe kilka tysiecy w
    kieszeni to np nowe okna, ktore trzeba wstawic - ot co moge zyskac :-)