    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uszkodzenie wypozyczonego samochodu
    Date: Mon, 18 Jan 2010 14:10:22 +0100

    Grześ pisze:
    > Dziwna sprawa,
    > pozyczyłem samochów w wypozyczalni i obrysowali mi go na parkingu.
    > Sprawcy nie mam, obrysowane drzwi i błotnik. Oddając samochód
    > powiedziałem o tym firmie, oni oglądnęli i ... stwierdzili że pozyczylem
    > auto na długo, mało z niego korzystałem (licznik) i biorą to uszkodzenie
    > na siebie. Zgłupiałem, bo pierwszy raz sie spotkałem z taką reakcją,
    > przygotowany byłem na kopa w d.. a tu taka reakcja. Podejrzana nawet,
    > czy może im się po czasie odwidzieć i stwierdzą, że jednak powinienem
> [...]

    To zależy od Twojej umowy z wypożyczalnią. Co do zasady nie ma
    przeszkód, abyś to Ty odpowiadał za wszelkie szkody, również
    niezawinione. Od tego jednak są ubezpieczenia, aby klientów chronić.
    Warto się dopytać przed zawarciem umowy, jakie jest wykupione
    ubezpieczenie, czy jest udział własny, bo są to warunki nie mniej
    istotne, jak cena za dobę.

    --
    Liwiusz