  • 61. Data: 2008-05-14 06:13:59
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:g0c3ee$t9e$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie...ale nie bądźmy drobiazgowi ;)))

    jakbym byl drobiazgowy, to bym napisal, ze tak formalnie i globalnie to niewiele
    ponad tysiac :)

  • 62. Data: 2008-05-14 06:21:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Chrzest nie jest wymysłem kościoła chrześcijańskiego.

    ano nie jest, ale chrzenie niemowlat juz jak najbardziej tak, a w kazdym razie
    niektorych jego odlamow

    > Marny ze mnie historyk, ale obmywanie jako akt przystąpienia do kościoła, to
    > już wiele tysięcy lat wcześniej praktykowano.

    a i owszem, ale zawsze czynili to swiadomi tego co robia wyznawcy, nigdy
    zupelnie nic nie kumajace dzieci, a tym bardziej niemowlaki

    > Ale mnie nie o to chodziło. Chodziło mi o to, ze od wielu tysięcy lat przyjęło
    > się, ze domyślnie dzieci przyjmują wiarę ojców.

    wiesz ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele ;)
    nie przyjmuja a sa wychowywane, przyjecie/wstapienie, czyli chrzest, zawsze
    odbywalo sie w wieku dojrzalym, niektorzy nawet przyjmowali go na koniec zycia,
    bo wierzyli ze po nim juz nie ma odpuszczenia grzechow :)

    > Potem, gdy dorosną mogą to zmienić.

    potem wszystko mozesz zmienic, ale powtorze po raz kolejny,
    chrzczenie/inicjacja, czyli przyjecie wiary, od tysiecy lat odbywalo sie na
    osobnikach dojrzalych, wychowanych w danej wierze, swiadomych tego co czynia i
    rozumiejacych wiare i czym jest chrzest

  • 63. Data: 2008-05-14 07:43:05
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jakbym byl drobiazgowy, to bym napisal, ze tak formalnie i globalnie to niewiele
    > ponad tysiac :)

    Skoro to napisałeś więc jesteś drobiazgowy ;P

  • 64. Data: 2008-05-14 10:23:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

    > Jśli prawo religijne opiera się na tych samych podstawach co świeckie to
    > faktycznie nie ma o czym mówić....tyle że po co rozrózniać na organizacje
    > świeckie i religijne?

    A co Cię interesuje prawo kościelne, jak nie wierzysz, nie jest
    obowiązujące.
    W zakresie danych osobowych i pochodnych tematów, a zaznaczam, iż sprawa nie
    dotyczy tylko Koscioła, ale i innych organizacji, do których dorośli
    zapisują dzieci, to obowiązuje prawo powszechne. A jak jest w prawie
    powszechnym odnośnie wyrażania woli za dzieci itp. to przedstawiłem
    wczesniej na przykładzie kupna domu. I tego się trzymaj.

  • 65. Data: 2008-05-14 10:48:54
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał

    > A co Cię interesuje prawo kościelne, jak nie wierzysz, nie jest
    > obowiązujące.

    Niestety wychodzi że jest...dowodem procedura apostazji.

  • 66. Data: 2008-05-14 21:56:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ano nie jest, ale chrzenie niemowlat juz jak najbardziej tak, a w kazdym
    > razie niektorych jego odlamow

    Za cienki jestem na polemikę w tej sprawie.

    > zupelnie nic nie kumajace dzieci, a tym bardziej niemowlaki

    Diabli wiedzą, co tam wymyślano w prehistorii. Jabym taki pewien nie był.

> [...]
    > zawsze odbywalo sie w wieku dojrzalym, niektorzy nawet przyjmowali go na
    > koniec zycia, bo wierzyli ze po nim juz nie ma odpuszczenia grzechow :)

    A, to akurat Ty nie za bardzo lekcje odrobiłeś :-) Co bogatsi chdzili z
    ksiedzem, by w chwili smierci ich ochcił. Chodziło o to, że chest "zmywa"
    wszystkie grzechy.

  • 67. Data: 2008-05-15 06:42:13
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > Chodzi o konieczność rejestrowania takich for jako baz danych? ;)

    tak, przeciez pdajesz tam dane po ktorych mozesz zidentyfikowac osobe.

    P.

  • 68. Data: 2008-05-15 07:01:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A, to akurat Ty nie za bardzo lekcje odrobiłeś :-) Co bogatsi chdzili z
    > ksiedzem, by w chwili smierci ich ochcił. Chodziło o to, że chest "zmywa"
    > wszystkie grzechy.

    a czy ja twierdze ze nie, twierdze tylko ze niektorzy odkladali to na koniec
    zycia, bo wierzyli ze jak juz sie nagrzeszylo po chrzcie, to nie bylo
    rozgrzeszenia i z zafajdanym kontem szlo sie na tamta strone :)

  • 69. Data: 2008-05-15 19:38:28
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakie to "oczywiste" powody? ;)

    Ślub kościelny -> apostazja -> wymazanie z ksiąg -> ponowny chrzest -> drugi
    ślub kościelny

  • 70. Data: 2008-05-16 14:06:44
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > ?lub ko?cielny

    To ślubów i chrztów kosciół nie udziela tylko w pełni świadomym tych sakramentów więc
    i swej wiary = odpowiedzialnym za swoje czyny ludiom?!? ;P