  • 41. Data: 2008-05-13 08:20:14
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    W pl.soc.prawo szerszen <s...@t...pl> napisal:
    > tez mnie rozbawia twierdzenie, ze zupelnie znikad, nagle, jak sroce spod ogona
    > pojawilismy sie 966 i od tamtej pory dopiero istniejemy

    'My' - to znaczy kto? Polanie od Mieszka? Czy pozostale plemiona podbite
    przez tego Mieszka i Chrobrego? Zbrojne, agresywne plemie niekoniecznie mialo
    wysoko rozwinieta kulture. Akurat tu ciezko bedze obronic teze o 'dlugoletniej
    kulturze polskiej' przed 966. IMHO rozwinela sie dopiero kilkaset lat pozniej,
    a kosciol mial na to bardzo silny wplyw m.in. poprzez inkorporacje lokalnych
    poganskich swiat.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2008-05-13 10:18:55
    Od: "pitpull" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pitpull" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A dupa tam....
    >
    > *******
    > Nie ma bowiem "chrześcijańskiej cywilizacji", nie ma akatolickiej
    > kultury".
    > Dzisiejszej cywilizacji pod żadnym względem nie można nazwać cywilizacją
    > chrześcijańską. Powstała ona i rozwijała się wbrew chrześcijaństwu i przy
    > ciągłym zwalczaniu przeszkód stawianych przez kościół.

    "Kopernik była kobietą !
    A może Skłodowska-Curie też ?"

    Niech Ci będzie. Może kościół chamował rozwój nauki. tak czy siak miał
    olbrzymi wpływ na rozwój cywilizacji.
    Rzeczywiście współczesnej cywilizacji nie mozna już nazwać
    chrzescijańską....
    choć faktycznie patrząc wstecz nie było dużo lepiej....
    Z drugiej strony popatrz na inne religie....

    pitpull

  • 43. Data: 2008-05-13 10:25:12
    Od: Azja <s...@w...pl>

    pitpull pisze:

    > Niech Ci będzie. Może kościół chamował rozwój nauki. tak czy siak miał
    > olbrzymi wpływ na rozwój cywilizacji.

    No, zupełnie jak anegdotka o tym, jak to dzięki komunistom odbudowano
    Warszawę po wojnie. Replika brzmiała "nie dzięki, a mimo".

    > Rzeczywiście współczesnej cywilizacji nie mozna już nazwać
    > chrzescijańską....

    Koniecznie trzeba przylepiać religijną łatkę? To już określenie
    geograficzne ma większe uzasadnienie. Religia była tylko jednym z wielu
    czynników.

    --
    Azja

  • 44. Data: 2008-05-13 12:24:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > 'My' - to znaczy kto?

    nazwijmy to - nasi protoplasci :)

    > Polanie od Mieszka? Czy pozostale plemiona podbite
    > przez tego Mieszka i Chrobrego? Zbrojne, agresywne plemie niekoniecznie mialo
    > wysoko rozwinieta kulture.

    w tamtych czasach w europie wogole raczej trudno bylo mowic o wysoko rozwinietej
    kulturze
    chyba ze definiujemu jakos konkretniej ten termin

    > kulturze polskiej' przed 966. IMHO rozwinela sie dopiero kilkaset lat pozniej,
    > a kosciol mial na to bardzo silny wplyw m.in. poprzez inkorporacje lokalnych
    > poganskich swiat.

    miec mial, bo trudno aby nie, pytanie jednak czy tak naprawde jest sie czym w
    tej materii chwalic, bo sie mogloby okazac, ze bez tego kosciola byloby
    zdecydowanie lepiej

  • 45. Data: 2008-05-13 12:50:23
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > for albo forów jak wolisz :) (takich interenetowych, na przyklad na skrypcie
    > phpbb)

    Chodzi o konieczność rejestrowania takich for jako baz danych? ;)

  • 46. Data: 2008-05-13 13:00:34
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Są ważne, bo podjęte przez opiekuna prawnego.
    > Będziesz pełnoletni, będziesz mógł to zmienić.

    Jestem pełnoletni a nie mogę tego zmienić, tak jak i inni
    -bez poddania się procedurze ustalonej przez ową grupę
    wyznaniową w jakiej już od lat nie uczestniczą.
    Kumasz? Widzę że nie...
    Dlaczego trzeba się poddać prawu wewnętrznemu grupy wyznaniowej
    by uzyskać gwarantowany przez państwo stan wolności wyznaniowej?!

    > A co mają twoje dywagacje do stanu prawnego.
    > To mnie nie interesuje.

    Faktycznie! Co ma moralność i sprawiedliwość wspólnego z prawem!?!
    He he...miło poznać kolejnego ujawniającego się hipokrytę. ;)
    Jesteś praktykującym katolikiem? Czy "tylko" prawnikiem? ;P

> [...]

    uczą moralności sami tej moralności nie podlegają? No to rzecz
    daje sporo do myślenia...o ile się nie kwalifikuje do rozpoznania
    A faktycznie autorzy KRO [czyli ustawy o ochronie dannych?]
    to widać spore bubloroby...może PO rzecz przepracuje!
    Oni wszak tacy niezależni i liberalni... ;)
    A rodzice? Biedne ofiary socjotechnik i psychomanipulacji...tak jak
    i ich dzieci...ot obywatele których powinno w takiej sytuacji jak nic
    chronić prawo ich własnego państwa...skoro oni sami nie potrafią się
    obronić przed jakimś cwanym wyzyskującym ich Kartelem Realnego Komunizmu ;)

    > Dzieci przykładowo muszą chodzić do żłobków czy
    > przedszkoli wybranych przez rodziców i też można by to uznać za
    > ograniczenie ich suwerenności.

    Tyle że do żłobków, przedszkoli i gimnazjów nie chodzi się całe życie,
    [brrrr...senny koszmarrrr-wręcz horror!!!] a potem dalszą edukację [lub
    jej brak] można wybierać już samodzielnie. Przeciez nikt nie zmusza
    nikogo do studiów akademickich tak jak "motywuje się" do cotygodniowych
    niedzielnych mszy, comiesięcznej spowiedzi [lub przynajmniej
    razdorocznej] pod groźbą złamania przykazań kościelnych i zaciągnięcia z
    tej racji winy czyli popełnienia grzechu...no przecież to czysty przymus
    i psychomanipulacja! ;)

    > Już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat i generalnie większość uznała,
    > że w wypadku nieletniego wolę w jego imieniu wyrażają jego rodzice.

    Wskaż tę wiekszość...bo ja jej nigdzie nie widziałem. Chyba że to była
    tylko życzeniowa większość diabełków w twojej głowie, szepczących ci do
    uszka że musisz mieć rację skoro co tydzień chodzisz do kościoła...
    no chyba że chodzisz częściej...wtedy racji musi masz odpowiednio więcej! ;P

    > Nie wracajmy do tej dyskusji, o ile nie dysponujesz jakimiś nowymi
    > argumentami na ten temat, bo to większego sensu nie ma.

    J.w.: skoro zaprzestałeś ówczesnej dyskusji bez odpowiedzi na moje
    ówczesne argumenty...to przyznasz że oczekiwanie nowych jest raczej
    alogiczne. ;P
    Skoro powołujesz się na tę dyskusję to przecież możesz do niej bez
    problemu podać tu linki...niech się inni przekonają jak było. ;P

  • 47. Data: 2008-05-13 13:02:46
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > no jesli jako ta wole rozumiesz chrzest, to musisz wiedziec, ze zadne kilka
    > tysiecy lat, raptem niecale dwa tysiace lat

    Dokładnie...ale nie bądźmy drobiazgowi ;)))

  • 48. Data: 2008-05-13 13:03:55
    Temat: Re: Ustawa o ochronie danych osobowych a księgi kościelne[bazy danych] i konkordat od banku r
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >
    > A w jakim akcie, prawo państwoe tak stanowi?

    Właśnie...w jakim? W Konkordacie? Gdzie dokładnie?

  • 49. Data: 2008-05-13 13:18:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > Dlaczego trzeba się poddać prawu wewnętrznemu grupy wyznaniowej
    > by uzyskać gwarantowany przez państwo stan wolności wyznaniowej?!

    Na tej samej zasadzie jak w sprawach cywilnych: jak za niepełnoletności Twoi
    rodzice w Twoim imieniu dokonają czynności np. zakupu domu to potem jak
    wkroczysz w wiek dorosły to jesteś już właścicielem tego domu, a więc
    ponosisz skutki ich czynności. Jak Ci się nie podobają ich wcześniejsze
    decyzje to i tak musisz się poddać procedurze przeniesienia czy zrzeczenia
    się własności domu. Proste.

  • 50. Data: 2008-05-13 13:20:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > nazwijmy to - nasi protoplasci :)

    > w tamtych czasach w europie wogole raczej trudno bylo mowic o wysoko
    > rozwinietej kulturze

    Rozumiem że wykluczasz z pojęcia "Europa" kraje basenu morza
    Śródziemnego? Cesarstwo Rzymskie, Bizancjum?
    Tam na drzewach ludzie mieszkali?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl