  • 121. Data: 2007-06-09 23:37:22
    Temat: Re: Ustanawianie wlasnych regulaminow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 09-06-2007 o 20:13:37 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > A może jeszcze przeczytaj art. 60 kc. Wejście do cudzego budynku jest
    > zachowaniem, które w wystarczający sposób wyraża wolę w sposób
    > dostateczny.

    A fotografowanie? Jest zachowaniem, ktore w wystarczajacy sposob ujawnia
    wole klienta supermarketu - niezaakceptowanie regulaminu obiektu.

    > To czemu zabraniasz właścicielowi zakazać na jego nieruchomości
    > fotografowania? On ma do tego prawo.

    Czemu zabraniasz fotografowi fotografowania? To takie martwe kolo. Jedno
    wyklucza pelna wolnosc drugiego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 122. Data: 2007-06-10 00:01:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 10-06-2007 o 01:09:53 Piotr Kubiak <p...@m...liamg>
    napisał(a):

    > Napisz proszę jasno, czy można kogoś wyprosić za fotografowanie, za
    > czerwone majtki, bądź bez powodu.

    Ja bym to ujal tak: mozna wyprosic. Za co sie wyprasza to juz wylacznie
    sprawa wlasciciela i wypraszany nie musi otrzymywac zadnego uzasadnienia.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 123. Data: 2007-06-10 05:16:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > Kam co Ty na to ? ;)

    Nic, bo MZ prawo własności naruszane jest nie przez samo fotografowanie,
    a przez zachowanie niezgodne z wolą właściciela. Z zewnątrz można
    fotografować do woli (z zastrzeżeniami wynikającymi z cytowanej
    wypowiedzi, punkt 2.

    KG

  • 124. Data: 2007-06-10 05:21:41
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
    > To znaczy umowa z właścicielem, czy nawet jednostronne uprawnienie
    > nadane przez właściciela nieruchomości (bo nad tym można by dyskutować,
    > czy to jest umowa [raczej tak] czy nie umowa) ma charakter warunkowy.

    Chyba jednak nie umowa...

    KG

  • 125. Data: 2007-06-10 07:11:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 07:16:51 +0200, kam napisał(a):

> [...]
    > a przez zachowanie niezgodne z wolą właściciela. Z zewnątrz można
    > fotografować do woli (z zastrzeżeniami wynikającymi z cytowanej

    Ja będę się upierał, że w ten sposób można pozbawić właściciela rzeczy
    należnych mu pożytków z tej rzeczy. I wówczas nie trzeba szukać
    szkodliwego sposobu fotografowania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 126. Data: 2007-06-10 07:13:41
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 01:37:22 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Czemu zabraniasz fotografowi fotografowania? To takie martwe kolo. Jedno
    > wyklucza pelna wolnosc drugiego.

    Jest pewna hierarchia wartości. I tyle.

  • 127. Data: 2007-06-10 12:07:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    > I coś z tego wynika, dla tego wątku?

    Możliwe, że wynika.

  • 128. Data: 2007-06-10 12:10:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    [...]

    > I nie smędź z konstytucją po ona jest skierowania do organów
    > państwa, a nie do osób prywatnych.

    Zawsze wiedziałem, że coś z tą konstytucją jest nie tak ;)

  • 129. Data: 2007-06-10 12:11:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    [...]

    > Do oddychania też potrzebujesz podstawę prawną? ;-)

    Istnieją przepisy na temat opłat klimatycznych. Czyli za oddychanie
    w niektórych miejscach trzeba płacić.

  • 130. Data: 2007-06-10 12:13:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    [...]

    > Nie, to ty twierdziłeś że wymagana jest ustawa do ustanowienia
    > zakazu fotografowania.

    To ja się jeszcze spytam: czy do sfotografowania konkretnej osoby
    trzeba mieć jej pozwolenie czy nie?