  • 1. Data: 2006-10-03 07:44:35
    Temat: Urlop wychowawczy ktorego nie dostalem :(
    Od: "ELCO" <t...@n...pisz.pl>

    Witam szanowne grono.
    Przysluguje mi 26 dni urlopu.
    Na 14 dni kalendarzowych przed planowanym urlopem
    zlozylem do szefa, do rak wlasnych podanie o urlop na 5 dni roboczych. Przez
    te 14 dni nie dostalem odpowiedzi czy urlop dostalem czy nie. No coz -
    wydawalo mi sie ze to wystarczajacy termin.
    Pojechalem na urlop.
    Dzisiaj wracam po tygodniowym urlopie, okazuje sie ze czeka na mnie *nagana*
    za:
    "podjecie urlopu bez uzgodnienia z pracodawca".
    Czy jest to zgodne z kodeksem pracy? Szukam ale nie moge niczego znalezc na
    ten temat :(
    Prosze o pomoc...

  • 2. Data: 2006-10-03 08:13:47
    Temat: Re: Urlop wychowawczy ktorego nie dostalem :(
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    ELCO napisał(a):
> [...]
    > "podjecie urlopu bez uzgodnienia z pracodawca".
    > Czy jest to zgodne z kodeksem pracy? Szukam ale nie moge niczego znalezc na

    Mowa o urlopie wypoczynkowym? jak domniemywam?
    masz jakąś podkładkę na to, ze dokument został złożony i odebrał o ktoś
    z przełożonych?
    Pozdrawiam,k.

  • 3. Data: 2006-10-03 08:14:35
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Dzisiaj wracam po tygodniowym urlopie, okazuje sie ze czeka na mnie
    *nagana*
    > za:
    > "podjecie urlopu bez uzgodnienia z pracodawca".

    "Uzgodnienie z pracodawca" to nie jest poinformowanie go o tym ze od...
    do... bierzesz urlop - pracodawca nie ma obowiazku udzielac Ci urlopu na
    kazde Twoje zawolanie.
    Dostales potwierdzenie (chociazby ustne a najlepiej pisemne) ze pracodawca
    udzielil Ci urlopu?

    pozdr.

  • 4. Data: 2006-10-03 09:25:29
    Od: "ELCO" <t...@n...pisz.pl>

    > Mowa o urlopie wypoczynkowym? jak domniemywam?

    Tak, to urlop wypoczynkowy...

    > masz jakąś podkładkę na to, ze dokument został złożony i odebrał o ktoś
    > z przełożonych?

    Odebral sam szef, ode mnie...

    > Pozdrawiam,k.

    Rowniez :)

  • 5. Data: 2006-10-03 09:28:49
    Od: "ELCO" <t...@n...pisz.pl>

    > "Uzgodnienie z pracodawca" to nie jest poinformowanie go o tym ze od...
    > do... bierzesz urlop - pracodawca nie ma obowiazku udzielac Ci urlopu na
    > kazde Twoje zawolanie.

    Na pewno nie? W kodeksie doczytalem sie czegos takiego:
    "Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."

    > Dostales potwierdzenie (chociazby ustne a najlepiej pisemne) ze pracodawca
    > udzielil Ci urlopu?

    No wlasnie nie dostalem... Nie poinformowal mnie o tym ze
    dostalem, ani ze nie udziela mi urlopu...

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2006-10-03 10:13:55
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu ELCO porozsypywal nastepujace haczki:
    > Na pewno nie? W kodeksie doczytalem sie czegos takiego:
    > "Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    > roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."
    Ale nie na zawolanie. Tzn pracodawaca ma obowiazek umozliwisc Ci
    wybranie urlopu za 2006 rok w roku 2006. Ale nie musi udzielac go w tym
    terminie, w ktorym chcesz. Czyli np Ty chcesz w terminie 1-14 wrzesien a
    pracodawca mzoe sie nie zgodzic i powiedziec ze ok, ale 1-14 grudzien.
    No to lipa. Nie masz zadnej podkladki
    --
    badzio

  • 7. Data: 2006-10-03 10:24:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ELCO napisał(a):
    > Na pewno nie? W kodeksie doczytalem sie czegos takiego:
    > "Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    > roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."

    jest
    ale w roku to nie oznacza w terminie, w którym życzy sobie pracownik

    KG

  • 8. Data: 2006-10-03 11:52:50
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    ELCO napisał(a):

    > Tak, to urlop wypoczynkowy...

    > Odebral sam szef, ode mnie...

    > Rowniez :)

    Niestety praktyka wskazuje, ze każdorazowo biorąc urlop musisz uzyskać
    pisemne potwierdzenie jego uzyskania na wniosku urlopowym. Zawsze
    oryginał zanosisz do działu kadr a kopię bierzesz ze sobą. Myślę, ze
    celowym było również podpytać - czy możesz iść na urlop we wskazanym we
    wniosku terminie - najprościej.
    Pracodawca zachował się nie fair - lekceważąc Twoją prośbę, ale Ty bez
    jego akceptu (nie tylko przedłożenia informacji) nie powinieneś iść na
    urlop.
    Pozdrawiam, k,

  • 9. Data: 2006-10-03 11:57:32
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Na pewno nie? W kodeksie doczytalem sie czegos takiego:
    > "Art. 161. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym
    > roku kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."

    A czy Ty prosiles o urlop ogolnie w 2006 roku czy szczegolowo w konkretnym
    terminie. Do konca roku 2006 sa jeszcze 3 m-ce i pewnie w tym czasie
    dostaniesz urlop. Jednak to ze pracodawca jest zobowiazany udzielic Ci
    urlopu w tym roku nie oznacza ze w musi to byc w terminie wskazanym przez
    Ciebie.

    Art. 163
    § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan urlopów
    ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność
    zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie obejmuje się części
    urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 167 2.
    § 1 1. Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także pracodawcy, u którego nie
    działa zakładowa organizacja związkowa. W takich przypadkach pracodawca
    ustala termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem. Przepis § 1 zdanie
    drugie i trzecie stosuje się odpowiednio.

    Art. 164.
    § 2. Przesunięcie terminu urlopu jest także dopuszczalne z powodu
    szczególnych potrzeb pracodawcy, jeżeli nieobecność pracownika spowodowałaby
    poważne zakłócenia toku pracy.

    Jak widzisz "W takich przypadkach pracodawca ustala termin urlopu po
    porozumieniu z pracownikiem" - a Ty nie porozumiales sie z pracodawca tylko
    go poinformowales ze w konkretnych dniach chcesz urlop.

    > No wlasnie nie dostalem... Nie poinformowal mnie o tym ze
    > dostalem, ani ze nie udziela mi urlopu...

    To powinienes sie cieszyc ze skonczylo sie tylko na naganie - samowolnie
    opusciles miejsce pracy narazajac pracodawce na straty - konsekwencje mogly
    byc znacznie bardziej dotkliwe.

    Wyobraz sobie taka sytuacje ze piszesz podanie do pracodawcy o podwyzke "od
    dnia... chcialbym (chce) zarabiac 10000 zl netto/m-c" i nie dostajesz
    odpowiedzi od pracodawcy. Czy w tym wypadku tez bedziesz oczekiwal ze pod
    koniec miesiaca na Twoje konto wplynie kwota 10000 zl?

    pozdr.

  • 10. Data: 2006-10-03 17:28:21
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Koola napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzi od pracodawcy. Czy w tym wypadku tez bedziesz oczekiwal ze pod
    > koniec miesiaca na Twoje konto wplynie kwota 10000 zl?

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!
    Pozdrawiam!