  • 1. Data: 2006-10-02 22:11:41
    Temat: zatrudniony w urzedzie + wlasna DG ?
    Od: "Tony" <r...@o...pl>

    Witam Was Experci.

    Moja pytanie składa sie na b wazna dla mnie kwestie, mianowicie jestem
    zatrudniony - aktualnie najnizsza krajowa pelny etat w M.O.P.S
    mam oplacane skladki itd.

    I teraz b ważne pytanie, chcialem otworzyc sklep internetowy+ seriw komp,
    wlasna mała DG tak dodatkowo

    co powinienem zrobic najpierw ( zglosic to dotychczasowemu pracodawcy z
    mops? )

    jak z zusem, czy nie bede musial oplacac, jesli moj pracodawca oplaca
    obecnie?

    B prosze o odp i ewentualnie krotkie rady

    Bardzo Dziekuje, Pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2006-10-03 08:12:40
    Temat: Re: zatrudniony w urzedzie + wlasna DG ?
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    Tony napisał(a):
> [...]
    > obecnie?
    >
    > B prosze o odp i ewentualnie krotkie rady

    Witam,
    Pierwsza sprawa - czy u obecnego pracodawcy nie masz zapisów w umowie o
    zakazie wykonywania dodatkowych prac z tego obszaru, z którego
    zamierzasz otworzyć działalność. Jeśli nie - to wszystko gra.
    Najpierw tuptaj do Urzędu Gminy i zarejestruj działalność. Później GUS -
    gdzie otrzymasz REGON, później Skarbowy, ZUS i na końcu pracodawca.
    Informujesz go z punktu widzenia rozliczeń na deklaracji, którą Ci
    wskaże. Wówczas Pracodawca będzie opłacał od Ciebie jedynie zdrowotne
    ubezpieczenie, a Ty korzystając z rocznej promocji ZUSu będziesz opłacał
    komplet składek za mniej niż 300PLN.
    Pozdrawiam,k.

  • 3. Data: 2006-10-03 08:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, Tony wrote:

    > jak z zusem,

    ...przejrzyj archiowum .podatki
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&scoring=r&num=100&hl=pl
    ZUS jako parapodatek jest tam również tolerowany :)

    IMO nie będzie trzeba płacić społecznego, zdrowotne tak ale większość
    odlicza się od podatku.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-03 08:35:05
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Katarzyna M napisał(a):
    > Wówczas Pracodawca będzie opłacał od Ciebie jedynie zdrowotne
    > ubezpieczenie, a Ty korzystając z rocznej promocji ZUSu będziesz opłacał
    > komplet składek za mniej niż 300PLN.

    Nie wprowadzaj w błąd pytającego. Jeśli zarabia co najmniej 899,10 zł w
    MOPS-ie to z działalności gosp. będzie płacił tylko składkę zdrowotną.