    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop na żądanie
    Date: Wed, 21 Dec 2011 19:37:11 +0100

    W dniu 2011-12-21 19:16, AZ pisze:

    > Umowe regulowana prawem ktore pozwala mi 4 dni w roku nie przyjsc do
    > pracy.

    > Umowe ktora reguluja okreslone przepisy ktore to pozwalaja mi wziac 4
    > dni urlopu kiedy bede chcial i wypada zeby pracodawca wywiazywal sie. No
    > chyba ze ma sieczke z mozgu i uwaza, ze umowa o prace to prawo wlasnosci
    > niewolnika.

    W pewnym sensie Twoja wolność skończyła się w momencie podpisana umowy.
    Podstawowym jej elementem jest oddanie swojego czasu, wiedzy i
    umiejętności (zgodnie z przepisami) do dyspozycji pracodawcy. Prawo
    dopuszcza udzielenie urlopu na żądanie pracownika zgłoszone w ostatniej
    chwili ale ponieważ w dość istotny sposób może to zakłócić organizację
    pracy warto pamiętać, że dla pracodawcy istotna może być waga powodów
    (mimo że nie ma obowiązku ich podawania) dla których pracownik decyduje
    się na taki krok. Dla mnie alkohol jest ostatnim z możliwych
    'usprawiedliwień'. Nadużywanie tego prawa jest dla mnie wystarczającą
    przesłanką do pozbycia się takiego osobnika. :(
    Oczywiście pomijam prawo pracodawcy do odmówienia udzielenia urlopu w
    nadzwyczajnej sytuacji.

    --
    spp