  • Data: 2005-02-10 17:10:20
    Temat: Re: Uprawnienie do przejścia na wcześniejszą emerytur
    Od: rajusan <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    wektor napisał(a):
    > Użytkownik "Marcin" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > (...)

    > możliwości przejścia na wcześniejszą emeryturę

    > W ich aktach osobowych znajdują się dokumenty potwierdzające pracę w
    > warunkach szkodliwych lub uciążliwych lub takie dokumenty zostaną
    > wystawione przez zakład pracy.
    > Zamiast pytać na grupie dyskusyjnej zapytaj w dziale kadr swego
    > zakładu, tam uzyskasz odpowiedź. Nie będziesz musiał "wyważać
    > otwartych drzwi", bo sprawa jest doskonale w tym zakładzie znana,
    > skoro są w tym zakładzie stanowiska zakwalifikowane jako "uciążliwe"
> [...]

    Witam!
    A co powiecie na taka sytuacje.
    czlowiek mial prywatny zaklad uslugowy c.o., kanalizacja, wodociagi,
    inst. gazowe. Sam jako wlasciciel tego zkladu pracowal fizycznie,
    czasami zatrudnial pracownikow, jesli byla wieksza robota (np. cale
    osiedle w nowa instalacje gazowa). Wiem, ze jesli pracownik wystapil do
    niego o zaswiadczenie o pracy w warunkach szkodliwych to takie dostawal.
    Ale pytanie: co ma zrobic wlasciciel, zeby udokumentowac, ze X lat
    pracowal w warunkach szkodliwych. Sam sobie ma wystawic takie
    zaswiadczenie? Zaklad pare lat temu zostal zlikwidowany, a wlasciciel
    poszedl na tzw. pomostowa emeryture (80%) i moglby isc wczesniej o piec
    lat na pelna emeryture,jesliby mial takie zaswiadczenie o pracy w
    warunkach szkodliwych.
    Z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi, bo ZUS nic nie potrafi
    powiedziec madrego
    Pozdrawiam!
    rajusan