    From: "amlej" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Unieważnienie aktu notarialnego
    Date: Thu, 3 Jan 2002 17:51:37 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@port01.leased.dobrynet.pl

    Użytkownik "Mariusz A. Jasiński" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3C343574.9AAE0D5D@pro.onet.pl...
> [...]
    notarialnego oświadczenie o odstąpieniu od umowy.To oświadczenie jest podstawą do
    żądania aby nabywca przeniósł na ciebie z powrotem własność nieruchomości.Jeśli nie
    uczyni tego dobrowolnie to występujesz do sadu o

    > chciałem tylko zapytać jeszcze, czy jesteś pewien
    > że taka procedura jest formalnie poprawna i przejdzie
    > w Polsce w miarę sprawnie (np. 1 miesiąc)
    >
    > a może coś takiego miałeś okazję przeprowadzać ?
    >
    > MJ

    Szkoda że od razu nie wskazałeś że to tylko ćwiczenia bo bym się tak nie przejął :))
    Procedura jest pewna choć spotkałem się już z poglądem że już samo oświadczenie o
    odstąpieniu od umowy sprzedaży powoduje powrotne przeniesienie własności rzeczy
    jednakże orzecznictwo Sądu najwyższego reprezentuje stanowisko wskazane przeze mnie
    wcześniej.
    Są również poglądy że oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży nieruchomości nie
    musi być sporządzone w formie aktu notarialnego wystarcza forma pisemna z podpisem
    notarialnie poświadczonym -jednakże lepiej nie ryzykować podeprzeć się aktem
    notarialnym.
    Niestety procedura jest czasochłonna i na 1 miesiąc nie masz co liczyć :((
    Lepiej więc zabezpieczyć się przed ewentualnością, że nabywca wpuści cię w maliny i
    zadbać o to aby pieniądze trafiły do ciebie przed złożeniem podpisów pod aktem
    sprzedaży.O ile wiem notariusze robią przerwę w trakcie której strony załatwiają
    sprawy finansowe a po przerwie pytają się czy cena została zapłacona.Jeśli tak to
    strony podpisują ten akt.
    Najlepiej-moim zdanie-pójść z nabywcą do banku i zadbać o to aby pieniądze trafiły na
    twoje konto.
    Gotówkę wpłacić na swoje konto przy nabywcy aby uchronić się przed fałszywkami .