    From: Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Unieważnienie aktu notarialnego
    Date: Thu, 03 Jan 2002 12:03:47 +0100

    stern wrote:

    > Mariusz, żartujesz sobie?

    na szczęście to jest tylko dyskusja :)))

    > 1) pisemnie wyznaczyć nabywcy dodatkowy termin do zapłacenia ceny (ile chcesz)

    tydzień maks ! :)

    > 2) idziesz do notariusz i składasz w formie aktu notarialnego
    > oświadczenie o odstąpieniu od umowy. (kwestia dogadania się)
    > 3) występujesz do sadu o zobowiązanie nabywcy do złożenia oświadczenia
    > woli przenoszącego własność nieruchomości na ciebie. (hmmm :-) )
    > 4) Z prawomocnym wyrokiem ( minimum trzy tygodnie od dnia wydania)
    > idziesz znowu do notariusza aby złożyć swoje oświadczenie
    > że własność nieruchomości przyjmujesz. (kwestia dogadania się)
    > 5) Notariusz przesyła ten ostatni akt
    > z odpisem wyroku do sadu wieczystoksięgowego
    > (załóżmy że kilka dni)

    1-2 miesiące

    > 6) który wykreśla z księgi wieczystej nabywcę a wpisuje ciebie
    > (a to już od kilku dni do kilku lat :-) ).

    to już jest szczegół, najważniejszy jest dojście do aktu not. (punkt 5)
    oraz równolegle cytuję: "wnieść do sadu wieczystoksięgowego o wpisanie
    do księgi wieczystej roszczenia o przeniesienie
    własności nieruchomości-na podstawie oświadczenia o odstąpieniu od
    umowy."

    to powinni załatwić w sądzie w kilka dni,
    mi sąd w tydzień poprawił błąd który powstał 20 lat
    temu w księdze wieczystej (z winy urzędniczki)

    tak że wygląda to realnie :))

    MJ