    From: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa zlecenie
    Date: Wed, 30 Jun 2004 16:18:48 +0200
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-195-236.gorzow.mm.pl

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cbubm1$p2n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > no jasne, gdyz umowa zlecenie nie jest umową o pracę, tylko umową
    > cywilnoprawną!!!!!!!!! jak się nie podoba to należy wystąpić o ustalenie
    > istnienia stosunku pracy i już.

    A możecie mi powiedzieć jaka jest moją sytuacja, jeśli:

    - mam podpisaną umowę-zlecenie na sumę 1150 zł.
    - zleceniodawca odprowadza za mnie składki ZUS

    Czy np. po roku obowiązywania takiej umowy należy mi się ewentualny
    zasiłek dla bezrobotnych, czy liczy mi się to do lat pracy/emerytury itp.???
    Składki są za mnie uczciwie odprowadzane, gdyż co miesiąc dostaję RMUA, a
    poza tym spływają mi składki na fundusz emerytalny.
    Słyszałem, że jeśli umowa jest podpisana na sumę wyższą niż minimalne
    wynagrodzenie, to do wszystkiego to się liczy, ale czy tak jest naprawdę?
    Co z potwierdzeniem ubezpieczenia zdrowotnego? Czy zakład powinien mi
    wbijać swoją pieczątkę do legitymacji ubezpieczeniowej, czy też powinnem
    okazywać u lekarza RMUA np. za ostatni miesiąc?
    Płacę dobrowolne ubezpieczenie chorobowe, co w przypadku ewentualnej
    choroby? Oddaje zwolnienie do ZUS-u czy do zleceniodawcy (zakładu pracy)
    jeśli do ZUS-u to co ma być napisane na zwolnieniu w miejscu gdzie wpisuje
    się pracodawcę?