    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa z developerem
    Date: Tue, 27 May 2003 00:04:41 +0200

    <s...@g...pl> wrote in message
    news:0b45.00000df8.3ed28316@newsgate.onet.pl...
    > 3. Ostateczna cena lokalu zostanie ustalona w rozliczeniu końcowym i
    > zawierać będzie zmiany wynikające:
    > 3.1. z inwentaryzacji powykonawczej, o której mowa w ust. 4,
    > 3.2. ze zmiany stawki VAT, o której mowa w ust. 6,
    > 3.3. z udziału w pomieszczeniu dla Wspólnoty Mieszkaniowej, o którym mowa
    > w ust. 7,
    > 3.4. ze zmian indywidualnych i robót dodatkowych, o których mowa w § 5.

    Tak sporządzona umowa daje możliwość ustalenia dowolnej ceny końcowej
    mieszkania.
    Co mnie obchodzi rozliczenie końcowe. To jest problem dvelopera, czy na tym
    zarobi, czy straci.

    Po drugie, czy umowa mówi kiedy zostanie mieszkanie przekazane.
    Hasło w postaci "po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie" oznacza dokładnie "
    nie wiadomo kiedy", bo developer o pozwolenie na użytkowanie może wystąpić
    za 5 lat.
    Ja wolę konkretną datę, bez wykrętów. To problem developera wyrobić się w
    czasie i złożyć odpowiednie dokumenty tam gdzie trzeba.
    Czy jest napisane, jakie kary poniesie developer w przypadku niewywiązania
    się z umowy.
    I czy jest napisane co będzie, gdy tej kary nie będzie chciał zapłacić.
    Czy jest napisane na jakich warunkach możesz odstąpić od umowy.

    Tak można w nieskończoność.
    Po pierwsze proponuję: umowę do przeczytania dobremu prawnikowi, który
    wygrał chociaż kilka spraw z developerami.
    Po drugie: umowa zawarty tylko i wyłącznie w formie notarialnej.
    Umowa sporządzona na papierku z podpisem twoim i developera może w przypadku
    przekrętów developera posłużyć jako papier śniadaniowy.
    Po trzecie: spróbuj kupić mieszkanie, które już jest gotowe, a nie dopiero
    wybudowane nie wiadomo kiedy.
    Po czwarte sprawdź dziennik budowy z fachowcem, po piąte upewnij się czy
    pzowolenie na budowę jest ostateczne i czy nie było przekrętów już na samym
    początku.
    po szóste sprawdź księgę wieczystą działki i jaki kredyt developer zdążył
    już zaciągnąć pod hipotekę.
    po siódme zażądj wpisu do księgi wieczystej twoich roszczeń
    po ósme módl się, żeby to wszystko się udało.
    Nie widziałem jeszcze budowy bez przekrętów.
    Powodzenia.