    From: Roland <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa najmu mieszkania - przedterminowe rozwiązanie
    Date: Mon, 8 Dec 2008 00:22:59 -0800 (PST)

    On 5 Gru, 15:24, kuba <j...@g...com> wrote:

    > Po drugie, i chyba ważniejsze, że postanowienie takie jest ewidentnym
    > obejściem przepisów k.c./ustawy o ochronie praw lokatorów, które
    > określają tryb wypowiedzenia w przypadku zalegania z płatnością czynszu
    >   (porównaj sobie np. art. 687 k.c.).

    A możesz wyjaśnić (bo zawsze miałem problem z odróżnieniem, kiedy
    jakiś zapis w umowie jest w sprzeczności z przepisami ogólnymi) na
    jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie jest tak, że jeśli strony się nie
    umówią explicite, to ten zapis ma zastosowanie? Jeśli natomiast się
    umówią, to zastosowanie będzie mieć zapis w umowie?

    Przy okazji - w Polsce obowiązują skandaliczne wręcz (chyba jeszcze z
    czasów stalinizmu) przepisy nękające właścicieli lokali. To jest jawne
    ograniczanie wolności do rozporządzania __własnością__. Czy nie lepsze
    było by skuteczne egzekwowanie zapisów umowy? Wtedy niech ludzie się
    umawiają, jak im pasuje?

    Roland