  • Data: 2008-12-08 08:32:22
    Temat: Re: Umowa najmu mieszkania - przedterminowe rozwiązanie
    Od: Roland <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Gru, 15:24, kuba <j...@g...com> wrote:

    > Po drugie, i chyba ważniejsze, że postanowienie takie jest ewidentnym
    > obejściem przepisów k.c./ustawy o ochronie praw lokatorów, które
    > określają tryb wypowiedzenia w przypadku zalegania z płatnością czynszu
    >   (porównaj sobie np. art. 687 k.c.).

    A możesz wyjaśnić taką interpretację? Ja mam niestety problemy z oceną
    kiedy jakiś zapis w umowie staje się nieważny z powodu sprzeczności z
    jakimiś przepisami, a chętnie bym posiadł jakąś wiedzę...

    Ponadto, czy nie jest tak, że taki przepis ma zastosowanie w
    przypadku, kiedy strony nie umówią się explicite? Jeśli natomiast to
    zrobią, to zapisy w umowie maja zastosowanie?

    Poza tym, uważam, że w Polsce obowiązują skandaliczne przepisy
    dyskryminujące właścicieli lokali, rodem z okresu stalinizmu. Uważam,
    że ograniczają one prawo do rozporządzania własnością. Jak może być
    dobrze w kraju, w którym własność wciąż jest traktowana jak brzemię,
    jak coś potwornego i złego? Czyg takie przepisy są w ogóle zgodne z
    konstytucją? - przecież są one jaskrawie asymetryczne w stosunku do
    jakiejś tam grupy ludzi. Poza tym uważam, że szkodzą również tej
    drugiej stronie. Że nie wspomnę, że zdejmują ciężar postępowań, które
    normalnie miały by miejsce w państwie prawa w przypadkach spornych, z
    organów opłacanych przez podatników - ktoś jednym słowem umywa ręce...

    Roland