  • 11. Data: 2005-11-06 17:49:12
    Temat: Re: Umowa cywilno prawna z dzieckiem?
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    > moja koleżanka ma problem. Jej dziecko chce iść do komunii, ona to
    > akceptuje, ale nie ma ochoty za tą komunię płacić. A dziecko chce koniecznie
    > do tej komunii iść.
    >
    > czy może ona ze swoim dzieckiem zawrzeć umowę cywilno-prawną

    że ona teraz
    > dziecku pożyczy te pieniądze na komunię a dziecko będzie zobowiązane jej
    > oddać jak zacznie zarabiać ( z odsetkami)?

    Wszystkich z góry teraz przepraszam, ale niemogę się powstrzymać od
    napisania tego co mi pierwsze przyszło na myśl jak to wszystko przeczytałem;

    "O KURWA!!!"
    Szok totalny - po jakiś 5 minutach później jednak doszedłem do wniosku,
    że to żart?
    Pytanie do autora wątku;
    To żart?!
    Prawda?!

    Bartek

  • 12. Data: 2005-11-06 18:13:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Wyjdzie za stołu i będzie gonił ... ;) coś nie jasnego?

    Skąd, wszystko jasne! Proszę się nie fatygować :)

    Chciałem się upewnić bo byłem przekonany, że głupota nie jest w Polsce
    ścigana a wręcz dość polularna.

  • 13. Data: 2005-11-06 18:53:44
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Ja myślę, że kiedy dzieciak owiadczy księdzu, że chce iść do komunii ale
    mama się nie zgadza to być może to ksiądz jej wszystko sfinansuje ;P

    to nie tak.
    Mama ZGADZA SIĘ żeby dziecko poszło do komunii, natomiast nie chce ponosić
    kosztów tej komunii.
    Tu nie wchodzi w grę problem światopoglądowy, a wyłącznie finansowy.

    pozdrawiam aron

  • 14. Data: 2005-11-06 18:59:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Arkadiusz Oleszczuk napisał(a):

    > to nie tak.
    > Mama ZGADZA SIĘ żeby dziecko poszło do komunii, natomiast nie chce ponosić
    > kosztów tej komunii.
    > Tu nie wchodzi w grę problem światopoglądowy, a wyłącznie finansowy.

    Być może cza najwyższy aby zaprowadzić mame do Poradni Zdrowia Psychicznego?

    j.

  • 15. Data: 2005-11-06 19:06:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dkljfo$gdl$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu nie wchodzi w grę problem światopoglądowy, a wyłącznie finansowy.

    Czyli co, nie stać jej na to żeby zapłacić za komunijne wydatki, ale stać
    ją na udzielenie własnemu dziecku długoterminowej pożyczki w tej samej
    wysokości? I jeszcze chce w tej sprawie podpisywać umowę z własnym
    dzieckiem?

    Chyba coś zmyślasz (zapachniało trollem).

  • 16. Data: 2005-11-06 20:10:36
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ją na udzielenie własnemu dziecku długoterminowej pożyczki w tej samej
    > wysokości? I jeszcze chce w tej sprawie podpisywać umowę z własnym

    Ją stać, żeby zapłacić za komunijne wydatki, zarabia nawet nieźle, pali
    papierosy nałogowo ( 100 zł miesięcznie) tak że pieniądze by miała.
    Ją denerwuje w ogóle płacenie w kościele, na przykład organiście za opłatek
    dała PIĘĆ złotych :-)

    chodzi o to że ona NIE CHCE płacić za komunię dziecka, nie dlatego że nie ma
    kasy a dlatego że ma wewnętrzne przekonanie że płacić się w kościele nie
    powinno.

    natomiast szanuje jak najbardziej to że dziecko chce do tej komunii pójść. I
    ona jak najbardziej chce udzielić dziecku tej pożyczki na cele komunijne
    powiedzmy na 10 lat. I wtedy będzie miała czyste sumienie, że to nie ona
    zapłaciła za komunię, tylko samo dziecko.

    > Chyba coś zmyślasz (zapachniało trollem).

    no nie zmyślam

    pozdrawiam aron

  • 17. Data: 2005-11-06 20:29:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dklnvs$9ur$1@inews.gazeta.pl...

    > Ją denerwuje w ogóle płacenie w kościele, na przykład organiście za
    opłatek
    > dała PIĘĆ złotych :-)

    Coś się nie zgadza. Gdyby miała opory przed płaceniem jako takim to nie
    przyjęła by tego opłatka i nie zapłaciła nawet jednego grosza.

    > chodzi o to że ona NIE CHCE płacić za komunię dziecka, nie dlatego że
    nie ma
    > kasy a dlatego że ma wewnętrzne przekonanie że płacić się w kościele nie
    > powinno.

    Wczesniej napisałeś: "chodzi o koszty strój, prezenty itp. oraz księdzu
    też trzeba dać ze 100 zł."
    O ile wiem to księdzu się nie płaci a w każdym razie nie jest to
    obowiązkowe. Pozostałe wydatki to nie jest płacenie Kościołowi ani
    płacenie _za_komunię_.

    > chce udzielić dziecku tej pożyczki na cele komunijne
    > powiedzmy na 10 lat. I wtedy będzie miała czyste sumienie, że to nie ona
    > zapłaciła za komunię, tylko samo dziecko.

    Zgłoś ją do księgi rekordów Guinnessa w kategorii "szczyt hipokryzji".
    Jeśli naprawdę nie zmyślasz to masz [cenzura] koleżankę. Współczuję.

  • 18. Data: 2005-11-06 20:30:12
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > czy może ona ze swoim dzieckiem zawrzeć umowę cywilno-prawną że ona teraz
    > dziecku pożyczy te pieniądze na komunię a dziecko będzie zobowiązane jej
    > oddać jak zacznie zarabiać ( z odsetkami)?

    Przede wszystkim dziecko (w wieku lat 8) nie ma zdolnosci do czynnosci
    prawnych (art. 12 KC), a jesli dokona czynnosci prawnej, to czynnosc ta jest
    bezwzglednie niewazna (art. 14). Dlatego mozna zawrzec taka umowe jedynie
    "za posrednictwem" przedstawiciela ustawowego, ktorym w tym wypadku bedzie
    matka. Jednakze w tym wypadku, zgodnie z art. 98 par. 2 pkt 2 KRO, matka nie
    moze reprezentowac swojego dziecka i w miejsce matki wchodzi kurator
    ustanowiony przez sad opiekunczy, ktory moglby taka umowe z matka zawrzeć
    (art. 99 KRO)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 19. Data: 2005-11-06 20:52:14
    Od: "Arkadiusz Oleszczuk" <a...@g...pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Coś się nie zgadza. Gdyby miała opory przed płaceniem jako takim to nie
    > przyjęła by tego opłatka i nie zapłaciła nawet jednego grosza.

    popełniła błąd, każdemu się zdarza

    \
> [...]
    > O ile wiem to księdzu się nie płaci a w każdym razie nie jest to
    > obowiązkowe. Pozostałe wydatki to nie jest płacenie Kościołowi ani

    1. no niby księdzu nie płaci się obowiązkowo ale tak głupio nie dać
    2. inne wydatki - ona twierdzi że księża mają udziały w firmach
    produkujących akcesoria komunijne

    > Zgłoś ją do księgi rekordów Guinnessa w kategorii "szczyt hipokryzji".
    > Jeśli naprawdę nie zmyślasz to masz [cenzura] koleżankę. Współczuję.

    ona jest w miarę normalna, tylko ma tego hopla z kościołem

    pozdrawiam aron

  • 20. Data: 2005-11-06 21:54:52
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    6 Nov 2005 19:59:06 +0100, *januszek*
    <news:slrndmskjq.bqs.januszek@lexx.eu.org> napisał(a):

    > Być może cza najwyższy aby zaprowadzić mame do Poradni Zdrowia Psychicznego?

    Może mama jest biedna, nie ma rodziny, a nie chora?

    --
    Kaja