  • 1. Data: 2005-07-29 16:56:55
    Temat: Umowa bez warunkow
    Od: "Andrzej" <a...@i...pl>

    1)Mam pytanie... jest umowa cywilna w ktorej za jej zlamanie wpisane jest ze
    dana firma moze inna obciazyc karnie kosztami jakie poniosla, jednak kwota
    nie jest wogole sprecyzowana. Kwestia jest taka ze firma w zwiazku ze
    zlamaniem umowy chce otrzymac kwote wielokrotnie przewyzszajaca poniesione
    koszty. Czy taka umowa jest prawnie wogole wazna jesli karne oplaty wogole
    nie zostaly sprecyzowane?
    2) Czy umowa moze miec 9 miesieczny termin wypowiedzenia? Czy jest wtedy
    wazna?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2005-07-29 23:00:33
    Temat: Re: Umowa bez warunkow
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcdn4m$mad$1@news.onet.pl>, Andrzej wrote:
> [...]
    > nie jest wogole sprecyzowana. Kwestia jest taka ze firma w zwiazku ze
    > zlamaniem umowy chce otrzymac kwote wielokrotnie przewyzszajaca poniesione

    No przecież sam napisałeś, że w umowie stoi o kosztach poniesionych a
    firma domaga się wyższych, czyli niezgodnych z umową.

    > koszty. Czy taka umowa jest prawnie wogole wazna jesli karne oplaty wogole
    > nie zostaly sprecyzowane?

    Oczywiście, że jest ważna - jak sobie wyobrażasz podanie kosztów których
    się nie zna? Można ograniczyć co najwyżej wysokość odpowiedzialności. Nb.
    taka klauzula (o zwrocie poniesionych kosztów) nie jest nawet formalnie
    potrzebna, bo taka odpowiedzialność wynika z KC.

    > 2) Czy umowa moze miec 9 miesieczny termin wypowiedzenia? Czy jest wtedy
    > wazna?

    Może. Dlaczego nie?

    --
    Marcin