  • 1. Data: 2008-03-29 12:07:19
    Temat: Ulga ustawowa w komunikacji
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie - jestem studentem, mam ważną legitymację uprawniająca do
    przejazdów ulgowych.

    Jak to jest z tymi przejazdami (bilety miesięczne) w okresie wakacji? Jak
    jest w publicznej komunikacji a jak u prywatnego przewoźnika? Czy może
    odmówić sprzedaży biletu ulgowego w wakacje? (na bilecie jest, że "ulga
    ustawowa").

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 2. Data: 2008-03-29 12:15:22
    Temat: Re: Ulga ustawowa w komunikacji
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    fatrix pisze:
> [...]
    > Jak jest w publicznej komunikacji a jak u prywatnego przewoźnika? Czy
    > może odmówić sprzedaży biletu ulgowego w wakacje? (na bilecie jest, że

    Wszystko zalezy od tego, co dany przewoznik ma w regulaminie.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-03-29 13:23:42
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał

    > Wszystko zalezy od tego, co dany przewoznik ma w regulaminie.

    Tyle:

    Ogólne warunki przewozu
    Ogólne Warunki Przewozu powstały w oparciu i są zgodne z przepisami Prawa
    Przewozowego (Dz.U. 1984nr 53 poz.272 z późniejszymi zmianami).
    Przewóz pasażerów przez xxx sp.j. odbywa się zgodnie z następującymi
    Ogólnymi Warunkami Przewozu:

    I. Warunki ogólne

    1.. W momencie zakupu biletu pasażer zawiera umowę z przewoźnikiem na
    przejazd i akceptuje postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu.

    2.. Przewóz pasażerów odbywa się w oparciu o odpowiedni, ważny na
    określony dzień, godzinę i trasę bilet.

    3.. Pasażer ubiegający się o ulgę ustawową ma obowiązek posiadać do
    okazania przy zakupie biletu oraz podczas podróży dokument ze zdjęciem
    uprawniający do korzystania z danej ulgi.

    4.. Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone w miejscach
    określonych w rozkładzie jazdy oraz wskazanych przez kierowcę autobusu.

    5.. Pasażer zobowiązany jest stawić się na przystanku 5 minut przed
    planowanym odjazdem autobusu.

    6.. Do kontroli biletu upoważniony jest kierowca oraz uprawnione osoby
    posiadające upoważnienie.

    7.. Za przedmioty pozostawione w autobusach, przewoźnik nie ponosi
    odpowiedzialności.

    II. Bilety

    1.. Pasażer powinien niezwłocznie po otrzymaniu sprawdzić prawidłowość
    wystawionego biletu.

    2.. Bilety miesięczne wydaje się na okres jednego miesiąca kalendarzowego
    na określone linie i relacje.

    3.. Bilet miesięczny należy zakupić najpóźniej dzień przed datą
    rozpoczęcia przejazdów.

    4.. Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest
    zabronione.

    5.. Bilet uszkodzony, zniszczony lub przerabiany będzie uważany za
    nieważny.

    6.. Do momentu zakończenia podróży pasażerowie mają obowiązek zachowania
    swojego biletu do kontroli.

    7.. W przypadku stwierdzenia przez uprawnione do kontroli osoby braku
    ważnego biletu lub dokumentu uprawniającego do ulgi zostanie nałożona opłata
    dodatkowa.

    III. Opłata dodatkowa

    1.. Za przejazd bez ważnego biletu bądź dokumentu uprawniającego do
    przejazdu ulgowego podróżny płaci opłatę dodatkową w wysokości 150 zł.

    2.. W przypadku natychmiastowego dokonania opłaty dodatkowej lub nie
    później niż w ciągu 7 dni podróżny otrzyma 30 % zniżki.

    3.. Za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy autobusu
    bez uzasadnionej przyczyny opłata dodatkowa wynosi 300 zł , bez możliwości
    jakiejkolwiek zniżki.

    IV. Obowiązki przewoźnika.

    1.. xxx sp.j. odpowiada za przewóz pasażerów do miejsca docelowego
    określonego na bilecie.

    V. Naruszenie porządku

    Dla bezpieczeństwa oraz komfortu podróży wszystkich pasażerów stosuje się
    następujące zasady:

    1.. Radia, magnetofony i inne urządzenia grające w tym instrumenty
    muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży. Pasażerowie mogą słuchać
    własnych odbiorników pod warunkiem, iż nie są one słyszalne przez innych.

    2.. Zabronione jest picie alkoholu w naszych autobusach oraz przebywanie w
    nich osób znajdujących się pod wpływem alkoholu.

    3.. Zabrania się palenia papierosów w autobusach.

    4.. Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym
    pasażerom.

    Pozdrawiam
    fatrix

  • 4. Data: 2008-03-29 14:06:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    fatrix pisze:
    > 3.. Pasażer ubiegający się o ulgę ustawową ma obowiązek posiadać do
    > okazania przy zakupie biletu oraz podczas podróży dokument ze zdjęciem
    > uprawniający do korzystania z danej ulgi.

    Innymi slowy przewoznik nie powinien odmowic sprzedania biletu ulgowego
    w wakacje pod warunkiem, ze pasazer bedzie legitymowal sie waznym
    dokumentem uprawniajacym do znizki.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-03-29 14:52:51
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

> [...]

    > wakacje pod warunkiem, ze pasazer bedzie legitymowal sie waznym dokumentem

    A jeśli odmówił? Powołać się na ten właśnie zapis we własnym regulaminie?

    Pozdrawiam
    farix