  • 1. Data: 2004-03-20 15:43:25
    Temat: Ulamanie zeba przez kamyczek w ciescie
    Od: "BartekB" <b...@w...xxx>

    Znajomy ukruszyl sobie zeba przez kamyczek, ktory znalazl sie w ciescie.
    Wypada odwiedzic stomatologa - co z kosztami zabiegu, kto powinien je
    pokryc, producent ciasta? Jak udowodnic, ze faktycznie w ciescie byl
    kamyk?
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 2. Data: 2004-03-20 17:12:15
    Temat: Re: Ulamanie zeba przez kamyczek w ciescie
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "BartekB" <b...@w...xxx> wrote in message
> [...]
    > Wypada odwiedzic stomatologa - co z kosztami zabiegu, kto powinien je
    > pokryc, producent ciasta? Jak udowodnic, ze faktycznie w ciescie byl

    To trzeba było uważać co się je.

  • 3. Data: 2004-03-20 17:16:19
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > To trzeba było uważać co się je.

    Rzeczywiscie, na sedziego sie nadajesz.
    To jest Polska wlasnie ;-)))))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2004-03-20 19:39:46
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    BartekB <b...@w...xxx> wrote:

> [...]
    > Wypada odwiedzic stomatologa - co z kosztami zabiegu, kto powinien je
    > pokryc, producent ciasta? Jak udowodnic, ze faktycznie w ciescie byl

    Zapomnij. To nie USA ;)
    Nawet jesli w czasie felernego zdarzenia nie byles sam to pewnie w
    towarzystwie osoby bliskiej, a takie zeznania maja stsunkowo slaba moc
    dowodowa. Mozesz sprobowac zazadac do producencie pokrcia kosztow leczenia
    przedstawiajac rachunek. Mozliwe ze nie chcac robic szumu moglby na to
    pojsc, ale osobiscie watpie, bo nawet jesli bylby sklonny w tym przypadku
    [wiedzac ze w procesie produkcyjnym moglo sie to zdarzyc] pokryc koszty
    to raczej tego nie zrobi w obawie ze zacznie zglaszac sie tlumek
    "poszkodowanych" [nie watpie ze w Twoim przypadku to szczera prawda].
    A w sadzie na 99% nie wykazesz odpowiedzilanosci producenta ze wzgledu na
    trudnosci dowodowe.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 5. Data: 2004-03-20 20:38:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@w...uw.edu.pl> napisał w wiadomości

    Zaryzykował bym twierdzenie, że nie masz racji. Zakładam, że reszta
    ciastka jest. Jeśli nawet kamień dostał się w zęby, to do reszty ciasta
    przylepiły się mikroelementy. A to dowód na to, że tam był kamień. Kamień
    w ciastku nie należy do rzeczy, które tam się normalnie znajduje i których
    istnienia konsument powinien się spodziewać, tak więc odpowiedzialność
    cywilna jak najbardziej wchodzi rachubę.

    Ja bym zresztą zaczął od Inspekcji Handlowej, bowiem nie spodziewam się,
    by ten kamień tam znalazł się znikąd i sprawa jest najpewniej skutkiem
    niewłaściwych warunków sanitarnych u producenta. Przy okazji IH zleci
    ekspertyzę i będzie jak znalazł do postepowania cywilnego.

  • 6. Data: 2004-03-21 07:23:47
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > znajduje i których istnienia konsument powinien się spodziewać, tak
    > więc odpowiedzialność cywilna jak najbardziej wchodzi rachubę.

    Zwroc uwage ze nie o to mi chodzi. Co do zasady niewatpliwie masz
    racje [tego nie kwestionowalem], ale problem tkwi w trudnosciach dowodowych
    i sensownosci dochodzenia tego na drodze sadowej. Wspominasz o ekspertyzie
    z badaniem mikrosladow - przeciez jej koszt wielokrotie przekroczy koszt
    leczenia [ukruszony zab to niewielki wydatek]. Gotowke na bieglego trzeba
    wylozyc szybko, a jesli druga strona nie bedzie chciala zalatwic sprawy
    ugodowo ostatecznego rozstrzygniecia moznaby sie spodziewac za pare lat.
    Juz nawet zmarnowany na to czas jest wiecej wart.

> [...]
    > skutkiem niewłaściwych warunków sanitarnych u producenta. Przy okazji
    > IH zleci ekspertyzę i będzie jak znalazł do postepowania cywilnego.

    A to inna sprawa i w sumie najskuteczniejszy, prosty sposob
    wyciagniecia jakichkolwiek konsekwencji z tego niemilego zdarzenia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 7. Data: 2004-03-21 10:12:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A to inna sprawa i w sumie najskuteczniejszy, prosty sposob
    > wyciagniecia jakichkolwiek konsekwencji z tego niemilego zdarzenia.

    I darmowy sposób uzyskania ekspertyzy dla sądu cywilnego.

  • 8. Data: 2004-03-21 20:19:10
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "poilkj" <l...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > To trzeba było uważać co się je.

    A w przypadku twoich rodzicieli błyskotliwy komentatorze nalezaloby
    powiedziec "trzeba bylo kupowac lepsze prezerwatywy".

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 9. Data: 2004-03-25 20:02:44
    Od: artur <a...@e...one.pl>

    W artykule <c3klbs$e1a$5@news.onet.pl> Robert Tomasik napisał(a):

    > I darmowy sposób uzyskania ekspertyzy dla sądu cywilnego.

    Ja bym poskarzył sie sanepidowi kasy nie odzyskasz ale satysfakcje
    bedziesz mial.panie z sanepidu oczywiscie w łapkie dostaną i wszyscy
    prócz cukiernika będą szczęsliwi ... :-(

    ps.
    "Co mnie tu trzyma, co mnie tu trzyma tylko... wodka i klimat."

    Pozdrawiam
    Artur

  • 10. Data: 2004-03-25 20:13:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "artur" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości
    et.pl...

    > Ja bym poskarzył sie sanepidowi kasy nie odzyskasz ale satysfakcje
    > bedziesz mial.panie z sanepidu oczywiscie w łapkie dostaną i wszyscy
    > prócz cukiernika będą szczęsliwi ... :-(

    Wiesz, zarzucanie korupcji, to dość ryzykowne, jeśli nawet nie wiesz kto
    pójdzie na tę kontrolę.