  • 1. Data: 2004-03-20 14:16:27
    Temat: status przedsiebiorcow prosze o pomoc !!!
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    witam serdecznie mam taki problem, podam Panstwu podmioty ktore moga
    prowadzic dzialalnosc gospodarcza i prosze je o przyporzadkowanie do
    odpoweniej grupy a mnianowicie:

    1) OSOBY PRAWNE
    2) ULOMNE OSOBY PRAWNE
    3) JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIE MAJACE OSOBOWSCI PRAWNEJ

    1) spółki prawa handlowego (sp kapitalowe i sp. osobowe)
    2) stowarzysznie, spoldzielnie, fundacje
    3) przedsiebiorstwa panstwowe
    4) organizacje spoleczno-zawodowe,
    5) jednostki badawczo rozwojowe
    6) banki
    7) spółka cywilna
    8) towarzystwa wzajemne ubezpieczen spolecznych

    porsze o pomoc
    pozdrawiam serdecznie
    P.

  • 2. Data: 2004-03-22 15:13:00
    Temat: Re: status przedsiebiorcow prosze o pomoc !!!
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6) banki
    > 7) spółka cywilna
    > 8) towarzystwa wzajemne ubezpieczen spolecznych

    Milutka, to podstawy prawa:-) rozwiazanie zagadki jest proste:

    OSOBY PRAWNE
    spółki prawa handlowego (sp kapitalowe i sp. osobowe) - ale nie wszystkie
    stowarzyszenia, spoldzielnie, fundacje
    przedsiebiorstwa panstwowe
    organizacje spoleczno-zawodowe,
    jednostki badawczo rozwojowe
    banki
    towarzystwa wzajemne ubezpieczen spolecznych

    warunek jest jeden - musza byc wpisane do wlasciwego rejestru (art. 37 kc)
    katalog jest niepelny, osoba prawna jest tez z ustawy. Skarb Panstwa (art.
    33 kc)

    ULOMNE OSOBY PRAWNE
    spólka jawna
    spólka komandytowa

    JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIE MAJACE OSOBOWSCI PRAWNEJ
    spółka cywilna

    oraz inne wyodrebnione jednostki organizacyjne osob prawnych, ktore
    samodzielnie nie maja osobowosci prawnej

    Mam nadzieje, ze nic nie pokrecilem:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek