  • 1. Data: 2005-06-22 08:57:53
    Temat: Ujawnienie danych osobowych ?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Na osiedlu w którym mieszkam rozliczenia za wodę i czynsz są roznoszone
    przez sprzątaczkę. Są to wydruki zawierające imię, nazwisko, adres,
    kwotę do uregulowania oraz różne inne informacje. Rozliczenia są
    rozdawane w postaci wydruków, nie są chowane w żadnych kopertach, nawet
    nie są złożone na pół.Przy otrzymaniu rozliczenia trzeba podpisać
    pokwitowanie.
    Często zdarza się, że sprzątaczka zostawia rozliczenie u mojej sąsiadki
    (największej plotkary osiedlowej, z którą w dodatku razem sobie
    popijają, często w godzinach pracy ale to już zupełnie inna bajka).
    Czy taki sposób dostarczania rozliczeń nie łamie ustawy o ochronie
    danych osobowych? Przecież sprzątaczka ujawnia moje dane innym sąsiadom.
    Kto łamie prawo - sprzątaczka? administracja?
    Czy osoba roznosząca takie rozliczenia (nie zamknięte w kopertach)
    powinna mieć jakieś przeszkolenie dotyczące danych osobowych?
    Czy takie doręczenie np. wezwania do zapłaty zostawione u sąsiadki (nie
    mam pewności czy potem daje mi wszystkie pisma) jest skuteczne, skoro
    kwituje je osoba nie będąca adresatem?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 2. Data: 2005-06-22 12:20:34
    Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Schwester wrote:
    > Witam!

    zadzwoń do administracji i powiedz, żeby dokumenty były przekazywane
    tylko tobie i to zamknięte.

  • 3. Data: 2005-06-22 12:46:18
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy taki sposób dostarczania rozliczeń nie łamie ustawy o ochronie
    > danych osobowych? Przecież sprzątaczka ujawnia moje dane innym sąsiadom.

    nie łamie
    bo twoje imię, nazwisko i adres sąsiadka zna o ile ma IQ powyżej 52,
    kwota ile i kiedy masz do zapłacenia z wodę nie są danymi osobowymi ponieważ
    cieżko jest po nich ciebie zidentyfikować

    > Czy takie doręczenie np. wezwania do zapłaty zostawione u sąsiadki (nie
    > mam pewności czy potem daje mi wszystkie pisma) jest skuteczne, skoro
    > kwituje je osoba nie będąca adresatem?

    nie jest

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2005-06-22 17:33:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości

    Niestety musze Cię zasmucić. poza sprzątaczką z Twoimi danymi osobowymi
    zapoznaje się jeszcze cały szereg innych pracowników tej spółdzielni. I
    nie da się tego uniknąć. Przecież, jakby nawet Ci chcieli to listem
    poleconym wysłać, to muszą Twoje dane na kopercie umieścić. :-)

  • 5. Data: 2005-06-23 05:29:31
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nie da się tego uniknąć. Przecież, jakby nawet Ci chcieli to listem
    > poleconym wysłać, to muszą Twoje dane na kopercie umieścić. :-)

    Nie chodzi mi o pracowników spółdzielni tylko o sąsiadów.
    Ani na klatce a nie na domofonie nie ma nazwisk, blok jest nowy więc
    ludzie znają się głównie z widzenia a nie z nazwiska i mi to odpowiada.
    Poza tym nie mam ochoty na słuchanie komentarzy w stylu "Za wodę nie
    zapłacili ale auto sobie zmienili".

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-06-23 08:26:05
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 cze o godzinie 14:46, na pl.soc.prawo,
    t...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > kwota ile i kiedy masz do zapłacenia z wodę nie są danymi osobowymi ponieważ
    > cieżko jest po nich ciebie zidentyfikować

    Ale nazwisko, imię i kwota - w zestawieniu razem - pozwala chyba na
    identyfikację osoby - prawda?

    --
    Herbi
    23-06-2005 10:26:03

  • 7. Data: 2005-06-23 18:51:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    odpowiada.
    > Poza tym nie mam ochoty na słuchanie komentarzy w stylu "Za wodę nie

    Sprzątaczka ma obowiązek dostarczenia konkretnej kartki konkretnej
    osobie. Jeśli ujawni Twoje dane sąsiadowi, to popełni przestępstwo. Ale
    spółdzielnia tu nic do rzeczy nie ma.