  • 1. Data: 2005-07-09 12:13:56
    Temat: Ujadający pies
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    Witam!

    Mam następującą sprawę:
    Mieszkam na osiedlu pieciu bloków cztero- i trzykondygnacyjnych. Bezpośrednio do
    osiedla przylega posesja, na której znajduje się dom jednorodzinny. Całość
    otacza park z placem zabaw. Problem polega na tym, że właściciel niniejszej
    posesji ma na niej psa (nie znam się na rasach, ale to coś w rodzaju
    rottweilera), który bardzo często przez długi czas ujada na wszystkich, którzy
    pojawią się w pobliżu siatki. A ludzi przechodzi tędy bardzo wielu. Najgorsze
    jest to, że ten pies potrafi tak szczekać na okrągło z częstotliwością 2
    szczeknięcia na sekundę, a hałas się niesie, ponieważ odbija się od bloków i
    akurat akustycznie jest nie do zniesienia. Czasami muszę zamykać okno, bo nie
    mogę tego wytrzymać, chociaż rodziny z mieszkań znajdujących się po drugiej
    stronie budynku mają w tym względzie jeszcze gorzej. Właściciel psa absolutnie
    nic sobie nie robi z całej tej sprawy i najwidoczniej jest zadowolony ze swojego
    psa, ponieważ ... nie wiem dlaczego, być może po to właśnie go kupił, żeby szczekał.

    I tu moje pytanie:
    Na co zezwala prawo - mam na myśli środki, których mogą się podjąć mieszkańcy,
    którym przeszkadza ujadający pies. Czy właściciel psa łamie prawo? Ogólnie
    proszę o rady, co z tym zrobić, czy może wezwać straż miejską? Proszę o poważne
    uwagi.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-07-09 16:14:48
    Temat: Re: Ujadający pies
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I tu moje pytanie:
    > Na co zezwala prawo - mam na myśli środki, których mogą się podjąć
    mieszkańcy,
    > którym przeszkadza ujadający pies

    Trzeba wzywac policje, straż miejska, skarżyć się, itp.

    vertret

  • 3. Data: 2005-07-09 20:45:25
    Temat: Re: Ujadaj?cy pies
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    vertret wrote:

    > U?ytkownik "Krzysztof" <k...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > mieszka?cy,

    > Trzeba wzywac policje, stra? miejska, skar?yae si?, itp.
    i jak rozumie dokanają pomiaru "poziomu natężenia dzwięków emitowanych
    przez psa" ?

    Oczywiscie legalizowanym miernikiem?

    Dobrze sie czujesz?

    MZ

  • 4. Data: 2005-07-09 22:54:57
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    > Dobrze sie czujesz?

    Chyba nigdy nie miales "za sciana" psa, szczekajacego non stop 24h na dobe,
    albo non stop podczas nieobecnosci wlascicieli (bardziej realny scenariusz w
    bloku). To naprawde potrafi doprowadzac do szalu.

    Imho nalezy sie dogadac z wlascicielem psa, zeby zafundowal mu operacje
    strun glosowych. Pies bedzie szczekal normalnie, ale nizej, mniej donosnie.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-07-09 23:11:07
    Temat: Re: Ujadajacy pies
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Żyła wrote:

    > Oczywiscie legalizowanym miernikiem?
    >
    > Dobrze sie czujesz?

    Lepsze pytanie, to czy dobrze się czują kretyni, kupujący sobie wielkie,
    hałaśliwe bydlę, ewidentnie nie dostosowane do życia w mieście (a
    zwłaszcza w mieszkaniach) - np. cholernego owczarka podhalańskiego -
    którego nie potrafią wychować tak, żeby trzymał swoją cholerną mordę na
    kłódkę.

    Ta zaraza budzi skuteczniej niż spalinowe kosiarki do trawy!

    Dobrze rozumiem inicjatora wątku, bo mam właśnie taką hałaśliwą zarazę
    za ścianą :-(

    Skoro twierdzisz, że wariant z policją nie jest, hmm, realny, to co
    sugerujesz? Poza wpadnięciem w szał, jak bydlę znowu rozszczeka się o 6
    rano, i zaciukanie go widłami?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-07-10 10:02:00
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:dapli6$h5t$3@opal.futuro.pl:

    > Skoro twierdzisz, że wariant z policją nie jest, hmm, realny, to
    > co sugerujesz?
    Nie jest to wprawdzie rozwiązanie problemu pytacza, wskazówke jedynie
    na działania niekonwencjonalne.

    Sąsiedzi w blokowisku namiętnie w weekendowe wieczory czy to
    imprezowali, czy inne wychodne czynności uskuteczniali pozostawiając
    biedne bydlę zamkniete na malutkim balkonie. Psina z gorąca, głodu,
    pragnienia, tęsknoty czy co tam jeszcze mu dokuczało wyła i szczekała
    do ich powrotu późnym wieczorem.
    Litościwy, a mało wytrzyłamy (i rozsadny) sąsiad pewnego wieczora z
    narażeniem życia swojego i bestii, przenióśł psa wielkości mniejszego
    cielaka do siebie do domu, nakarmił, rozwiązał konflikt jaki nawiązał
    się z domową gadziną, poczkał na powrót właścicieli, odczekał chwilę,
    zaprowadzil psa na klatkę sąsiadów, wpuścił, i...
    _na razie_ od trzech tygodni ma spokój.

    Może eksperymenty z gwizdkami u-dźwiękowymi,
    może nocne spacery z kotem na smyczy, cokolwiek?

    Zalecałbym jednak TOZ + SM.
    Przy czym SM to Straż Miejska - bez skojarzeń niestosownych proszę.
    Ten tandem chyba tyko pomoże, trzeba tylko co bardziej nawiedzonego
    inspektora TOZ, od psów łańcuchowych.

    -
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-07-10 11:36:54
    Od: "grupy" <stacja@(...)mail.argos1.com.pl>

    Witam.

    A ja mam lepszy pomysł. Skoro sytuacja jest tak skomplikowana a wszelkie
    rozmowy z właścicielem psa nie mają sensu to trzeba po prostu wysłać do
    niego anonim o treści np:
    "Dzień Dobry
    Uprzejmie proszę o spowodowanie aby Pański pies nie zakłócał więcej ciszy
    (nocnej?), ponieważ z kilkoma znajomymi postanowiliśmy cholerę otruć. Ten
    list jest jak najbardziej poważny.

    P.S.
    Jak się piesek dziś czuje? Bo jeśli jest tylko osłabiony to widocznie coś z
    dawką nam nie wyszło."

    Jak nie pomoże to chociaż zabawy będzie trochę.
    Pozdrawiam :D

  • 8. Data: 2005-07-10 11:54:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    grupy napisał(a):

    > Jak nie pomoże to chociaż zabawy będzie trochę.

    A jak by było śmiesznie potem w sadzie w razie postępowania za groźby ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 9. Data: 2005-07-10 12:14:09
    Od: "grupy" <stacja@(...)mail.argos1.com.pl>

    > A jak by było śmiesznie potem w sadzie w razie postępowania za groźby ...

    Po pierwsze byłby to anonim dostarczony w "mądry" sposób;
    Po drugie i przede wszystkim byłaby to tylko podpucha.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2005-07-10 13:15:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zwłaszcza w mieszkaniach) - np. cholernego owczarka podhalańskiego -
    > którego nie potrafią wychować tak, żeby trzymał swoją cholerną mordę na

    a ciekawe czym kieruja sie osoby nabywajace kociaki, ktore jakby nie patrzec
    maja mniej
    wspolnych cech(Bardziej instyntkownie 'dzialaja') z ludzmi niz psiaki
    piszacy na grupach regionalnych jak to
    oni wielbia swoje kociaki a psy nazywaja halasliwa zaraze, oraz bardzo
    czesto oswiadczaja jak chetnie by
    odstrzelili takiemu "leb". BA! chwalac sie ze sie z kilkoma juz rozprawilo.
    Panie andrzej idz sie Pan leczyc

    p.