  • 1. Data: 2005-07-09 09:04:18
    Temat: Zwolnienie lekarskie - kontrola zus
    Od: "wwe" <...@...aa>

    chciałbym zapytac, czy mając złamaną rękę muszę przebywać w domu?
    przecież to bez sensu.
    jakie przepisy regulują co wolno a czego nie na zwolnieniu lekarskim?
    jest może jakiś wykaz dolegliwości, które zobowiazują do przebywania w domu?
    I jeszcze: czy regulują też miejsce odpowiednie do przebywania?
    tzn miejsce zameldowania? czy np wolno chorować w mieszkaniu rodziców?

  • 2. Data: 2005-07-09 10:23:07
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie - kontrola zus
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dao3vv$7us$1@atlantis.news.tpi.pl wwe <...@...aa> pisze:

    > chciałbym zapytac, czy mając złamaną rękę muszę przebywać w domu?
    > przecież to bez sensu.
    Na zwolnieniu jest wskazanie czy chory musi leżeć czy też może chodzić.

    > I jeszcze: czy regulują też miejsce odpowiednie do przebywania?
    > tzn miejsce zameldowania? czy np wolno chorować w mieszkaniu rodziców?
    Oczywiście, że wolno. Przepisy i samo zwolnienie określają sposób jego
    wykorzystania, ale nie określają miejsca. Zapis, którego sie obawiasz jest w
    zasadzie nierealizowalny w praktyce (chyba, że ktoś się sam podłoży).

    PS. Czy Ty się pytasz o kontrolę wykorzystania zwolnienia przez ZUS czy
    przez pracodawcę?

    Jotte

  • 3. Data: 2005-07-09 10:48:39
    Od: "wwe" <...@...aa>

    > PS. Czy Ty się pytasz o kontrolę wykorzystania zwolnienia przez ZUS czy
    > przez pracodawcę?

    właściwie to pracodawcę.
    Chodzi mi o sytuację czy ktos (pracodawca poprzez jakiś donos do inspekcji
    pracy lub zus)
    może stwierdzić że źle wykorzystuję zwolnienie lub że mi się ono nie należy,
    i na ile to jest obecnie prawdopodobne.
    Czy jakaś instytucja może unieważnić mi zwolnienie i jakie tego mogą być
    konsekwencje?
    I jak się zabezpieczyć przed tym.
    Dziękuję za odp na poprzednie

  • 4. Data: 2005-07-09 11:02:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:daoa3k$4b6$1@atlantis.news.tpi.pl wwe <...@...aa> pisze:

> [...]
    > należy, i na ile to jest obecnie prawdopodobne.
    > Czy jakaś instytucja może unieważnić mi zwolnienie i jakie tego mogą być

    http://42.pl/url/dhh
    http://www.frackowiak.com.pl/pl/ubezpieczenia4.php
    http://42.pl/url/dhi
    no i DzU. 1999 poz. 743

    > I jak się zabezpieczyć przed tym.
    Jak poczytasz wyżej wskazane teksty to wszystko będzie jasne.

    Jotte

  • 5. Data: 2005-07-09 11:06:15
    Od: "wwe" <...@...aa>

    > Na zwolnieniu jest wskazanie czy chory musi leżeć czy też może chodzić.

    przeglądam kserówki i jest tu tylko:
    "niezdolność do pracy od" i "do"
    Czy są różne typy druków?

  • 6. Data: 2005-07-09 11:53:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:daob4h$8fg$1@atlantis.news.tpi.pl wwe <...@...aa> pisze:

    > przeglądam kserówki i jest tu tylko:
    > "niezdolność do pracy od" i "do"
    > Czy są różne typy druków?
    Jeśli dobrze pamiętam, na formularzu ZUS ZLA (dawniej: L4) jest to
    zaznaczone kodem. Kod nr 1 oznacza, że chory musi leżeć.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-07-09 12:04:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "wwe" <...@...aa> napisał:

> [...]
    Nie ma 'musi', jest 'powinien' ;-)

    >przeglądam kserówki i jest tu tylko: "niezdolność do pracy od" i "do"
    Sprawdź jeden wiersz poniżej - poz. 12 wskazania lekarskie (1-to chory
    powinien leżeć, 2-może chodzić)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-07-09 13:07:14
    Od: "wwe" <...@...aa>

    dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-07-09 16:16:09
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    użytkownik *wwe* napisał(a):

    > Czy jakaś instytucja może unieważnić mi zwolnienie i jakie tego mogą
    > być konsekwencje?

    Nie sądzę. Ale gdyby kiedyś miało tak się stać, to poproś również o
    unieważnienie choroby :D Kiedyś w dyskusji z przełozinym na temat
    zwolnień lekarskich, przełożony stwierdził, że zwolnienie jest tylko
    propozycją lekarza, na którą przełożony wyraża zgodę lub nie. Kolega
    skwitował to: "a śmierć jest propozycją natury..."
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 10. Data: 2005-07-09 16:33:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:daot89$1g4a$1@news.mm.pl Big Jack
    <m...@h...fdfyez.aw> pisze:

    > Nie sądzę.
    To najpierw poczytaj, a potem dopiero sądź.

    > Kiedyś w dyskusji z przełozinym na temat
    > zwolnień lekarskich, przełożony stwierdził, że zwolnienie jest tylko
    > propozycją lekarza, na którą przełożony wyraża zgodę lub nie.
    Nie znam przepisu zabraniającego idiocie być "przełożonym".
    Podejrzewam, że niestety ten bardzo potrzebny przepis jeszcze nie istnieje.
    ;)

    > Kolega
    > skwitował to: "a śmierć jest propozycją natury..."
    Może obawiał się wprost powiedzieć prawdę?

    Jotte