    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uciążliwa nauczucielka - jak z nia wygrać?
    Date: Thu, 30 Mar 2006 02:44:20 +0200

    Dnia 29 Mar 2006 15:50:58 -0800, anonimous16 napisał(a):

    > I teraz moje pytania (mam nadzieje, że ktoś sie zna i pomoże;)):
    > 1. Na jakiej podstawie policja określa hałas (czy są jakieś
    > przepisy to regulujące)?

    Policja określa czy jest zakłócany spokój czy nie. Na podstawie oceny
    własnej :)

    > 2.Czy Policja może przyjechać o godzinie 17:00 w sprawie hałasu -
    > muzyki?

    Jak najbardziej.

    > 3.Czy są jakieś zapisy w polskim prawie na temat hałasu pomiędzy
    > godzinami 06:00 a 22:00 oraz 22-06:00.

    Takie zapisy są w statucie/regulaminie spółdzielni/wspólnoty mieszkaniowej.
    Prawo nie wyznacza konkretnych godzin. Jest natomiast taki artykuł w
    kodeksie wykroczeń:

    Art. 51. § 1. (56) Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem
    zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje
    zgorszenie w miejscu publicznym,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    (...)

    Pod ten artykuł podpadać może właściwie wszystko, co robicie w mieszkaniu.
    Zależy od fantazji zgłaszającego...

    > 4.Czy są ograniczenia hałasu - muzyki za dnia tj. od 6:00 do 22:00
    > ?

    Ma być na tyle głośno, żeby wam przyjemnie się słuchało i jednocześnie na
    tyle cicho, żeby nikomu innemu to nie przeszkadzało :)

    > 4.Jak poradzić sobie z panią nauczycielką? - po dobroci nie da już
    > rady - próbowaliśmy.

    Najpierw porozmawiałbym z właścicielem mieszkania i przedstawił mu swoją
    sytuację. Może on upomni tą kobietę.
    Jeśli nie, to pozostaje rozmowa z dzielnicowym. Ta kobieta nie może czuć
    się bezkarna, tymbardziej, że:

    Art. 66. § 1. (81) Kto ze złośliwości lub swawoli, chcąc wywołać
    niepotrzebną czynność fałszywym alarmem, informacją lub innym sposobem,
    wprowadza w błąd instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony
    bezpieczeństwa, porządku publicznego lub zdrowia,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1.500 złotych.
    § 2. Jeżeli wykroczenie spowodowało niepotrzebną czynność, można orzec
    nawiązkę do wysokości 1.000 złotych.

    Podejrzewam, że gdyby przyszło jej zapłacić za nieuzasadnione wzywanie
    policji, to zaraz by się opamiętała... Niestety, szkoda że tego się u nas w
    kraju nie praktykuje.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl