  • 1. Data: 2013-01-07 02:55:26
    Temat: Ubezpieczenie a wypadek
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam dwa teoretyczne pytania:

    - czy za leczenie osób po wypadkach samochodowych płaci NFZ, czy na
    zasadzie regresu finalnie płacą firmy ubezpieczeniowe w których winni mają
    OC?

    - czy jeżeli mam wypadek a nie mam ubezpieczenia zdrowotnego to szpitalowi
    zapłaci winny wypadku ze swojej polisy OC?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 2. Data: 2013-01-07 09:12:19
    Temat: Re: Ubezpieczenie a wypadek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 Jan 2013 01:55:26 +0000, Budzik napisał(a):

    > - czy za leczenie osób po wypadkach samochodowych płaci NFZ, czy na
    > zasadzie regresu finalnie płacą firmy ubezpieczeniowe w których winni
    > mają OC?

    To jest nadal sprawa dyskusyjna. Niektóre oddziały NFZ próbowały
    odzyskiwać od ubezpieczycieli. Raczej z kiepskim skutkiem.

    > - czy jeżeli mam wypadek a nie mam ubezpieczenia zdrowotnego to
    > szpitalowi zapłaci winny wypadku ze swojej polisy OC?

    Tak, zapłaci ubezpieczyciel. A raczej: po latach zwróci ci wydatki, które
    uzna za uzasadnione.

  • 3. Data: 2013-01-07 09:19:01
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 02:55, Budzik pisze:
    > Mam dwa teoretyczne pytania:
    >
    > - czy za leczenie osób po wypadkach samochodowych płaci NFZ, czy na
    > zasadzie regresu finalnie płacą firmy ubezpieczeniowe w których winni mają
    > OC?

    NFZ a potem może sobie ściąga koszty od ubezpieczyciela.

    > - czy jeżeli mam wypadek a nie mam ubezpieczenia zdrowotnego to szpitalowi
    > zapłaci winny wypadku ze swojej polisy OC?

    Zapłacisz z własnej kieszeni a potem musisz odzyskać pieniądze od
    ubezpieczyciela sprawcy. W zależności od firmy różnie może to trwać. Ja
    miałem wypadek i sprawca był ubezpieczony w Axa. Na lekarzy wybuliłem
    coś koło 5000zł pieniądze odzyskałem z OC przez prawnika w ciągu 7 miesięcy.

  • 4. Data: 2013-01-07 09:22:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-07 09:19, PesTYcyD pisze:

> [...]
    > miałem wypadek i sprawca był ubezpieczony w Axa. Na lekarzy wybuliłem
    > coś koło 5000zł pieniądze odzyskałem z OC przez prawnika w ciągu 7

    Jeśli nie jest to warunkiem otrzymania pomocy lekarskiej, to nie warto
    płacić z własnej kieszeni (np. roszczenie za udzieloną pomoc po wypadku
    w publicznym szpitalu). Roszczenia przekazywać ubezpieczycielowi, a jak
    Cię pozwą, to przypozwać go i niech się w sądzie broni.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-01-07 09:38:01
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2013-01-07 09:22, Liwiusz pisze:
> [...]
    > w publicznym szpitalu). Roszczenia przekazywać ubezpieczycielowi, a jak
    > Cię pozwą, to przypozwać go i niech się w sądzie broni.

    W moim przypadku to już nie były koszty szpitala tylko lekarzy
    neurologów, ortopedy i rezonansu, rehabilitacji itp... Takie rzeczy
    można załatwić tylko prywatnie w rozsądnym czasie.

  • 6. Data: 2013-01-07 09:57:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-07 09:38, PesTYcyD pisze:

    > W moim przypadku to już nie były koszty szpitala tylko lekarzy
    > neurologów, ortopedy i rezonansu, rehabilitacji itp... Takie rzeczy
    > można załatwić tylko prywatnie w rozsądnym czasie.

    Zatem, niestety, trzeba wyłożyć z własnej kieszeni, a potem użerać się z
    ubezpieczycielem.

    --
    Liwiusz