    Subject: Re: Ubezpieczenie OC
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 7 Jun 2017 00:04:02 +0200

    W dniu 06-06-17 o 18:18, PlaMa pisze:
    > Cześć, czy moglibyście pomóc mi rozwiązać pewien dylemat.
    >
    > Jan Kowalski pożyczył swojemu znajomemu Tomaszowi Nowakowi swój samochód
    > marki Opel Astra. Samochód ten miał wykupione ubezpieczenie OC przez
    > Kowalskiego oraz aktualny przegląd. Nie miał wykupionego ubezpieczenia
    > AC. Nowak, który normalnie jeździ swoim samochodem Renault Laguną,
    > posiada uprawnienia do kierowania pojazdami kat. B oraz w momencie
    > korzystania z Astry Kowalskiego był trzeźwy. Nowak ruszając Astrą
    > Kowalskiego, nieprzyzwyczajony do samochodu, zrobił to zbyt gwałtownie i
> [...]

    Odpowiedzialność cywilną za szkody na samochodzie Wiśniewskiego zostanie
    pokryta z polisy Jana KOWALSKIEGO, bowiem on jest właścicielem pojazdu.
    NOWAK musi pokryć straty KOWALSKIEGO na jego samochodzie (bez AC
    ubezpieczenie tego nie zrobi, a gdyby nawet zrobiło, to by zwrotnie tego
    dochodzili). SParwdzić, czy NOWAK nie ma polisy ubezpieczenia od
    odpowiedzialności cywilnej w życiu codziennym, bo może z tego by sied
    ało pokryć. Natomiast codo zwyżki składki, to moim zdaniem też NOWAK to
    na zasadzie odpowiedzialności za szkodę powinien pokryć.