    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC
    Date: Tue, 6 Jun 2017 20:00:46 +0000 (UTC)

    Użytkownik PlaMa b...@w...pl ...

> [...]
    > Wiśniewskiego, sąsiada Kowalskiego. Wiśniewskiego nie było w samochodzie
    > podczas zdarzenia, tak samo z Kowalskim. Golf ma uszkodzoną tylną lampę,
    > zderzak oraz błotnik. Astra ma uszkodzony reflektor, zderzak oraz
    > błotnik. Nikomu nic się nie stało. Wezwano właściciela Golfa, Nowak
    > wypełnił druk oświadczenia sprawcy kolizji, na miejsce nie była wzywana
    > policja.
    >
    > Moje pytania:
    >
    > A: Wiśniewskiemu należy się odszkodowanie za szkody na jego własności.
    > Czy ubezpieczenie to będzie wypłacone z polisy Kowalskiego wystawionej

    Jasne

    > B: Kto będzie miał zwyżki na polisie? Kowalski, jako osoba której
    > ubezpieczenie musiało pokryć szkody, czy Nowak jako sprawca?

    U nas to tak dziwnie jest ze napewniej własciciel polisy.
    Ale moze przy okazji sprawca tez? Raczej oficjalnie sie tego nei dowiesz.

    > C: Analogiczne pytanie o historię bezszkodowej jazdy (np pytanie przy
    > kupnie polisy lub rekordy w bazach UFG). Będzie naliczone na "koszt"
    > Kowalskiego czy Nowaka?

    Własciciela polisy.

    > Na koniec petarda:
    >
    > D: Czy Kowalski, jako osoba nie będąca sprawcą wypadku i w dodatku
    > poszkodowaną (uszkodzona własność - czyli Opel Astra), może domagać się
    > naprawienia tej szkody (czyli Opla Astry) z ubezpieczenia OC pojazdu,
    > którym sprawca dokonał tej szkody (czyli Oplem Astrą)?

    hahahaha
    nie.
    Moze sie domagać naprawy od sprawcy...
    Pytanie jak sie umowili...?
    IMO przy takich małych szkodach i przy obecnych cenach polis to najlepiej i
    najuczciwiej byłoby jakby sprawca zapłacił za naprawe obu aut bez mieszania
    w to ubezpieczalni.
    Bo ja jak pozyczam auto to od razu mowie ze w takiej sytuacji 1000 to jest
    minimum straty na znizkach i bede takiej kwoty oczekiwał w razie kolizji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."