  • 1. Data: 2005-03-17 19:02:24
    Temat: Ubezpieczenie
    Od: "Teresa" <e...@w...pl>

    Witam,
    Mam dzialanosc gospodarcza wiec podlegam ubezpieczeniu. Urzednik ZUS
    poinformowal mnie, ze na okres 30 dni mozna sie wyrejestrowac z
    ubezpieczenia i nie placic skladek. Wydal mi tez stosowny druk. Po miesiacu
    zas na wydanym przez urzednika druku wznawialam ubezpieczenie. Niestety
    sytuacja jest taka na rynku, ze sa miesiace w ktorych sie nie zarabia bo nie
    ma zamowien (okres zimy, lato). W tym wiec czasie na miesiac
    wyrejestrowywalam sie. To samo robilo wielu samozatrudnionych. Teraz
    otrzymalm decyzje o zaplaceniu zaleglych skladek i odsetek od 2002 bo, jak
    jak informuje inny urzednik tego samego ZUS-u nie mialam prawa nie placic
    nawet jesli firma byla zamknieta bo prowadzenie dzialanosci liczy sie od
    zgloszenia jej w US do wyrejestrowania w US. Chce zlozyc odwolanie ale
    slyszalm, ze jest z gory skazane na niepowodzenie. Chce jednak sprobowac
    poniewaz uwazam, ze nie ja powinnam placic za brak kompetencji urzednika.
    Mam pytanie jak powinnam uzasadnic odwolanie aby miec szanse na wygranie
    sprawy ? Dziekuje.
    Teresa

  • 2. Data: 2005-03-17 20:28:43
    Temat: Re: Ubezpieczenie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Teresa" <e...@w...pl> napisał:

    >uwazam, ze nie ja powinnam placic za brak kompetencji urzednika.
    A kto podpisał się na druku z wnioskiem o wyrejestrowanie z powodu
    zakonczenia (a nie zawieszenie -dla ZUS takie pojecie nie istnieje)
    działalności ? Przeciez nie urzednik !
    Niestety składając deklaracje, oświadczenie trzeba wiedzieć co się
    podpisuje, co sie oświadcza. Nie rokuję powodzenia w odwoływaniu.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-03-17 20:41:06
    Od: "Teresa" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Niestety składając deklaracje, oświadczenie trzeba wiedzieć co się
    > podpisuje, co sie oświadcza. Nie rokuję powodzenia w odwoływaniu.

    W takim razie czy mam jakies szanse zaplacic te zaleglosci bez odsetek?
    Teresa

  • 4. Data: 2005-03-18 06:30:39
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 20:02:24 +0100, Teresa napisał(a):

> [...]
    > Mam pytanie jak powinnam uzasadnic odwolanie aby miec szanse na wygranie

    czytać archiwum grupy

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-03-18 06:42:44
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Mar 2005 21:41:06 +0100, Teresa napisał(a):

    > Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie czy mam jakies szanse zaplacic te zaleglosci bez odsetek?
    > Teresa

    Jeszcze raz : CZYTAĆ ARCHIWUM GRUPY

    Parę postów niżej jest wątek opisujący stanowisko ZUS w tej sprawie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-03-18 13:00:48
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Mieczysław <m...@o...pl> napisał:

    >Jeszcze raz : CZYTAĆ ARCHIWUM GRUPY
    NIE cytuj całych listów ! Tnij zbędny tekst !
    Nie wysylaj wielokrotnie tego samego tekstu (netykieta)

    Artur Golański