  • 1. Data: 2004-05-12 07:37:15
    Temat: Ubezp. na życie - odmowa wypłaty
    Od: "Grzegorz Iwaniuk" <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie: W Ogolnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) jest taki zapis
    wylaczajacy odpowiedzialnosc ubezpieczyciela:

    ... odpowiedzialnosc ubezpieczyciela jest wylaczona gdy zajscie zdarzenia
    objetego ubezpieczeniem nastapilo w zwiazku z: ... nastepstwami i
    konsekwencjami chorob stwierdzonych przez lekarza przed dniem rozpoczecia
    odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub wypadkow zaistnialych przed tym
    dniem. ...

    Czy jezeli nie ma 100% pewnosci, ze faktycznie smierc zaistniala z przyczyn
    powstalych (stwierdzonych) przed zawarciem umowy (mam takie oswiadczenie
    lekarza), to czy zaklad ub. ma prawo odmowic wyplaty swiadcznia?
    I kto ma to udowadniac: ja, że tak nie bylo, czy ubezpieczyciel, że jednak tak?

    Poza tym w OWU jest napisane, ze w przypadku odmowy wyplaty, zaklad ubzp. ma
    obowiazek o tym poinformowac, m.in. wskazujac na podstawe prawna. Czy punkt z
    OWU jet taka podstawa?

    Pozdrawiam
    Grzegorz Iwaniuk

  • 2. Data: 2004-05-12 11:28:13
    Temat: Re: Ubezp. na życie - odmowa wypłaty
    Od: "seb" <s...@u...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Iwaniuk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ma
    > obowiazek o tym poinformowac, m.in. wskazujac na podstawe prawna. Czy

    To zakład ubezpieczeń ma udowodnić - art. 6 kc - wykazać jasno, że tak
    własnie było.
    Postanowienie OWU jest podstawą prawną.

    seb