  • 1. Data: 2004-05-12 05:29:44
    Temat: Obstrukcja stw. nabycia spadku
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    Czy w przypadku testamentu notarialnego (sporządzonego kilka lat przed
    śmiercią spadkodawcy) istnieje możliwość celowego opóźniania zakończenia
    postępowania o stwierdzenie nabycia spadku przez osobę pominiętą w
    testamencie (przez spadkobiercę ustawowego) np. przez nie stawianie się na
    wezwania sądu ?

    --
    Don't Mess With My Toot Toot >> www.gasnice.com/ccr.mp3 (3 MB)

  • 2. Data: 2004-05-13 11:48:37
    Temat: Re: Obstrukcja stw. nabycia spadku
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Nahuelito" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postępowania o stwierdzenie nabycia spadku przez osobę pominiętą w
    > testamencie (przez spadkobiercę ustawowego) np. przez nie stawianie się na

    Właśnie dowiedziałem się, że spadkobierca ustawowy - pominięty w testamencie
    napisał do sądu, że nie nie zgadza się z wnioskiem o stwierdzenie nabycia
    spadku.
    Moim zdaniem, jego zgoda nie ma wpływu na orzeczenie sądu. Testament jest
    ważny.
    Co myślą szanowni grupowicze?

  • 3. Data: 2004-05-13 17:48:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Nahuelito wrote:
    > Moim zdaniem, jego zgoda nie ma wpływu na orzeczenie sądu. Testament jest
    > ważny.
    > Co myślą szanowni grupowicze?

    że będzie chciał wykazać, że testament jest nieważny

    KG

  • 4. Data: 2004-05-13 19:23:01
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    > że będzie chciał wykazać, że testament jest nieważny

    Nie ma podstaw, testament notarialny (sporządzony kilka lat przed śmiercią
    spadkodawcy) za radą notariusza. Musiałby więc podważyć wiarygodność
    notariusza.

  • 5. Data: 2004-05-13 19:30:52
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Nahuelito wrote:
    > Nie ma podstaw, testament notarialny (sporządzony kilka lat przed śmiercią
    > spadkodawcy) za radą notariusza. Musiałby więc podważyć wiarygodność
    > notariusza.

    Niekoniecznie, obecność notariusza z pewnością potwierdza że testament
    sporządziła określona osoba, ale już niekoniecznie to w jakim stanie była.

    KG

  • 6. Data: 2004-05-13 19:45:09
    Od: "Nahuelito" <p...@t...pl>

    > Niekoniecznie, obecność notariusza z pewnością potwierdza że testament
    > sporządziła określona osoba, ale już niekoniecznie to w jakim stanie była.

    Notariusz był w domu spadkodawcy, widział że nie może on chodzić ale
    jednocześnie był w pełni władz umysłowych.
    Spadkodawca rozmawiał też wtedy z notariuszem w obecności swojej, żyjącej
    obecnie żony.