  • 1. Data: 2004-08-05 13:15:19
    Temat: UE i przewoz papierosow przez granice
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Witam grupowiczow

    Mam nastpeujace pytanie: jade na wakacje do znajomego do francji i
    chcialbym przewiezc przez granice papierosy.

    Znalazlem na stornie euroinfo informacje o limicie 800 sztuk papierosow
    na osobe (czyli 4 kartony po 10 paczek). Jednak pisze ze jest to granica
    tzw wlasnej uzywalnosci czy cos podobnego, a wg prawa mozna przeweizc
    nieograniczona ilosc wyrobow akcyzowych.

    Jak sie ma ten przepis w praktyce ?? Mozna przewiez wieksza ilosc ?? A
    przy jakiej celnicy daja spokoj ??

    Dziekuje za szybka odpowiedz
    Pozdrawiam
    AnTi

  • 2. Data: 2004-08-05 14:02:01
    Temat: Re: UE i przewoz papierosow przez granice
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *AnTi* [ a...@n...poczta.fm ] napisał(a):

    > Znalazlem na stornie euroinfo informacje o limicie 800 sztuk

    tak jest... 800 sztuk papierosow

    > papierosow na osobe (czyli 4 kartony po 10 paczek). Jednak pisze
    > ze jest to granica tzw wlasnej uzywalnosci czy cos podobnego, a
    > wg prawa mozna przeweizc nieograniczona ilosc wyrobow akcyzowych.

    wlasnej uzywalnosci bo jakbys chcial w jakiejs innej "uzywalnosci"
    musisz miec jaka firme czy cos i placic :P

    > Jak sie ma ten przepis w praktyce ?? Mozna przewiez wieksza ilosc

    w praktyce na granicy polsko-niemieckiej praktycznie wcale nie
    sprawdzaja :P przekraczalem granice dwa razy w czerwcu

    > ?? A przy jakiej celnicy daja spokoj ??

    mysle ze twoj tir z papierosami zostanie zatrzymany :P

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 3. Data: 2004-08-05 15:02:39
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    > mysle ze twoj tir z papierosami zostanie zatrzymany :P

    I pamiętać trzeba, że nie ma na granicach wewątrzunijnych celników.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 4. Data: 2004-08-05 15:04:47
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik VERTRET napisał:

    > I pamiętać trzeba, że nie ma na granicach wewątrzunijnych celników.

    Pierwszy raz przez granice UE wiec moglem sie pomylic ;-)

    Czyli 800sztuk papierosow na osobe i wszystko bedzie legalnie tak [w
    woli scislosci sie pytam]?? ;-)

    Pozdrawiam
    AnTi

  • 5. Data: 2004-08-05 16:23:26
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *AnTi* [ a...@n...poczta.fm ] napisał(a):

    > Pierwszy raz przez granice UE wiec moglem sie pomylic ;-)
    > Czyli 800sztuk papierosow na osobe i wszystko bedzie legalnie tak

    nie inaczej :)

  • 6. Data: 2004-08-05 16:26:57
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Sarpedon* [ f...@t...cy ] napisał(a):

    > nie inaczej :)

    oczywiscie granice powietrzene (na lotniskach) rzadza sie innymi
    prawami!

  • 7. Data: 2004-08-05 16:49:07
    Od: AnTi <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik Sarpedon napisał:

    > oczywiscie granice powietrzene (na lotniskach) rzadza sie innymi
    > prawami!

    bedzie "naziemnna" :D wiec wszystko pasuje
    dzieki i pozdrawiam

    AnTi

  • 8. Data: 2004-08-05 23:12:43
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik "AnTi" <a...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości

    > bedzie "naziemnna" :D wiec wszystko pasuje
    > dzieki i pozdrawiam
    >
    > AnTi

    oj uważaj
    kilka krajów unii ma inne limity na fajki
    mn. niemcy angole ktos tam jeszcze
    limit to 200 papierosów.
    polecam zadzwonić do konsulatu danego kraju po info.
    teraz to co tydzień jakiś news prawny.
    kontroli na granicy nie ma to fakt
    ale za to jest lotna na autostradzie i nie należy to do przyjemności :((((
    kopią wtedy wszystko włącznie z kontrolą nr komórki radia samochodowego
    itp.nr sprzetów które akurat wieziesz. o aucie nie wspominam bo to oczywiste
    fajeczki paliwko też policzą skrupulatnie.
    oczywiście nie muszą cię złapać ale jest taka możliwość
    M.

  • 9. Data: 2004-08-06 05:29:06
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *tch* [ t...@w...pl ] napisał(a):

> [...]
    > mn. niemcy angole ktos tam jeszcze
    > limit to 200 papierosów.
    > polecam zadzwonić do konsulatu danego kraju po info.

    huh... czyli jestem nie na biezaco ? :/