  • 1. Data: 2004-08-20 02:55:11
    Temat: Tytuł dokumentu, a tresc
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    witam,
    jak i gdzie jest uwarunkowany prawnie tytuł dokumentu. Co jest
    w mysl prawa wazniejsze, czy tytuł dokumentu, tresc dokumentu
    czy całosc analogicznie. Chodzi mi o taka kwestie.

    Piszemy dokument o tytule: Rozwiazanie Umowy
    W tresci: Blebleble ...

    I teraz, jezeli tresc dokumentu nie wskazuje na rozwiazanie
    umowy ! - to strona, w mysl prawa (K.C) jak powinna
    zinterpretowac takie pismo. Czy w mysl prawa jest to dokument,
    mowiacy rzeczywiscie o rozwiazaniu umowy - czy w mysl Prawa
    w tresci postanowienia sa wazniejsze.

    ps. Kwestia dotyczy rzeczywiscie rozwiazania umowy, tyle tylko
    czy z konsekwencjami dla jednej ze stron czy bez konsekwencji.

    R,
    --

    Email: http://%77%77%77%2E%74%69%6E%79%2E%70%6C/rh9
    MyGG: 567.07.07

  • 2. Data: 2004-08-20 05:45:52
    Temat: Re: Tytuł dokumentu, a tresc
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > czy całosc analogicznie. Chodzi mi o taka kwestie.
    >
    > Piszemy dokument o tytule: Rozwiazanie Umowy

    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego
    wymagają ze względu na okoliczności, w których złożone zostało,
    zasady współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-20 07:57:06
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "567.07.07" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zinterpretowac takie pismo. Czy w mysl prawa jest to dokument,
    > mowiacy rzeczywiscie o rozwiazaniu umowy - czy w mysl Prawa

    Kc zawiera dwie reguły interpretacyjne dot. oświadczeń woli. Dają one
    stronom i sądowi dość duże pole swobody, zgodnie z którym oczywiste jest że
    nie tytuł pisma decyzduje o tym jakie oświadczenie strona chce w nim
    zawrzeć:
    Art. 56. Czynność prawna wywołuje nie tylko skutki w niej wyrażone, lecz
    również te, które wynikają z ustawy, z zasad współżycia społecznego i z
    ustalonych zwyczajów.
[...]
    Jednakże z posta, w którym piszesz że tytuł to "rozwiązanie umowy" a treść
    "blebleble" trudno jest ocenić jak owo oświadczenie można oceniać :)
    pzdr

  • 4. Data: 2004-08-20 12:44:11
    Od: "567.07.07" <n...@s...com>

    Wirde napisał(a):

    [...]

    Tak :) Jednakze uprzejmie dziekuje za wskazanie.
    Duzo mi pomogło !

    R,