  • 1. Data: 2004-08-20 01:12:45
    Temat: Programy do tworzenia aplikacji w wersji academic a programy komercyjne
    Od: "Lucke" <l...@k...chip.pl>

    Witam,
    na rynku pojawiły się programy do tworzenia aplikacji w wersjach
    akademickich (dla nauczycieli, studentów, uczelni, itp.), które różnią się
    od "normalnych" licencją w sensie takim że zawierają punkt stwierdzający, że
    nie można wykorzystywać aplikacji w nich stworzonych w celach komercyjnych.

    Wobec tego...
    1. Czy można zrobić w nich aplikację typu freeware (darmową) i będzie
    ona mogła być rozprowadzana legalnie?

    2. Jeśli 1 jest prawdziwe to czy można bibliotekę stworzoną w przypadku
    1 wykorzystać do stworzenia legalnej aplikacji??

    3. Jeśli 1 nie jest prawdziwe to czy nie implikuje to faktu, że nie
    można wykorzystać pomysłów na które się wpadło ucząc się na wersji
    akademickiej programu do tworzenia aplikacji w jego wersji komercyjnej?

    4. Jeśli 1 nie jest prawdziwe a korzystam z bibliotek udostępnianych w
    internecie przez różne firmy za darmo, nie wiedząc czy ich produkt jest
    stworzony w legalnym oprogramowaniu. Czy jeśli nie jest i użyję go w
    programie to mój program również jest nielegalny? Jak się ustrzec przed tym?

    Inne pytanie:
    1. Czy firma A nie posiadająca komercyjnej wersji programu do tworzenia
    aplikacji może skorzystać z takiej wersji należącej do firmy B?
    2. Czy firma B może wykonać usługę kompilacji kodów źródłowych firmy A?
    3. Czy firma A po tym zabiegu może legalnie rozprowadzać swoje
    oprogramowanie?
    4. Czy usługa wykonana przez firmę B dla firmy A może kosztować nic?

  • 2. Data: 2004-08-20 06:36:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lucke" <l...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > 3. Jeśli 1 nie jest prawdziwe to czy nie implikuje to faktu, że nie
    > można wykorzystać pomysłów na które się wpadło ucząc się na wersji
    > akademickiej programu do tworzenia aplikacji w jego wersji komercyjnej?

    w tym wypadku nie chodzi ci chyba o pomysly tylko o "twory" tych pomyslow,
    czyli fragmenty programu czy biblioteki stworzone pod wersja akademicka

  • 3. Data: 2004-08-20 08:16:49
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wobec tego...
    > 1. Czy można zrobić w nich aplikację typu freeware (darmową) i będzie
    > ona mogła być rozprowadzana legalnie?

    mozna, ale nie w tym sensie jak np gadu ze wyswietla reklamy, gdyz jest to
    zysk posredni
    (babka z Borlanda mowila)

    > 2. Jeśli 1 jest prawdziwe to czy można bibliotekę stworzoną w
    przypadku
    > 1 wykorzystać do stworzenia legalnej aplikacji??

    tzn legalne bedzie (jezeli o prawo chodzi) cokolwiek zrobisz, po nie
    ukradles programu,
    ale jezeli wykozrystasz komercyjnie aplikacje borland moze wytoczyc proces
    cyw.
    i bedziesz bulic.

    > 3. Jeśli 1 nie jest prawdziwe to czy nie implikuje to faktu, że nie
    > można wykorzystać pomysłów na które się wpadło ucząc się na wersji
    > akademickiej programu do tworzenia aplikacji w jego wersji komercyjnej?

    a co maja do tego pomysly, bez przesady. Nie mozesz czerpac zyskow z
    SKOMPILOWANYCH
    w tym srodowisku programow nic wiecej.

    > Inne pytanie:
    > 1. Czy firma A nie posiadająca komercyjnej wersji programu do
    tworzenia
    > aplikacji może skorzystać z takiej wersji należącej do firmy B?

    nie qmam

    > 2. Czy firma B może wykonać usługę kompilacji kodów źródłowych firmy
    A?

    jezeli posiada komercyjny produkt to jak najbardziej, najlepiej wtedy umowe
    spisac,
    zeby w razie kontroli BSA nie bylo klopotow.

    (Nowe wersje builderow juz maja pewne zabezpieczenie w licencjach.
    Tylko pierwszy uzytkownik mozd korzystac komercyjnie jak odsprzeda
    komus to nabywca traci prawo do wykorzystania komercyjnegi-
    zabezpieczaja sie tak dla kupowania tylko do skompilowania. )

    > 3. Czy firma A po tym zabiegu może legalnie rozprowadzać swoje
    > oprogramowanie?

    tak

    > 4. Czy usługa wykonana przez firmę B dla firmy A może kosztować nic?

    a czemu nie?

    Tak w ogole to zainteresuj sie np Dev_cpp (badz visual c++ toolkit 2003) +
    biblioteka GUI wxWindows + wxGlade (wizualnie tworzysz okienka)

    P.

    --
    '''''"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""""""

    odwiedź też forum poświęcone
    językowi C++ http://cpp.g5.pl

  • 4. Data: 2004-08-20 14:03:50
    Od: "Lucke" <l...@k...chip.pl>

    > 2. Jeśli 1 jest prawdziwe to czy można bibliotekę stworzoną w
    > przypadku 1 wykorzystać do stworzenia legalnej aplikacji??

    Chodziło mi głównie o to czy można wykorzystać biblioteki freeware dostępne
    w internecie, bo np. nie znam ich pochodzenia (jaką wersją były kompilowane
    itd.) w moich programach komercyjnych.

    Czy po prostu ponieważ KAŻDA część programu skompilowanego w wersjach
    akademickich NIE MOŻE być w jakikolwiek sposób wykorzystana w projektach
    KOMERCYJNYCH założyć, że tylko projekty internetowe które w sposób JAWNY
    mają napisane że można wykorzystywać je komercyjnie, do tego się nadają??

    W moim pytaniu chodziło mi o to, czy nie da się "nagiąć" przepisów na tyle,
    żeby wykorzystać legalne oprogramowanie do tworzenia w wersji tańszej
    (standard) korzystając z modułów stworzonych w wersji akademickiej (która
    często ma funkjonalność wersji enterprise) nie naruszając formalnie w żaden
    sposób prawa, mając obie wersje zakupione legalnie.

    Łukasz

  • 5. Data: 2004-08-20 15:19:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    dostępne
    > w internecie, bo np. nie znam ich pochodzenia (jaką wersją były

    jezeli byly zrobione w personal to nie. ALE W licencji biblioteki powinna
    byc informacja
    ktora mowi o tym ze program mozesz(biblioteke) uzywac bezplatnie ale nie do
    celow komercyjnyhc,
    Pan wrozka nie jest, jezeli takiego zapisu nie ma, jest tylko napisane ze
    freware to korzystac mozna.

    Jezeli nie ma notki ze nie mozna wykorzystac komercyjnie, a Pan wykorzysta
    klopoty moze miec osoba ktora
    tworzyla te biblioteke.

> [...]
    żaden
    > sposób prawa, mając obie wersje zakupione legalnie.

    jezeli autor zaponial wspomniec o tym w licencji to czemu nie ? :)
    Jego pech.

    > Łukasz

    P.

  • 6. Data: 2004-08-29 14:54:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004 03:12:45 +0200, "Lucke" <l...@k...chip.pl>
    wrote:

    > 4. Czy usługa wykonana przez firmę B dla firmy A może kosztować nic?
    Usluga moze kosztowac 0,01 zl :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl