  • 1. Data: 2004-08-20 00:57:31
    Temat: prawo do bazy danych
    Od: "Lucke" <l...@k...chip.pl>

    Witam,
    kilka lat temu stworzyłem z ojcem bazę danych, wklepując i organizując
    dane przez blisko rok.
    Podpisaliśmy umowę licencyjną na 16% wartości programu z firmą, która miała
    wykorzystać ją do programu komputerowego.
    Niestety, nigdy żadnego grosza nie obejrzeliśmy za tę bazę, po jakimś
    czasie, po wysłaniu pism do firmy, odpowiedzieli, że baza nie była zrobiona
    z założeniami, które były zawarte w umowie (nic na ten temat nie pisali po
    odebraniu jej i używaniu).
    W dodatku firma z którą była zawarta umowa została wykupiona przez inną
    firmę.
    W tej chwili z tego co się zorientowałem baza jest używana przez wiele firm
    w Polsce, być może trochę zmieniona i zaktualizowana, ale wciąż oparta o
    naszą (wprowadzone zostały nieprawidłowe specyficzne dane w celu
    identyfikacji bazy).

    Mam do Was pytanie - Jaki jest aktualnie (po latach) status prawny naszych
    praw majątkowych do bazy? Czy można żądać opłat licencyjnych od wszystkich
    firm używających naszej bazy? Czy od tej która już nie istnieje? Czy od tej
    która ją wykupiła? Czy od osób z którymi była podpisywana umowa?

    Z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2004-08-20 03:26:16
    Temat: Re: prawo do bazy danych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <41254c39$1@news.vogel.pl>, Lucke wrote:
> [...]
    > praw majątkowych do bazy? Czy można żądać opłat licencyjnych od wszystkich

    http://ks.sejm.gov.pl:8009/proc3/ustawy/3121_u.htm
    Art.10, - 15 lat, czyli nadal pewnie podlega ochronie.

    > firm używających naszej bazy? Czy od tej która już nie istnieje? Czy od tej
    > która ją wykupiła? Czy od osób z którymi była podpisywana umowa?

    Myślę, ze jesli jest jak opisujesz, czyli że jestescie w stanie udowodnić,
    że ta baza nalezy do Was to nie powinno być problemu ze skutecznym
    dochodzeniem swoich praw w sądzie. Skoro nic nie zapłacili to zapewne
    używają tego bezprawnie lub nie wywiazują sie z umowy (może dojść kwestia
    przedawnienia roszczeń). Mozecie wezwać firmę do zapłaty ale nie wiem jak
    ustalicie skalę ich praktyk (ile innych firm tego uzywa).

    MZ nie szukaj porad po grupach news tylko zwróć się bezpośrednio do
    jakiegoś prawnika. Sprawa wygląda na skomplikowaną, a nikt tu nie zna
    dokładnie tresci waszej umowy.

    --
    Marcin