  • 1. Data: 2007-10-13 09:23:51
    Temat: Tymczasowy meldunek
    Od: "meehow" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Moj znajomy, aby dostac z uczelni jakas zapomoge mieszkaniowa, musi miec umowe
    najmu i byc zameldowany na cale 2 semestry. Zwrocil sie do mnie o pomoc i
    spisanie "fikcyjnej" umowy oraz tymczasowe zameldowanie. Chcialbym mu pomoc,
    ale chce tez dmuchac na zimne i dowiedziec sie:
    1. Jak obecnie wyglada temat wymeldowania, tzn. czy jak go zamelduje tylko
    dlatego, zeby mogl dostarczyc kwit na uczelnie, to czy moge bez jego
    woli/wiedzy go wymeldowac w kazdej chwili?
    2. Czy znacie przypadki, zeby np. uczelnia przekazalywala umowy najmu do US
    (albo US zabieral je z uczelni)? Chodzi o to, zeby skarbowka nie przyczepila
    sie o podatek dochodowy za fikcyjne wynajecie mieszkania.
    3. Czy umowe najmu zawarta na czas okreslony mozna zerwac i czy obowiazuje
    okres wypowiedzenia?

    Bede wdzieczny za porady. Pozdrawiam,

    Michal

  • 2. Data: 2007-10-13 13:14:52
    Temat: Re: Tymczasowy meldunek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    meehow wrote:
> [...]
    > sie o podatek dochodowy za fikcyjne wynajecie mieszkania.
    > 3. Czy umowe najmu zawarta na czas okreslony mozna zerwac i czy obowiazuje

    wkopujesz sie w bagno szczegolnie od strony urzędu skarbowego.

  • 3. Data: 2007-10-13 16:54:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    meehow pisze:
> [...]
    > sie o podatek dochodowy za fikcyjne wynajecie mieszkania.
    > 3. Czy umowe najmu zawarta na czas okreslony mozna zerwac i czy obowiazuje

    Po pierwsze to co chcesz zrobic (czyli fikcyjne zameldowanie) to
    wykroczenie.
    Jesli nie bedzie mieszkal to nie masz prawa go meldowac.

    Pomijajac juz kwestie o ktorych pisze to:
    - meldunek nie daje prawa do lokalu, jest tylko i wylacznie
    potwierdzeniem zamieszkania w danym miejscu
    - mozna wymeldowac skoro nie mieszka, robi sie to w trybie
    administracyjnym, jesli lokator sam nie dopelni obowiazku
    - nie musisz podpisywac umowy najmu, mozesz podpisac umowe uzyczenia np
    jednego pokoju - nieodplatnie, gdzie nadal Ty bedziesz ponosic wszystkie
    koszta zwiazane z mieszkaniem - wtedy US przyczepic sie nie bedzie miec
    do czego.

    Od siebie dodam, ze w cos takiego bym sie nie ladowal, a po drugie cos
    dziwne, ze uczelnia wymaga jakiegos meldunku czy cos. Teraz ten Twoj
    znajomy gdzie mieszka? Pod mostem?
    A jesli chodzi tylko o to aby wyludzic pieniadze od uczelni, ktore de
    facto sie nie naleza, to juz calkowicie wspolczuje - bo to juz
    przestepstwo, a ty bedziesz mu pomagac.

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-13 16:55:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol pisze:

> [...]
    > jednego pokoju - nieodplatnie, gdzie nadal Ty bedziesz ponosic wszystkie
    > koszta zwiazane z mieszkaniem - wtedy US przyczepic sie nie bedzie miec

    Tylko ze pewnie za to nie dostanie zapomogi :)

    Jacek

  • 5. Data: 2007-10-13 19:04:20
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "meehow" < > napisał w wiadomości
> [...]
    > sie o podatek dochodowy za fikcyjne wynajecie mieszkania.
    > 3. Czy umowe najmu zawarta na czas okreslony mozna zerwac i czy obowiazuje

    Rozumiem ,że chcecie oszukać uczelnię i wyłudzić pieniądze ? Ciekawe czy ten
    zamiar popełnienia przestępstwa ktoś z czytających grupę zgłosi odp. organom

    Pozdro
    zenek

  • 6. Data: 2007-10-13 21:03:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Oct 2007, castrol wrote:

> [...]
    > koszta zwiazane z mieszkaniem - wtedy US przyczepic sie nie bedzie miec do

    Oj, Jacku, Ty to chyba ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    nie czytałeś, co? ;)
    Przy użyczeniu "czegokolwiek" podatek i tak się należy.
    A przy użyczeniu "nieruchomości w całości lub części" podatek należy
    się PODWÓJNIE, bo obie strony powinny wykazać do opodatkowania "wartość
    rynkową" :>
    Nie, nie żartuję.
    Korzystający na "zasadach ogólnych", tak jak każdy kto otrzymuje
    "bezpłatne świadczenie", zaś dający w użytkowanie - bo ustawodawca tak
    chciał i dodał przepis extra. Są wyjątki (w ustawie), ale nie widzę
    zastosowania ich w tym przypadku.

    > Od siebie dodam, ze w cos takiego bym sie nie ladowal

    Ototo.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-13 21:11:00
    Od: "meehow" <m...@g...pl>

    > Rozumiem ,że chcecie oszukać uczelnię i wyłudzić pieniądze ? Ciekawe czy ten
    > zamiar popełnienia przestępstwa ktoś z czytających grupę zgłosi odp. organom

    Mysle, ze o wyludzeniu nie ma mowy. Osoba zainteresowana jest uprawniona do
    swiadczenia ze strony uczelni, ale nie moze dopelnic formalnosci, bo problemy
    stwarza osoba, od ktorej kolega wynajmuje mieszkanie (brak formalnej umowy).

    Michal

  • 8. Data: 2007-10-13 21:35:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Oj, Jacku, Ty to chyba ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    > nie czytałeś, co? ;)

    Tak dokladnie to na pewno nie studiowalem. Ale wierze w to co piszesz i
    stwierdzam ze to absurd jest ;) Musze przeczytac dokladnie ta ustawe :)

    Jacek

  • 9. Data: 2007-10-21 16:24:12
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    castrol napisał(a):

    > Tak dokladnie to na pewno nie studiowalem. Ale wierze w to co piszesz i
    > stwierdzam ze to absurd jest ;) Musze przeczytac dokladnie ta ustawe :)

    Z tą podwójnością to owszem. Ale poza tym, to dość normalne.
    Dajesz coś komuś, więc ktoś coś zyskał. Jak zyskał, to musi się z
    państwem podzielić. Jak chcesz kogoś tak całkiem-całkiem obdarować, to
    musisz przynajmniej część darowizny udzielić w formie pieniężnej tak,
    aby starczyło na opłacenie podatku.

    chester